Βάσεις 2016: Τα παράδοξα των φετινών βάσεων και οι πρώτοι… των πρώτων!
Οι στρατιωτικές σχολές και τα τουριστικά και παραϊατρικά επαγγέλματα συγκέντρωσαν τις προτιμήσεις των φετινών υποψηφίων, που εξετάστηκαν με το νέο σύστημα στις Πανελλήνιες του Μαΐου. Στον αντίποδα, οι παιδαγωγικές και τα οικονομικά, που «γκρεμίστηκαν», καθώς δεν προσφέρουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.
Το νέο σύστημα των Πανελληνίων έκρυβε εκπλήξεις
Ειδικότερα, οι φετινές βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες ανακοινώθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης (24/08) από το υπουργείο Παιδείας κατέδειξαν ότι το νέο σύστημα (των 4 υποχρεωτικών μαθημάτων) έκρυβε ... παράδοξα!
Μπήκε με 1.560 μόρια στο ΤΕΙ – Έβγαλε 18.000 μόρια και έμεινε εκτός...
Το βαθμολογικό κατώφλι για φέτος στις βάσεις εισαγωγής ήταν το 1,5 στα ΤΕΙ και το 5 στο Πανεπιστήμια... Στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών της Κοζάνης μπήκε υποψήφιος με 1560 μόρια δηλαδή με μέσο όρο βαθμολογίας 1,56! Την ίδια ώρα όμως υπήρξε υποψήφιος που με σχεδόν 18.000 μόρια δεν εισήχθη σε κανένα τμήμα, καθώς είχε συμπληρώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο μόνο Ιατρικές Σχολές!
Τη χαμηλότερη βάση στα πανεπιστήμια έχει το τμήμα Γεωγραφίας του πανεπιστημίου Αιγαίου με 5.941 μόρια.
Οι υποψήφιοι της Θεωρητικής, τα μεγάλα «θύματα»
Οι χαμένοι των φετινών πανελληνίων είναι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής, καθώς περισσότεροι από 10.000 μένουν εκτός Πανεπιστημίων. Βέβαια, εξηγείται και από το γεγονός ότι οι υποψήφιοι που επιλέγουν τις θεωρητικές σχολές είναι πολύ περισσότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις. Μάλιστα στο συγκεκριμένο πεδίο παρατηρήθηκε το φαινόμενο να πέφτουν οι υψηλόβαθμες σχολές και να ανεβαίνουν οι χαμηλόβαθμες.
Η σιγουριά των στρατιωτικών σχολών
Οι παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων συγκέντρωσαν τις προτιμήσεις των υποψηφίων λόγω της σίγουρης επαγγελματικής αποκατάστασης.
Η Σχολή Ευελπίδων (Σώματα) έχει φέτος βάση τα 17.642 μόρια, αυξημένη κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρσι, η Ευελπίδων (Όπλα) τα 16.095 μόρια, Η Ναυτικών Δοκίμων (Μάχιμοι) βάση τα 17.662 μόρια και των Μηχανικών τα 17.838 μόρια, ενώ το τμήμα Ιπταμένων στη Σχολή Ικάρων βάση στα 17.786 μόρια και των Μηχανικών στα 18.625 μόρια.
Πτώση παρουσιάζει φέτος η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας με τη βάση του τμήματος Αξιωματικών να έχει ως βάση του τα 17.896 μόρια με την πτώση να είναι σε απόλυτο αριθμό 310 μονάδες και ως ποσοστό σε σύγκριση με το 2015 -1,7%.
Ελάχιστες οι κενές θέσεις
Παλαιότερα, οι κενές θέσεις κυριαρχούσαν, κυρίως στην περιφέρεια, καθώς οι υπερβολικά πολλές προσφερόμενες θέσεις σε τμήματα ΤΕΙ με αντικείμενα σπουδών σχετικά αδιάφορα για την πλειοψηφία των νέων είχαν ως αποτέλεσμα ολόκληρα τμήματα να «ρημάζουν».
Σήμερα όμως το κλίμα έχει αντιστραφεί και οι μερικές εκατοντάδες θέσεις που έμειναν φέτος κενές εντοπίζονται κυρίως σε τμήματα με υποχρεωτικό ειδικό μάθημα, όπως τα μουσικά τμήματα, στο οποίο πολλοί υποψήφιοι δεν πέρασαν τη βάση προκειμένου να μπορέσουν να εισαχθούν.
Οι φετινοί... πρώτοι των πρώτων
Οι επιδόσεις τους μιλούν από μόνες τους: είναι οι άριστοι που πέρασαν πρώτοι στις σχολές τους ή τον πήχη των 19.000 μορίων. Γεύτηκαν μια επιτυχία που δεν περίμενε σχεδόν κανείς τους. Και ξεδιπλώνουν στο ΑΠΕ τα συναισθήματά τους καθώς και τη μέθοδο που ακολούθησαν για να φτάσουν στον στόχο τους.
Γιάννης Θεοδοσόπουλος, 19.530 μόρια, Οδοντιατρική Αθήνας (1ος)
«Όταν είδα ότι πέρασα πρώτος ένιωσα μεγάλη έκπληξη και φυσικά μεγάλη ικανοποίηση. Περίμενα μια επίδοση γύρω στα 18.000 μόρια αλλά σε καμία περίπτωση αυτό το αποτέλεσμα. Θα έλεγα πάντως ότι η επιτυχία μου ήταν αντίστοιχη της δουλειάς μου. Πέρασα όλη τη χρονιά ανάμεσα στο σχολείο και το φροντιστήριο, με πολύ διάβασμα και ελάχιστες εξόδους».
Kωνσταντίνα Καπνιάρη, 18.496 μόρια, Στρατιωτική Ιατρική Αθήνας (1η)
«Δεν περίμενα σε καμία περίπτωση να εισαχθώ πρώτη στην Στρατιωτική Ιατρική. Αυτή ήταν η δεύτερη χρονιά που έδινα εξετάσεις. Επέλεξα αυτή στη σχολή καθώς με την οικονομική κρίση σκέφθηκα ότι θα μου εξασφάλιζε κάποια πράγματα. Θεωρώ ότι η επιτυχία μου οφείλεται στην οργάνωση που είχα φέτος στο πρόγραμμα και το διάβασμά μου. Διάβαζα περίπου οκτώ ώρες κάθε μέρα αλλά δεν στερήθηκα και τις εξόδους μου».
Απόστολος Καρβούνης, 19.119 μόρια, Αρχιτεκτονική Αθήνας (3ος)
«Όταν ξεκίνησε η χρονιά δεν ήξερα καν εάν θα περάσω στην Αρχιτεκτονική, επομένως δεν υπήρχε η παραμικρή σκέψη για μια τέτοια επίδοση. Μετά τις εξετάσεις αισθανόμουν πιο ασφαλής, όταν βγήκαν οι βαθμοί σιγουρεύτηκα. Όταν είδα την τρίτη θέση δεν σας κρύβω ότι πανηγύρισα. Συγχρόνως όμως σκέφτηκα πως δεν έχει και πολλή σημασία. Σημασία είχε από την αρχή της χρονιάς ότι ήμουν διατεθειμένος να διαβάσω πολύ για να πετύχω τον στόχο μου».
Αφροδίτη Ζιώγου, 19.354 μόρια, Ιατρική Αθήνας
«Κανείς δε νομίζω πως περιμένει να φτάσει τόσο ψηλά. Στο τελικό αποτέλεσμα με βοήθησε πολύ το σχολείο μου, οι καθηγητές μου, αλλά και τα θέματα που εμένα τουλάχιστον μου φάνηκαν βατά. Ο μεγαλύτερος όγκος δουλειάς έγινε από το περασμένο καλοκαίρι ως τον χειμώνα. Μετά έκανα κυρίως επαναλήψεις και κατέβασα ρυθμούς».
Βαγγέλης Γεωργακίλας, 19.186 μόρια, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Αθήνας
«Είχα κάνει πολύ καλή προετοιμασία αλλά σε καμία περίπτωση δεν περίμενα αυτήν την επίδοση. Σε αυτή συνέβαλε πολύ το σχολείο μου και οι καθηγητές μου. Είχαμε πολύ καλό πρόγραμμα οπότε δεν χρειάστηκε να πάω φροντιστήριο. Το διάβασμά μου δεν ήταν σταθερό σε ώρες. Υπήρχαν μέρες που διάβαζα οκτώ ώρες και άλλες ημέρες δύο. Εβγαινα κάθε σαββατοκύριακο και, μολονότι μπορεί να φανεί περίεργο, περισσότερο προς το τέλος κυρίως για να παίξω μπάσκετ».
Κωνσταντίνα Κουτσαρδάκη, 19.111 μόρια, Ιατρική Αθήνας
«Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που έδινα εξετάσεις, την πρώτη είχα περάσει στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ αλλά ήθελα πολύ να γίνω γιατρός. Για μένα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα χωρίς το σχολείο. Διάβαζα συστηματικά, το πρόγραμμά μου περιελάμβανε και εξόδους. Στις εξετάσεις αισθανόμουν πιο πολύ αγχωμένη παρά κουρασμένη από τη προσπάθεια της χρονιάς. Τώρα νιώθω πολύ χαρούμενη, αισθάνομαι ότι ανταμείφθηκαν οι κόποι μου».
Κατερίνα Ντρε, 18.929 μόρια, Νομική Αθήνας
«Διάβαζα πολύ αλλά δεν περίμενα ότι θα πήγαινα τόσο ψηλά. Στη διάρκεια της χρονιάς προσπαθούσα το διάβασμά μου να είναι παραγωγικό. Στις εξετάσεις ξεκίνησα αγχωμένη, αλλά μετά το πρώτο μάθημα ένιωθα ήρεμη.