Καραμανλής: Γίνονται συναλλαγές στις εξετάσεις των ηλικιωμένων οδηγών

Για τραγική  οικονομική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Καραμανλής: Γίνονται συναλλαγές στις εξετάσεις των ηλικιωμένων οδηγών
Η οικονομική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών είναι τραγική, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
4'

Με τον όρο «τραγική» χαρακτήρισε την οικονομική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι τις επόμενες 15 ημέρες θα καταβληθεί προσπάθεια προκειμένου να μειωθεί η αναμονή στα δρομολόγια του μετρό κατά τις ώρες αιχμής. Επεσήμανε επίσης, ότι το καλοκαίρι βλέπαμε τους συρμούς να διέρχονται ανά δέκα λεπτά και οι επιβάτες να περιμένουν στις αποβάθρες.

To ζήτημα των οδηγών άνω των 74 ετών

Την ύπαρξη καθεστώτος αδιαφάνειας και συναλλαγής στην επανεξέταση οδηγών άνω των 74 ετών που καταργήθηκε με το νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, κατήγγειλε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα ανέφερε ότι μόνον το 1% των ηλικιωμένων κοβόταν στις εξετάσεις. Αποκάλυψε ότι μόλις ανέλαβε το υπουργείο έλαβε τηλέφωνο από μία πολίτη που τον παρακάλεσε να αφαιρεθεί το δίπλωμα από τον 90χρονο πατέρα της, γιατί είχε περάσει στην επανεξέταση παρότι είχε υψηλό ζάχαρο και είχε κομμένα δάκτυλα.

«Σε καμία χώρα της ΕΕ δεν επανεξετάζονται οι άνω των 74 ετών οδηγοί και αυτό που θα κάνουμε εμείς είναι να αυστηροποιήσουμε τις ιατρικές εξετάσεις στις οποίες υποβάλλονται», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Επιπλέον, σημείωσε ότι το υπουργείο στοχεύει αρχικά στο να μην αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο για παροχή κινήτρων -μείωση δασμών-για την αγορά «καλών μεταχειρισμένων αυτοκίνητων», ούτως ώστε να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι ηλικίας μέχρι πέντε ετών.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι το Σάββατο ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει από τη Θεσσαλονίκη το πακέτο των έργων που έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση και διευκρίνισε ότι τα έργα αυτά θα εξαγγελθούν μετά από συνεννόηση με τις υπηρεσίες της ΕΕ. Πρόκειται, όπως σχολίασε, για το πακέτο των έργων που είχε ανακοινώσει η ΝΔ και προεκλογικά. Ανάλογη συνεννόηση θα γίνει με την ΕΕ πριν ληφθούν τελικές αποφάσεις για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου.

Ο κ. Καραμανλής άσκησε δριμεία κριτική στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, λέγοντας πως δεν είχε κάνει προγραμματισμό νέων έργων τα οποία έχει ανάγκη η χώρα και αναλώθηκε μόνο στο να τελειώσει -πράγμα που κατάφερε- μόνο τα έργα που είχαν ξεκινήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Το μετρό Θεσσαλονίκης

Σχετικά με το φλέγον ζήτημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για «φθηνή επιθεώρηση και επικοινωνιακά τερτίπια με μουσαμάδες τους οποίους πήρανε κιόλας οι περαστικοί». Τόνισε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ο σταθμός της Βενιζέλου, που αποτελεί την καρδιά του Μετρό και ο οποίος θα παραδοθεί τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την παράδοση της γραμμής.

Διευκρίνισε, επίσης, ότι το Σάββατο ο πρωθυπουργός θα πει στη Θεσσαλονίκη πως θα κατασκευαστεί ο σταθμός στη Βενιζέλου. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πάντως, ότι με εξαίρεση τον Σταθμό της Βενιζέλου τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν προχωρήσει σημαντικά.

«Στα πρόθυρα διάλυσης ο ΟΑΣΘ»

Όσον αφορά στον ΟΑΣΘ είπε ότι είναι υπό διάλυση κι αυτό που κάνει το υπουργείο είναι μια «διαχείριση κρίσης». «Μπορέσαμε», όπως είπε, «σε συνεργασία με την νέα διοίκηση να δρομολογήσουμε άλλα 60 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται συνολικά 400 λεωφορεία και αυτή τη στιγμή έχει μόνο 280».

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, το 2023 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βγαίνουν εκτός λόγω παλαιότητας 700 λεωφορεία και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Διευκρίνισε, επίσης, ότι ο διαγωνισμός που είχε κάνει προεκλογικά άρον – άρον η προηγούμενη κυβέρνηση για την προμήθεια 750 λεωφορείων δεν ακυρώθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση, αλλά από την αρμόδια αρχή γιατί έπασχε, σύμφωνα με τον υπουργό.

Ανακοίνωσε, ότι θα γίνει να προσπάθεια αντιμετώπισης της «εισιτηριοδιαφυγής» στις αστικές συγκοινωνίες όπου έχουμε φτάσει στο σημείο να επιδοτείται ακόμη και το 100% των εισιτηρίων από το 40% που επιτρέπει η ΕΕ. «Η κυβέρνηση Σαμαρά που βρίζαμε, και το εισιτήριο είχε διατηρήσει χαμηλά και είχε βάλει σε τάξη τους οργανισμούς», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τα διόδια της Αττικής Οδού

Θίγοντας και το ζήτημα των διοδίων, ο ίδιος ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι δεν υπήρξε καμία συναλλαγή με τη διαχειρίστρια της Αττικής Οδού ώστε να μην αυξηθούν τα διόδια. «Εμείς, από την προεκλογική περίοδο είχαμε ταχθεί ανοικτά κατά της αύξησης των διοδίων που είχε ανακοινώσει τότε η Αττική Οδός και τώρα πήρε πίσω», είπε και πρόσθεσε: «Απλώς εμείς ξεκαθαρίσαμε ότι δεν θα κυρώσουμε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία είχε μπλοκάρει την αύξηση των διοδίων η κυβέρνηση Τσίπρα. Αυτή η ΠΝΠ δημιουργούσε πρόβλημα στην εικόνα της χώρας τη στιγμή που προσπαθεί να φέρει επενδύσεις».

Διαβάστε επίσης:

ΑΑΔΕ: Έπιασαν «λαβράκια» σε ελέγχους πρατηρίων υγρών καυσίμων

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή