Πανελλαδικές Εξετάσεις: Οι νέες... αλχημείες για Ιστορία, Βιολογία και Χημεία
Για μια ακόμα φορά, τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών της Β' και της Γ τάξης του Λυκείου, στον «δρόμο» προς το νέο εξεταστικό σύστημα, ανατρέπονται.
Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σημειώνει χαρακτηριστικά σήμερα (23/11) η εφημερίδα «Τα Νέα», αναμένεται να «κάνουν πίσω» σχετικά με τη συνδιδασκαλία των φυσικών επιστημών σε ένα κοινό μάθημα στη Β' τάξη του Λυκείου και να αλλάξουν τη σχετική πρόταση τους.
Οι πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν, ότι μετά τις αντιδράσεις από τις επιστημονικές ενώσεις των φυσικών στη χώρα, το ΙΕΠ επεξεργάζεται τώρα νέα πρόταση, σύμφωνα με την οποία οι διδασκαλίες της Χημείας και της Βιολογίας παραμένουν διαχωρισμένες, όπως δηλαδή είναι σήμερα.
Όλα αυτά αφορούν την περίφημη πρόταση του ΙΕΠ για την αλλαγή στη διδασκαλία των μαθημάτων στη Β' Λυκείου, η οποία τους τελευταίους μήνες «πάει και έρχεται». Οι αλλαγές στη Β' τάξη του Λυκείου ωστόσο, που δεν έχουν τεθεί ακόμη σε δημόσια διαβούλευση, θα αφορούν την επόμενη χρονιά και εκείνες στη Γ' Λυκείου που θα συνδέονται με το νέο εξεταστικό σύστημα, τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά.
Όσον αφορά τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, το ΙΕΠ πρότεινε αρχικά για τη Β' Λυκείου τη διδασκαλία κοινού υποχρεωτικού τετράωρου μαθήματος με τίτλο Ερευνητικά Στοιχεία Φυσικών Επιστημών και 4ωρα μαθήματα επιλογής (χωρίς υποχρεωτικό χαρακτήρα), ένα για τη Φυσική και ένα για τη Χημεία - Βιολογία.
Η Ιστορία
Ο δεύτερος γόρδιος δεσμός που έχει να λύσει το ΙΕΠ είναι η διδασκαλία της Ιστορίας στη Β' και τη Γ' Λυκείου, καθώς ήδη ιστορικοί διαφωνούν με την ίδια φιλοσοφία της πρότασης που εφαρμόστηκε στο άλλο κρίσιμο μάθημα που διδάσκονται οι μαθητές στα σχολεία τους. Έτσι, με το νέο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος που εισηγείται το ΙΕΠ ως υποχρεωτικό στη Β' τάξη του Λυκείου, η Ιστορία μπαίνει σε δεύτερο πλάνο, καθώς οι μαθητές θα διδάσκονται και στοιχεία πολιτικής αγωγής και κοινωνικών επιστημών. Από τις τέσσερις ώρες του μαθήματος «πέφτει» έτσι σε δύο στο υποχρεωτικό πρόγραμμα της Λυκείου, οι οποίες θα συμπληρώνονται από ένα ακόμη τετράωρο διδασκαλίας «ατόφιας» Ιστορίας εβδομαδιαίως, μόνο εφόσον οι μαθητές το επιλέξουν από τα μαθήματα επιλογής.
Το θέμα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους κύκλους των ιστορικών, ενώ επί του παρόντος το ΙΕΠ επιμένει στην αρχική του πρόταση, χωρίς τίποτα να μαρτυράει όμως ότι δεν μπορεί τελικά να αλλάξει.
Το σημείο που φέρνει τις μεγαλύτερες τριβές αποτελεί το γεγονός ότι το «θολό» μάθημα του Σύγχρονου Κόσμου μπορεί να διδάσκεται από κοινωνιολόγους, θεολόγο ή άλλες ειδικότητες.
Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα»