Δήμος Ιωαννιτών: Αίτημα για δημιουργία υδατοδρομίου
Αίτημα για ίδρυση υδατοδρομίου στην Παμβώτιδα έχει δεχθεί ο Δήμος Ιωαννιτών.
Πέντε ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τότε που τα υδροπλάνα συνέδεαν τα Γιάννινα με νησιά του Ιονίου, ωστόσο μάλλον δεν είναι και πολύ μακριά η ημέρα που θα τα ξαναδούμε στην Παμβώτιδα.
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται στην Ελλάδα έντονη κινητικότητα στην αγορά των μεταφορών με υδροπλάνα και αν δεν προκύψουν νέα εμπόδια, αναμένεται να λειτουργήσει από την τουριστική περίοδο του 2014.
Ιδιαίτερα δραστήρια κινούνται δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ και η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε, οι οποίες έχουν ξεκινήσει σειρά επαφών με περιφέρειες και δημοτικές αρχές ανά την Ελλάδα για την ίδρυση υδατοδρομίων.
Ανάμεσα στους Δήμους που έχουν δεχθεί σχετικό αίτημα είναι και ο Δήμος Ιωαννιτών εδώ και δέκα περίπου ημέρες, με τον Δήμαρχο Φίλιππο Φίλιο να έχει ήδη δρομολογήσει τις διαδικασίες ώστε το θέμα να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μάλιστα αυτό ενδεχομένως να συμβεί και στην επόμενη τακτική συνεδρίαση.
Σύμφωνα με πληροφορίες την κατασκευή υδατοδρομίου στα Γιάννινα σχεδιάζει η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε, η οποία κάνει τα πλάνα της και για υδατοδρόμια σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Σύρο, Κάλυμνο, Κρήτη, Σαντορίνη, Χίο, Λήμνo, Βόλο, Καλαμάτα και Σκιάθο.
Η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε έχει ανακοινώσει επίσημα ότι έχει εξασφαλίσει μεγάλο επενδυτικό κεφάλαιο από αμερικανικών συμφερόντων επενδυτικό κολοσσό του εξωτερικού.
Η εταιρεία συστάθηκε τέλη Μαΐου. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Κύπριος Νικόλαος Χαραλάμπους και αντιπρόεδρος ο Μιχαήλ Ασαριώτης.
Οι επικεφαλής της υποστηρίζουν ότι μέχρι την εκπνοή του 2013 θα έχουν προχωρήσει στην αδειοδότηση μέχρι 100 υδατοδρομίων.
Στον αντίποδα η Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε., που αποτελεί την πρώτη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κλάδο, βρίσκεται σε συζητήσεις με τις κατά τόπους περιφέρειες ή δημοτικές αρχές για την ίδρυση υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Ιθάκη, Πάτμο, Κρήτη, Οθωνούς και Ερείκουσα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, της οποίας επικεφαλής είναι ο Τάσος Γκόβας αναμένεται τις επόμενες ημέρες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία με την αεροπορική K2 Smart jets για την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων. Με τη συμφωνία αυτή, η Ελληνικά Υδατοδρόμια φαίνεται να αποκτά το προβάδισμα, καθώς η K2 Smart Jets διαθέτει, ήδη, άδεια σε ισχύ για την εκτέλεση VIP πτήσεων.
Η συμμετοχή δηλαδή της K2 Smart Jets με 50% στα Ελληνικά Υδατοδρόμια -με την προϋπόθεση ότι η πρώτη θα εντάξει στο στόλο της ένα ή δύο υδροπλάνα- θα δημιουργήσει ένα σχήμα που θα έχει τη δυνατότητα να εκτελεί άμεσα πτήσεις. Χωρίς δηλαδή, να απαιτηθεί η έκδοση άδειας υδροπλάνου, διαδικασία για την οποία απαιτούνται έως πέντε μήνες.
Η K2 Smart Jets εκτελεί ναυλωμένες πτήσεις και ιδρυτής της είναι ο πιλότος της πολιτικής αεροπορίας Ανδρέας Καροτσιέρης. Η ένταξη στο πτητικό έργο, πτήσεων με υδροπλάνο θα διαφοροποιήσει τη δραστηριότητα της εταιρείας που κατέγραψε τη χρήση του 2012 ζημίες ύψους 295,6 χιλιάδες ευρώ, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 60%, συγκριτικά με το 2011.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2007 είναι το τρίτο δημιούργημα του κ. Καροτσιέρη, ο οποίος πριν από περισσότερο από μία δεκαετία δημιούργησε τις Hellenic Star (1999) και Hellas Jet (2001).
Το τίμημα για την μίσθωση ενός υδροπλάνου υπολογίζεται στις 17.000-20.000 ευρώ ανά μήνα, ενώ η απόκτησή του αγγίζει περίπου το 1,8 εκατ. ευρώ.
εφημερίδα Ελευθερία