Πανελλήνιες 2016: «Φωτιά» στις βάσεις εισαγωγής βάζει το νέο σύστημα
Διπλές εξετάσεις με δύο μηχανογραφικά και δύο εξεταστικές επιτροπές χαρακτηρίζουν τις Πανελλήνιες 2016.
Το νέο σύστημα που θα εγκαινιαστεί φέτος φαίνεται ότι κερδίζει το ενδιαφέρον των υποψηφίων και θα φέρει αλλαγές και στις βάσεις εισαγωγής.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για άνοδο στις δημοφιλείς σχολές, ειδικότερα στις Ιατρικές, συμπεριλαμβανομένων και των παραϊατρικών επαγγελμάτων, αλλά και σε ορισμένες υψηλόβαθμες του Πολυτεχνείου.
Αντίθετα, στα Παιδαγωγικά, που από φέτος αποτελούν ένα ξεχωριστό πεδίο, αναμένεται πτώση, κυρίως στα τμήματα των περιφερειακών σχολών. Σημαντικός παράγοντας θα είναι ο καταμερισμός του αριθμού εισακτέων, ο οποίος αναμένεται να ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», στο υπουργείο Παιδείας γίνονται συζητήσεις για μικρή μείωση του αριθμού, γεγονός που θα σπρώξει τις βάσεις προς τα πάνω.
Αν και επικρατεί η θεωρία ότι τα λίγα μαθήματα περιορίζουν τους μαθητές, καθώς μεταβάλλονται οι πιθανότητες για υψηλό βαθμό και περιορίζονται οι συντελεστές του μέσου όρου, αναλυτές αλλά και καθηγητές φροντιστηρίων σημειώνουν ότι τα περιορισμένα μαθήματα θα επιτρέψουν στον μικρό αριθμό αριστούχων που θα καταγραφεί και φέτος να εκτοξεύσει τις βάσεις σε περιζήτητες σχολές, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, όπως σημειώνουν καθηγητές σε φροντιστήρια, ένα μεγάλο μέρος των αποφοίτων (οι οποίοι είναι οι μόνοι που δικαιούνται να επιλέξουν μεταξύ του καταργηθέντος συστήματος και του νέου) προτιμά να περιοριστεί στα τέσσερα μαθήματα, έναντι έξι όπως ίσχυε μέχρι και πέρσι στις εισαγωγικές εξετάσεις, ποντάροντας σε υψηλές βαθμολογίες για να εισαχθεί σε σχολές με δυσθεώρητες βάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στις εξετάσεις θα γίνεται μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου.
Οι αλλαγές στα πεδία
Ανθρωπιστικών Σπουδών: Το νέο σύστημα των τεσσάρων μαθημάτων δίνει την επιλογή στους υποψηφίους με την εξέταση ακόμη ενός μαθήματος, να ανοίξουν ένα επιπλέον πεδίο σχολών και τμημάτων. Για πρώτη χρονιά, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών δεν έχουν πρόσβαση στις οικονομικές σχολές, ενώ απώλεια για τη συγκεκριμένη κατεύθυνση αποτελούν και οι παιδαγωγικές σχολές που εντάσσονται σε ξεχωριστό πεδίο. Ο περιορισμός σε τέσσερα μαθήματα πολύ πιθανόν να ρίξει τις βάσεις, αν όχι στη Νομική (σ.σ.: ήδη τα μόρια έπεσαν κατακόρυφα πέρσι σχεδόν στην πλειοψηφία των σχολών της θεωρητικής κατεύθυνσης) στις άλλες σχολές. Οι υποψήφιοι μπορεί να «δυσκολευτούν» με το μάθημα των Λατινικών, στο οποίο έχει αυξηθεί η ύλη και με το νέο σύστημα εντάσσεται στη διδασκαλία μόνο στη Γ’ Λυκείου και όχι και στη Β’ Λυκείου, όπως ίσχυε μέχρι πέρσι. Παράλληλα, τα Αρχαία και η Έκθεση κρύβουν αρκετές φορές «παγίδες» για τους υποψηφίους.
Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών: Αποτελεί το πιο μαζικό επιστημονικό πεδίο, καθώς σε αυτό εντάσσονται 109 πανεπιστημιακά τμήματα και 87 τμήματα ΤΕΙ. Στα μαθήματα της Χημείας και της Φυσικής έχει αλλάξει η ύλη και έχει προστεθεί επιπλέον βάρος για τους μαθητές. Δεδομένης της περσινής καταβαράθρωσης των βάσεων εισαγωγής σε πολλές σχολές, ακόμα και 1.000 μορίων, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι πολύ πιθανόν να διατηρηθούν οι βάσεις στα ίδια επίπεδα.
Επιστημών Υγείας: Περιλαμβάνει τις ιατρικές σχολές, αλλά και Βιολογία, κτηνοτροφία, επιστήμες τροφίμων, καθώς και τα παραϊατρικά που αποτελούν δημοφιλείς επιλογές. Τα τέσσερα μαθήματα πιθανόν να «εκτοξεύσουν» τις βάσεις στην Ιατρική, αλλά και στις συναφείς στρατιωτικές σχολές.
Επιστήμες Εκπαίδευσης: Ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να κρατήσει σε σταθερά επίπεδα τις βάσεις είναι ίσως η μειωμένη ζήτηση, λόγω της απουσίας των μόνιμων διορισμών στον κλάδο τα τελευταία χρόνια.
Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής: Στάσιμες αναμένονται οι βάσεις στις οικονομικές σχολές, με πιθανότητα ανόδου εξαιτίας του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που θα ανεβάσει το μέσο όρο. Μικρή άνοδος ίσως σημειωθεί και στις σχολές Πληροφορικής, καθώς όσοι κατευθυνθούν εκεί από την ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής δεν έχουν το βάρος της Φυσικής και της Χημείας στα εξεταζόμενα μαθήματα.