Πανελλήνιες Εξετάσεις: Αλαλούμ με τις αλλαγές που έρχονται - Όλες οι προτάσεις που συζητήθηκαν
Ειδήσεις για Πανελλήνιες Εξετάσεις:Η δεύτερη ημέρα συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το Λύκειο, μόνο σύγχυση προκάλεσε για το τι μέλλει γενέσθαι σ' αυτό τον ευαίσθητο τομέα της κοινωνίας.
Υπέρ της εισαγωγής στα ΑΕΙ με Πανελλαδικές Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήμα τάχθηκε o πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γεράσιμος Κουζέλης ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία κ. Λιάκος εισηγήθηκε Τράπεζα Θεμάτων.
Μετά από μια σχεδόν πεντάωρη συζήτηση ακούστηκαν αντικρουόμενες προτάσεις από φορείς, χωρίς να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα. Θα ακολουθήσει δεύτερη συνεδρίαση με φορείς, όπερ σημαίνει ότι θα καταταθούν κι άλλα υπομνήματα. Εν τω μεταξύ σήμερα Τετάρτη, η ΟΛΜΕ θα συναντηθεί με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, σε μια προσπάθεια να πάρει απαντήσεις σε θολά σημεία που αφορούν στις επερχόμενες αλλαγές.
Τα σενάρια για τις αλλαγές αυτές είναι όλα ανοιχτά. Σύγκλιση, αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», υπήρξε στο ζήτημα της διεύρυνσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ειδικότερα στη 14χρονη από το Προνήπιο έως και την τελευταία τάξη του Λυκείου.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής πρότεινε μέσω του προέδρου του Γεράσιμου Κουζέλη τα εξής:
* Διατήρηση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων σε 4 αντικείμενα.
* Διαμόρφωση του μέσου όρου του Εθνικού Απολυτηρίου βάσει ποσοστού της επίδοσης των μαθητών στην τάξη ανά τετράμηνο αλλά και ποσοστού των βαθμών στα τέσσερα πανελλαδικών εξεταζόμενα μαθήματα.
* Διεύρυνση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
* Κοινή τάξη στην Α' Λυκείου για το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο
* Δραστικός περιορισμός των μαθημάτων στη Β' και Γ' Λυκείου.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Επιτροπής του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος, στάθηκε απέναντι από την πρόταση του ΙΕΠ, όπως σημειώνει ο «Ελεύθερος Τύπος», και πρόβαλε ένα ενιαίο σύστημα που θα αφορά τόσο στην απόλυση από το Λύκειο όσο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Κάθετα αντίθετος με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, προέβαλε το μοντέλο του τετραετούς Γυμνασίου όπου στη Δ' Γυμνασίου θα πρέπει να ολοκληρώνεται η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης.
Για την κοινή Α' Λυκείου που πρότεινε το ΙΕΠ, ο κ. Λιάκος έκανε λόγο για μπουλουκοποίηση του Λυκείου και πρότεινε διατήρηση των δύο τύπων Λυκείου.
Τέλος, έκανε εκτενή αναφορά στην Τράπεζα Θεμάτων, σημειώνοντας ότι πρέπει να επιστρέψει χωρίς τις παθογένειες του παρελθόντος.