Πανελλήνιες 2015: Λογοτεχνία, Βιολογία, Χημεία - Βιοχημεία και Αρχές Οργάνωσης σήμερα (22/5)
Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα εξής μαθήματα κατεύθυνσης: Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θεωρητική Κατεύθυνση), Βιολογία (Θετική Κατεύθυνση), Χημεία-Βιοχημεία (Τεχνολογική Κατεύθυνση-κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογική Κατεύθυνση-κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).
Το Newsbomb.gr θα βρίσκεται για μια ακόμα χρονιά στο πλευρό των μαθητών και σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΝΕΟ», θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα τόσο για τα θέματα των Πανελληνίων 2015 όσο και για τις απαντήσεις τους, καθώς και για τις Βάσεις 2015 μόλις ολοκληρωθούν οι Πανελλαδικές 2015.
ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Υπενθυμίζεται ότι ως ώρα έναρξης της εξέτασης ορίζεται η 8:30 π.μ.. Οι υπψήφιοι θα πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 8:00 π.μ. ενώ η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι μαθητές
- Το δελτίο του εξεταζόμενου
- Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο
- Δυο στυλό διαρκείας (μπλε ή μαύρο), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα, μολύβι, γομολάστιχα.
- Όποιος επιθυμεί μπορεί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό
- Στα εξεταστικά κέντρα θα υπάρχουν ειδικά μηχανήματα-«κόφτες» για τα κινητά. Αν εντοπιστεί μαθητής με κινητό τηλέφωνο, ακόμη και απενεργοποιημένο, το πιθανότερο είναι να μηδενιστεί το γραπτό του.
- Δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικών μηχανών και διορθωτικού (blanco).
Οι «παγίδες» στα μαθήματα κατεύθυνσης
Το Έθνος-Παιδεία δημοσίευσε έναν οδηγό για καλές επιδόσεις στα επόµενα έξι µαθήµατα κατεύθυνσης, καθώς και τις παγίδες που κρύβουν.
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης
Τα τελευταία χρόνια οι μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης επιτυγχάνουν αρκετά υψηλές επιδόσεις στη Βιολογία, η οποία αποτελεί βαρόμετρο για την εισαγωγή στις ιατρικές σχολές.
Ενδεικτικό είναι και το γεγονός ότι το 2014 ένας στους τρεις υποψηφίους που επέλεξε το συγκεκριμένο μάθημα βρέθηκε στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα.
Στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης δίνονται τέσσερα θέματα, το πρώτο και το δεύτερο θέμα στοχεύει στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον μαθητή βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.
Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις, ενώ το τέταρτο θέμα είναι μια άσκηση ή ένα πρόβλημα.
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Οι υποψήφιοι πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις απαντήσεις των ορισμών εννοιών με βάση το βιβλίο. Να διαχωρίζουν συναφείς έννοιες και να προσέχουν τις μονάδες μέτρησης κάθε έννοιας. Να χρησιμοποιούν παραδείγματα, όπου απαιτείται.
Να μαθαίνουν τους τύπους και να διαβάζουν τις αντίστοιχες ασκήσεις του βιβλίου στις οποίες φαίνεται η εφαρμογή τους.
Να μαθαίνουν να περιγράφουν τα επιμέρους επιστημονικά πεδία της Διοίκησης Επιχειρήσεων, τους στόχους τους, τους σκοπούς τους, τη χρησιμότητά τους.
Να δίνουν έμφαση στα πλεονεκτήματα και στα μειονεκτήματα των φαινομένων που παρουσιάζονται. Να μπορούν να αναλύουν χωρίς να μπερδεύουν τα στάδια των διαδικασιών που περιγράφονται.
Χημεία – Βιοχημεία
Το μάθημα Χημεία – Βιοχημεία εξετάζεται ως ενιαίο μάθημα και δίνονται τέσσερα θέματα βαθμολογικά ισοδύναμα (δυο για τη Χημεία και δυο για τη Βιοχημεία).
Το πρώτο θέμα για τη Χημεία και το πρώτο θέμα για τη Βιοχημεία περιλαμβάνουν ερωτήσεις οι οποίες στοχεύουν στον έλεγχο απόκτησης γνώσεων και της κατανόησης εννοιών.
Το δεύτερο θέμα για τη Χημεία αποτελείται από μια άσκηση ή ένα πρόβλημα και το δεύτερο θέμα στη Βιοχημεία περιλαμβάνει ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της κριτικής ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί γνώσεις που απέκτησε για την επεξεργασία δεδομένων.
Νεοελληνική Λογοτεχνία
Η εξέταση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία αναφέρεται σε πεζό ή ποιητικό κείμενο και συνοδεύεται από πέντε ερωτήσεις που αναφέρονται:
Στον συγγραφέα του έργου και σε γραμματολογικά στοιχεία που προκύπτουν άμεσα ή έμμεσα από το κείμενο.
Στη δομή του κειμένου, στην επαλήθευση ή διάψευση μιας κρίσης με βάση το κείμενο, σε παρατηρήσεις επί των εκφραστικών μέσων και τρόπων του κειμένου (υφολογική διερεύνηση, αφηγηματικές λειτουργίες)
Σε σχολιασμό ή στη σύντομη ανάπτυξη χωρίων του κειμένου
Σε σχολιασμό αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου.