Στη Hyundai αρέσουν τα αναλογικά όργανα
Μπορεί οι πάντες να αναζητούν σχεδιαστικές κατευθύνσεις που να παραπέμπουν στο μέλλον οι Κορεάτες επέλεξαν να πάνε… προς τα πίσω.
Του Γιάννη Σκουφή
Ίσως να έχετε προσέξει πως τα πιο πρόσφατα μοντέλα της Hyundai έχουν αρκετές νότες από το σχεδιασμό των αυτοκινήτων προηγούμενων δεκαετιών.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αυτό του Ioniq 5 με τη μίνιμαλ σχεδίαση και τα χαρακτηριστικά pixels στα πίσω φωτιστικά σώματα που μας παραπέμπουν στην δεκαετία των «ουφάδικων». Ένα άλλο σημείο που μας γυρίζει πίσω στο χρόνο είναι η απεικόνιση των ραδιοφωνικών συχνοτήτων υπό τη μορφή ενός ενισχυτή με λάμπες.
Στόχος του σχεδιαστικού τμήματος με αυτές τις επιλογές είναι να συνδέσει τις ψηφιακές τεχνολογίες με τα αναλογικά χαρακτηριστικά. Και για να γίνει αυτό επέλεξαν στοιχεία από την εποχή του αρχέτυπου Pony μεταφέροντας τα τόσο στα συμβατικά μοντέλα με θερμικούς κινητήρες όσο και στα ηλεκτρικά.
Πάντως, αν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος και τις υψηλές πωλήσεις που σημειώνουν τόσο τα μοντέλα της Hyundai όσο και της Kia οι υπεύθυνοι σχεδιασμού δικαιώνονται. Και η απόφασή τους να στραφούν σε στοιχεία του παρελθόντος δεν αναγνωρίζεται μόνο από τον όμιλο που απασχολούνται αλλά και από τον ανταγωνισμό.
Αξιοσημείωτο είναι πως η Hyundai μετρά λίγο πάνω από ένα μισό αιώνα ιστορίας από τη στιγμή που παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο. Το Cortina.