«Βόμβα» Κεραμέως: Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια - Τέλος οι αιώνιοι φοιτητές

Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανέπτυξε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στη Βουλή στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων. Η ίδια εστίασε σε έξι βασικούς στόχους, ενώ έδωσε μεγάλο ρόλο στην αυτονομία εκπαιδευτικών, σχολείων και ιδρυμάτων.
3'

Κατά την κ. Κεραμέως οι έξι βασικοί στόχοι που διατρέχουν οριζόντια το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης στην εκπαίδευση είναι οι εξής:

  • Μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια.
  • Εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
  • Ίσες ευκαιρίες για όλους.
  • Έμφαση και αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής.
  • να ενισχυθούν οι δείκτες κοινωνικού κεφαλαίου, που θα δώσουν ώθηση και στην κοινωνική και την οικονομική ανάπτυξη.
  • Υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης.

«Τα τελευταία 4,5 χρόνια, η Παιδεία επλήγη από τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, τον εξισωτισμό προς τα κάτω και τη δαιμονοποίηση της αριστείας. Η πορεία αυτή θα ανασχεθεί. θα αποκατασταθούν οι αξίες της σκληρής δουλειάς, της αξιοκρατίας και της αριστείας. Και μιας και αναφέρομαι στην αριστεία», ανέφερε η κ. Κεραμέως και προσέθεσε: «Για εμάς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά. Για εμάς η αριστεία είναι στάση ζωής, αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος».

Η ίδια διαβεβαίωσε πως η κυβέρνηση δίνει βάρος στην ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης. «Εργαζόμαστε για να μπορέσει να γίνει πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, παρά τις σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές που κληρονομήσαμε από την απερχόμενη Κυβέρνηση», ανέφερε.

Αλλάζουν όλα στα πανεπιστήμια

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του Δημοσίου και κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στην Ολομέλεια της Βουλής.

Η υπουργός Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση δήλωσε ότι:

  • Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε βάθος χρόνου επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές έπειτα από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.
  • Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.
  • Επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.
  • Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.
  • Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.
  • Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων.
  • Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Επιστρέφουν στις τάξεις οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί

Συνεχίζοντας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είπε πως κεντρική επιδίωξη είναι να απελευθερωθεί το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου Παιδείας, και να επιδειχθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

«Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη. Επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους», τόνισε.

Στην ίδια βάση ανακοίνωσε τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις, αλλά και την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.

Για τη μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση η κ. Κεραμέως είπε πως στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. «Επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου», σημείωσε για το άσυλο.

Στην ίδια βάση ανακοίνωσε πως αναβαθμίζεται η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγονται διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Για την κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα είπε πως θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

«Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων», τόνισε με νόημα.

Σχετικές ειδήσεις