Πρόταση-σοκ Φίλη: Έρχεται 14ετής υποχρεωτική εκπαίδευση
Υποχρεωτική καθίσταται η διετής προσχολική αγωγή – Όλα τα Δημοτικά μετατρέπονται σε ολοήμερα από το 2016 – Στο «τραπέζι» αλλαγές για τη διδακτέα ύλη του Λυκείου και τις πανελλαδικές εξετάσεις
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στις ακόλουθες αλλαγές:
- Μεταβολή του συστήματος ειδικής αγωγής μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης
- Καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού
- Αλλάζει η δομή του λυκείου και η συνακόλουθη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Έρχονται αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου
- Επανασχεδιάζεται η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
- Αλλάζει η δομή των σχολών και των τμημάτων στο Πανεπιστήμιο
- Ρυθμίζονται με δημοκρατικότερο τρόπο οι μεταπτυχιακές σπουδές
«Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό», σχολίασε ο υπουργός.
Σημειώνεται, ότι η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου αποτελείται από 36 μέλη, τα οποία «θα καταπιαστούν με συγκεκριμένα προβλήματα, αλλά με συνολική στόχευση», όπως ανέφερε ο πρόεδρός της Αντώνης Λιάκος.
Η λειτουργεί η πλατφόρμα του εθνικού διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr), στην οποία ήδη υπάρχουν 190 εγγραφές και 17 προτάσεις από χρήστες. Στις δραστηριότητες της εν λόγω επιτροπής διαλόγου περιλαμβάνονται και δημόσιες συζητήσεις σε εβδομαδιαία βάση, ειδικές ημερίδες, εργασία των επιτροπών.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας έως τον Φεβρουάριο θα έχουν συνταχθεί προτάσεις από την Επιτροπή, ενώ τον Μάρτιο οι προτάσεις αυτές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση. Παράλληλα, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα προχωρεί τον δικό της προγραμματισμό, με διακομματική συνεννόηση. Στο τέλος Απριλίου θα συνταχθεί η Έκθεση για τις προτεραιότητες των αλλαγών στην εκπαίδευση, από την οποία θα προκύψουν και οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
«Επιδίωξη του Διαλόγου που ξεκινούμε, είναι, αξιοποιώντας όσα θετικά έχουν υπάρξει, καταργώντας τα αρνητικά και υπερβαίνοντας τις παθογένειες, να σχεδιάσουμε ένα νέο παράδειγμα σχολείου, ώστε από το σχολειό της κρίσης, να περάσουμε στο σχολειό της πολιτισμικής-δημοκρατικής ανάτασης και της γενικότερης ανάπτυξης», σημείωσε – μεταξύ άλλων – ο υπουργός Παιδείας.