Ενιαίο βιβλίο για κάθε βασικό μάθημα σε Γυμνάσιο και Λύκειο «εξετάζει» το υπ. Παιδείας
Σε διάστημα λίγων μηνών αναμένεται να είναι έτοιμο ένα πρώτο σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως αναφέρει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.
Μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής», ο κ. Μπαλτάς αποκαλύπτει ότι μεταξύ άλλων, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί ένα ενιαίο βιβλίο σε κάθε βασικό μάθημα για τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, προκειμένου να αντικατασταθεί η λεγόμενη παπαγαλία από τη «χαρά της γνώσης και της κατανόησης», ώστε να γίνει το σχολείο «πολύπλευρα ελκυστικό», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
«Το βιβλίο θα καλύπτει τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος, μειώνοντας στο μέτρο του δυνατού την περίφημη διδακτέα ύλη» και λαμβάνοντας υπόψη, ανάλογα με την ηλικία, τις προεκτάσεις και τις εφαρμογές στην καθημερινότητα.
Μπορεί να ενσωματώνεται διαδικτυακό υλικό με τρόπο που να ανανεώνεται εύκολα», εξηγεί ο υπουργός.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαλτά, σήμερα «η ύλη παρουσιάζεται ξεκάρφωτα σε κάθε τάξη» ενώ με το νέο σύστημα «ο μαθητής θα μπορεί να ανατρέχει σε προηγούμενα κεφάλαια για να καλύπτει τα κενά του, θα μπορεί να αφομοιώνει τις γνώσεις σε βάθος τριετίας και όχι όπως τώρα με απλή αποστήθιση της ύλης».
Το πρώτο σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που σύμφωνα με τον κ. Μπαλτά θα είναι έτοιμο σε λίγους μήνες, «θα τεθεί σε πλατιά και συστηματική διαβούλευση πριν λάβει την τελική του μορφή».
«Θέλουμε ένα νόμο που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις διεθνείς εμπειρίες από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά και τις δικές μας όχι ευκαταφρόνητες παραδόσεις. Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο καινοτόμο, δημιουργικό, εξωστρεφές, ακαδημαϊκό και δημοκρατικό» σημειώνει .
Για την αντίθεσή του στη Διακήρυξη της Μπολόνια -που αφορά τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης- ο κ. Μπαλτάς σημειώνει ότι οι αρχές της «έτειναν να αντικαταστήσουν το πτυχίο που εδράζεται σε μια Επιστήμη, με έναν προσωπικό φάκελο εν πολλοίς ετερόκλητων προσόντων».
«Ο λόγος; Ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι ακριβή και ότι η αγορά εργασίας χρειάζεται ευελιξία εις βάρος της εις βάθος γνώσης μιας Επιστήμης. Πρόκειται τελικά για τάση μετατροπής των πανεπιστημιακών σπουδών σε διαδικασία κατάρτισης».
Γι αυτό, συμπληρώνει ο κ. Μπαλτάς και «τα εμβληματικά ΑΕΙ άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών δεν ακολούθησαν τις βασικές προδιαγραφές της Μπολόνια».
Σχετικά με τα πειραματικά σχολεία, διευκρινίζει ότι «διακρίνουμε τα δυο, κρατάμε και τα δυο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δυο».
Σχετικά με τη φοιτητική ψήφο, σημειώνει ότι «εισάγουμε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και συναρτούμε τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου με το ποσοστό συμμετοχής. Σημαντικό είναι ότι στην πρόσφατη σύνοδο των 47 Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Ερεβάν, η συναφής αρχή υιοθετήθηκε στην τελική απόφαση».
Ολοκληρώνοντας και σε ό,τι αφορά την κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογικές διαδικασίες των ΑΕΙ, σημειώνει ότι προχώρησε στην κατάργηση, διότι «παραμένουν θέματα ασφάλειας των ηλεκτρονικών υπολογιστών».
«Οι αρπαγές κάλπης, που η Ιστορία μας λέει ότι δεν περιορίζονται σε φοιτητές, είναι φαινόμενα που συνδέονται με μεγάλες εντάσεις. Δεν δικαιούμαστε να νομοθετούμε με βάση τέτοιες εξαιρέσεις», συμπληρώνει ο κ. Μπαλτάς.