Ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών - Αναλυτικά η διαδικασία εγγραφής

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2017 (εγγραφές πρωτοετών φοιτητών) στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα από Τρίτη 5 έως και Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017.

Ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών - Αναλυτικά η διαδικασία εγγραφής
7'

Για την εγγραφή των επιτυχόντων θα λειτουργήσει και φέτος το σύστημα της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής εγγραφής χωρίς την αναγκαιότητα κατάθεσης δικαιολογητικών και χωρίς να απαιτείται η μετάβαση των επιτυχόντων στις Σχολές και τα Τμήματα επιτυχίας τους. Με τον τρόπο αυτό οι επιτυχόντες δεν επιβαρύνονται με το πρόσθετο κόστος της μετακίνησης για την εγγραφή τους και με την επιπλέον διαδικασία της συλλογής και αποστολής δικαιολογητικών.

Η διαδικασία εγγραφής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πραγματοποιείται κατά το ανωτέρω διάστημα με αίτηση των επιτυχόντων για τη Σχολή ή το Τμήμα επιτυχίας τους μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr, εισάγοντας τον ίδιο κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποίησαν για την εισαγωγή τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου. Η εφαρμογή βρίσκεται ήδη σε λειτουργία από τις 10:00 το πρωί της Τρίτης 5 Σεπτεμβρίου.

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή οι σχολικές μονάδες θα παρέχουν υποστήριξη στους επιτυχόντες όσον αφορά τους κωδικούς πρόσβασης, ενώ μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα υπάρχει διαθέσιμο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης για τη διευκόλυνσή τους.

Μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή οι επιτυχόντες, στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα δηλώνουν τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι και θα αιτούνται ταυτόχρονα τη διαγραφή τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα.

Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. Αν τα ατομικά στοιχεία που εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην εφαρμογή στο πλαίσιο με τίτλο «Προσωπικά Στοιχεία Επιτυχόντα (Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ)», δεν συμφωνούν με τα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου, τότε οι επιτυχόντες πρέπει να προβούν στην άμεση διόρθωση και ενημέρωση των λανθασμένων στοιχείων τους στα συστήματα του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ, μέσω σχετικής αίτησης σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Δεν θα προβούν σε διορθώσεις για τα στοιχεία που εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στο πλαίσιο με τίτλο «Στοιχεία Πανελλαδικών Εξετάσεων». Ο επιτυχών, αφού ελέγξει την ορθότητα των προβαλλόμενων τροποποιημένων στοιχείων, θα πρέπει να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική εγγραφή του εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Οι εγγραφέντες για να έχουν πρόσβαση στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες της κάθε Σχολής και Τμήματος, θα πρέπει να επιδείξουν στη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, προκειμένου να γίνει η ταυτοπροσωπία τους. Σε κάθε περίπτωση, η Γραμματεία δύναται να ζητήσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά από τους εγγραφέντες.

Για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα καθοριστεί και θα πραγματοποιηθεί από τα αρμόδια Υπουργεία.

Επισημαίνεται ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες εγγραφής ολοκληρώνονται είτε από τους ίδιους τους επιτυχόντες ή από νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο.

Για τις εγγραφές των επιτυχόντων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 στα ΑΕΙ Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα, καθώς και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και τα Τμήματα της Α.Σ.Π.ΑΙ.Τ.Ε., είναι απαραίτητη η ηλεκτρονική εγγραφή, χωρίς να απαιτείται αποστολή δικαιολογητικών στις Γραμματείες των Τμημάτων Επιτυχίας.

Η εφαρμογη εδω

Αναλυτικά, η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

1. Στην προθεσμία 5-14 Σεπτεμβρίου 2017, όλοι οι επιτυχόντες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017, εκτός εκείνων των Στρατιωτικών Σχολών, των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, των Αστυνομικών Σχολών, των Πυροσβεστικών Ακαδημιών και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων Κρήτης και Ρόδου, καλούνται μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, www.minedu.gov.gr, να επισκεφθούν την ειδική εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης εγγραφής τους στα Τμήματα επιτυχίας τους. Ειδικά, για τους επιτυχόντες με τις ειδικές κατηγορίες των Ελλήνων της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους, επισημαίνεται ότι οφείλουν στο ίδιο διάστημα υποβολής της αίτησης ηλεκτρονικής εγγραφής να αποστείλουν με ταχυμεταφορά (courier) ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως στη Γραμματεία του Τμήματος / Σχολής επιτυχίας τους τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Δήμου του Νομού Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής, τότε πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως, όπως παραπάνω, βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι μετεγγράφηκαν σ΄ αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών. Για την είσοδο στην εφαρμογή Ηλεκτρονικών Εγγραφών 2017, οι επιτυχόντες θα χρειαστεί να συμπληρώσουν τον 8ψήφιο κωδικό αριθμό εξετάσεων και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας, που χρησιμοποίησαν για την πρόσβασή τους στην εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού. Οι σχολικές μονάδες θα υποστηρίξουν τους επιτυχόντες, στην περίπτωση που αυτοί χρειαστούν επαναδημιουργία κωδικού ασφαλείας.

