Σαρωτικές αλλαγές στην Γ' Λυκείου: Τι θα ισχύσει φέτος στις απολυτήριες εξετάσεις

Μόνο σε τέσσερα μαθήματα θα εξετάζονται πλέον οι μαθητές στις απολυτήριες (ενδοσχολικές) εξετάσεις.
4'

Επανέρχεται ο «Επιτάφιος» του Περικλή στο Λύκειο (είχε καταργηθεί επί υπουργίας Νίκου Φίλη για τη Γ' Λυκείου), ενώ το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Ταυτόχρονα, σημειώνει σήμερα (14/11) η εφημερίδα «Έθνος», δημοσιοποιήθηκαν αλλαγές στις απολυτήριες εξετάσεις για την Γ' τάξη, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανακούφισης των μαθητών από τον εξεταστικό μαραθώνιο και την «παπαγαλία».

Γι' αυτό τον λόγο, το περσινό προεδρικό διάταγμα, (αρ. 46) για την αξιολόγηση των μαθητών λυκείου θα υποστεί σημαντικές τροποποιήσεις, οι οποίες εστιάζονται σε τρία σημεία: α) Δημιουργικές Εργασίες, β) αξιολόγηση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας της Β' τάξης, γ) αξιολόγηση μαθημάτων στη Γ’ Ημερησίου ΓΕΛ και στη Δ' Εσπερινού ΓΕΛ και απολυτήριες εξετάσεις.

Για τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ' Λυκείου θα ισχύσουν τα εξής: Από φέτος στις απολυτήριες (ενδοσχολικές) εξετάσεις οι μαθητές θα εξετάζονται μόνο σε τέσσερα μαθήματα. Η αλλαγή που αφορά τα μαθήματα των Νέων Ελληνικών (Γλώσσα και Λογοτεχνία) είναι ότι θα συνεξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης θα είναι τρεις ώρες. Τα θέματα και οι απαντήσεις δίνονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δυο κλάδους και θα αποδίδεται διακριτός βαθμός.

Οι μαθητές θα εξετάζονται επίσης σε Μαθηματικά, Ιστορία και Βιολογία.

Στα συγκεκριμένα μαθήματα προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα μόνο στο 1ο τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του 1ου τετράμηνου, του 2ου τετράμηνου και της απολυτήριας εξέτασης. Στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΓΕΛ, πλην της Φυσικής Αγωγής, προβλέπεται ωριαίο διαγώνισμα και στο 1ο και στο 2ο τετράμηνο.

Ο μέσος όρος

Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του 1ου και του 2ου τετράμηνου, αναφέρει το δημοσίευμα. Οι περικοπές στα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν αναγκαίο να γίνουν προκειμένου οι μαθητές της Γ' τάξης να έχουν χρόνο να προετοιμαστούν καλύτερα για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μέσω της αύξησης του διδακτικού χρόνου.

Η αύξηση αυτή, όμως, προσέκρουε μέχρι τώρα στο γεγονός ότι στην τελευταία τάξη του Γενικού Λυκείου έπρεπε να ξεκινήσουν οι απολυτήριες εξετάσεις πολύ νωρίς, πριν από τα μέσα Μαΐου, ώστε να είναι εφικτό να ολοκληρωθούν οι απολυτήριες και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις εντός του Ιουνίου.

Όσον αφορά στα Αρχαία Γενικής Παιδείας της Β' Λυκείου, εκτός από την επαναφορά του «Επιτάφιου» (είχε αφαιρεθεί από τη διδασκαλία στη Γ’ Λυκείου), αλλαγές γίνονται και στην αξιολόγηση του μαθήματος, καθώς πλέον δεν θα δίνεται έμφαση σε γραμματική και συντακτικό, αλλά στην κατανόηση του κειμένου τόσο όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις όσο και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας μέσα στην τάξη.

Στις Α' και Β' Λυκείου, στο εξής οι Δημιουργικές Εργασίες καθιερώνονται ως υποχρεωτικές στο Γενικό Λύκειο, καθώς κρίνεται αναγκαίο να δοθεί βαρύτητα στη δημιουργική σκέψη και δράση. Γι' αυτόν τον λόγο οι συγκεκριμένες εργασίες θα αξιολογούνται από τον εκπαιδευτικό και θα συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο αντίστοιχο μάθημα για το τετράμηνο κατά το οποίο κατατίθενται.

Κλίμακες κριτηρίων

Αν μια Δημιουργική Εργασία καλύπτει και άλλα μαθήματα, η εργασία λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση και στα μαθήματα αυτά. Η αξιολόγηση της Δημιουργικής Εργασίας γίνεται περιγραφικά, με κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων. Για τις Δημιουργικές Εργασίες σχετική δειγματοληπτική έρευνα έδειξε ότι τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αποδοτικού μαθησιακού κλίματος.

Διαπιστώθηκε, επίσης, βελτίωση της ενεργού εμπλοκής των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες κατά την εκπόνηση των ΔΕ και ότι κατά τη διοργάνωση τους διαμορφώθηκε ένα συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Αυτό που κυρίως κρίθηκε αρνητικά ήταν η «ανατροπή» του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος, μια «τεχνική» πλευρά της περσινής διαδικασίας που θεωρήθηκε ότι προκάλεσε δυσκολίες.

Πηγή: Εφημερίδα «Έθνος»

Σχετικές ειδήσεις