2. Τα στοιχεία των επιτυχόντων αντλούνται από τα αντίστοιχα πληροφοριακά συστήματα της Υπηρεσίας του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ και των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αν κάποιο από τα στοιχεία που θα παρουσιάζονται, δεν είναι έγκυρο ή διαφοροποιείται από τα στοιχεία που αναγράφονται στην αστυνομική ταυτότητα ή αντίστοιχο δημόσιο έγγραφο του αιτούντα, είναι υποχρεωμένος να μεταβεί σε οποιοδήποτε Κ.Ε.Π. και να ζητήσει, μέσω αυτού, διόρθωση ή επικαιροποίηση των στοιχείων του στα αρχεία του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ. Ο αιτών θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην οριστική υποβολή της αίτησης εγγραφής του, μόνο αφού αποδεχθεί την ορθότητα των προσωπικών του στοιχείων, που εμφανίζονται στη σύνοψη.

3. Με το πέρας της διαδικασίας υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής και σε διάστημα που θα καθορίσει η Γραμματεία του κάθε Τμήματος, ο επιτυχών οφείλει να παρουσιαστεί στη Γραμματεία του Τμήματος και να επιδείξει την αστυνομική του ταυτότητα ή, σε περίπτωση που δεν διαθέτει τέτοια, αντίστοιχο δημόσιο έγγραφο, προκειμένου να παραλάβει το όνομα χρήστη και τον κωδικό ασφαλείας για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές Ακαδημαϊκές Υπηρεσίες.

Δείτε ΕΔΩ το εγχειρίδιο χρήσης

Τι θα γίνει με τις μετεγγραφές

Ειδικότερα, πέρυσι οι αιτήσεις μετεγγραφών έγιναν τον Οκτώβριο ηλεκτρονικά. Αίτηση για μετεγγραφή δυνητικά μπορούν να υποβάλουν όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές, αλλά η επιλογή θα γίνει με μοριοδότηση κριτηρίων. Ο αριθμός όσων θα πάρουν μετεγγραφή είναι ίσος με το 15% του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή ή τμήμα, εκτός από την περίπτωση που οι σχολές ή τα τμήματα έχουν εισηγηθεί μεγαλύτερο ποσοστό.

Ωστόσο, δεν εμπίπτουν στο 15% τα παιδιά των θυμάτων της τρομοκρατίας, φοιτητές με αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω και φοιτητές που πάσχουν από σοβαρή ασθένεια [οι παθήσεις περιλαμβάνονται στη Φ.151/17897/Β6/2014 (β΄ 358) υπουργική απόφαση].

Για το 15% των θέσεων οι αιτούντες θα μοριοδοτηθούν με βάση τα εξής κριτήρια:

  • Το εισόδημα του φοιτητή και της οικογένειάς του, το οποίο για να μοριοδοτηθεί δεν πρέπει να ξεπερνά τις 9.000 ευρώ.
  • Εάν ο αιτών είναι ορφανός, μέλος τρίτεκνης ή πολύτεκνης οικογένειας, μη αναγνωρισμένο τέκνο άγαμης μητέρας, έχει αδελφό φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών.

Σε περίπτωση ισοψηφίας κατά τη μοριοδότηση, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα ΑΕΙ των αιτούντων.

Οι φοιτητές πρέπει να υποβάλουν στη σχολή που θέλουν να μετεγγραφούν τα δικαιολογητικά για τα κριτήρια που επικαλούνται.

Από την άλλη, στην περίπτωση που συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις για χορήγηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής, μπορεί να υποβληθεί αίτηση στην επιτροπή κατ' εξαίρεση μετεγγραφών. Η αίτηση υποβάλλεται στο Κεντρικό Πρωτόκολλο του υπουργείου Παιδείας ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή στην επιτροπή. Αίτηση για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή μπορεί να υποβληθεί και μετά τη λήξη της προθεσμίας, εφόσον ο λόγος προέκυψε μεταγενέστερα.

Το 2016 κατετέθησαν περίπου 3.500 αιτήσεις μετεγγραφών και εγκρίθηκε το 58% εξ αυτών, ενώ οι αιτήσεις για τις κατ' εξαίρεση μετεγγραφές ήταν 2.100.

Με πληροφορίες από dikaiologitika.gr

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή