ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γ. Γεωργαντάς στο Newsbomb.gr: Όλα όσα αλλάζουν στα ΚΕΠ

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει παίξει σημαντικό ρόλο από την πρώτη στιγμή της σύστασής του. Η πανδημία ωστόσο, έφερε στην επιφάνεια την αθόρυβη δουλειά που γινόταν μέχρι σήμερα. Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, μιλά στο Newsbomb.gr και αποκαλύπτει τι να περιμένουμε, αλλά και πώς αλλάζει η επαφή μας με το κράτος μέσω της αναβάθμισης των ΚΕΠ.
INTIME NEWS

Η πανδημία και η ανάγκη που προέκυψε για τους πολίτες να διεκπεραιώσουν μέσω διαδικτύου τις συναλλαγές τους με το κράτος, επίσπευσε όλο τον προγραμματισμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το gov.gr, το οποίο σύμφωνα με το ρεπορτάζ προοριζόταν να δοθεί στους πολίτες τον Ιούνιο. Πλέον περισσότερες από 500 υπηρεσίες είναι διαθέσιμες σε όλους μας μέσα από μία μόνο πύλη.

Την ίδια ώρα, λίγες μόνο ώρες πριν, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μας αποκάλυψε ότι υλοποιείται πλέον μια νέα διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών στις συναλλαγές τους με το κράτος μέσω των ΚΕΠ, μέσω τηλεφώνου και ταχυδρομείου ή courier. Πρόκειται για ένα βήμα που συμπληρώνει τις υπηρεσίες που υλοποιούνται από το Gov.grμέσω του υπολογιστή ή του κινητού και αφορά συμπολίτες μας οι οποίοι δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες.

Το Newsbomb.grσυνάντησε -διαδικτυακά- τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αρμοδιότητα την απλούστευση των διαδικασιών και βουλευτή Κιλκίς της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργο Γεωργαντά και του ζήτησε να μας περιγράψει πώς θα είναι η ζωή μας από εδώ και μπρος χάρις στην τεχνολογία.

Έχουμε ακούσει από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πώς στόχος είναι τα ΚΕΠ να γίνουν το μόνο σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος. Τι ακριβώς σημαίνει κάτι τέτοιο για την διεκπεραίωση των συναλλαγών μας;

Το υπουργείο μας κινείται με βάση μια κεντρική αρχή: ότι το κράτος είναι ένα. Το σημαντικό είναι ότι με τις πολιτικές μας, το κράτος γίνεται ένα και στην πράξη. Σε αυτό το πλαίσιο, ο στόχος μας είναι όντως να λειτουργήσουν τα ΚΕΠ ως το μοναδικό σημείο διεπαφής του πολίτη με το Κράτος.

Να γίνουν δηλαδή η μοναδική υπηρεσία με την οποία θα επικοινωνεί ο πολίτης για να διεκπεραιώνει τις υποθέσεις του με το Δημόσιο, βάζοντας τέλος σε πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες και περιττές ουρές. Φυσικά τα ΚΕΠ θα αναβαθμιστούν και θα εκσυγχρονιστεί η λειτουργία τους, με τελικό στόχο την ψηφιοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.

Πότε θα φτάσουμε σε αυτό το σημείο; Με δεδομένο πως ήδη σε λίγους μήνες είδαμε να κάνουμε βήματα που δεν είχαμε κάνει εδώ και χρόνια.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν από την αρχή στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην πανδημία. Ο κίνδυνος διασποράς του ιού επίσπευσε τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του προγραμματισμού μας. Ο χρόνος πλέον πύκνωσε και μαζί του και η ανάγκη αποτελεσματικής παρουσίας του κράτους στις νέες συνθήκες που δημιουργήθηκαν.

Ήταν υποχρέωσή μας να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους με το Δημόσιο, μένοντας σπίτι. Πρωτοβουλίες όπως η επίσπευση της ενεργοποίησης του Gov.gr και οι νέες υπηρεσίες των ΚΕΠ είχαν ακριβώς αυτό το στόχο. Να είστε βέβαιος ότι οι πολιτικές μας θα προχωρήσουν όσο γρήγορα και αποτελεσματικά απαιτείται προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες όλων των πολιτών. Έως τέλος Απρίλη θα έχει τεθεί σε εφαρμογή η ψηφιακή θυρίδα του πολίτη ενώ θα δείτε ακόμη περισσότερες αλλαγές το προσεχές χρονικό διάστημα.

Η ομάδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι υφυπουργοί Γρηγόρης Ζαριφόπουλος και Γιώργος Γεωργαντάς και ο υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης.ΙΝΤΙΜΕ ΝΕWS

Άυλη συνταγογράφηση. Τι δείχνουν μέχρι στιγμής τα στοιχεία για την ανταπόκριση των πολιτών;

Οι πολίτες έχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει την υπηρεσία. Στην πλατφόρμα έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 250.000 συμπολίτες μας ενώ έχουν εκτελεστεί πάνω από 400.000 συνταγές.

Πέρα από την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και τη διαφάνεια που διασφαλίζεται σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, οι πολίτες, οι φαρμακοποιοί αλλά και οι γιατροί αντιλαμβάνονται ότι η εισαγωγή της άυλης συνταγογράφησης είναι ακόμη μια πρωτοβουλία που μειώνει αισθητά την ταλαιπωρία τους.

Για νέες υπηρεσίες ΚΕΠ

Το Υπουργείο μας κλήθηκε να διασφαλίσει ότι οι πολίτες δεν θα συνωστίζονται στα ΚΕΠ, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους και την υγεία των άλλων. Η ενεργοποίηση του Gov.gr έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν πλήθος υποθέσεων τους με το Δημόσιο, ηλεκτρονικά.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν αρκετοί συμπολίτες μας που δεν διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες ή τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Είχαμε λοιπόν υποχρέωση να τους προστατεύσουμε και αυτούς. Η δυνατότητα αποστολής, από τα ΚΕΠ, των εγγράφων και των πιστοποιητικών που χρειάζεται ο πολίτης στο σπίτι, με ένα τηλεφώνημα και χωρίς καμία χρέωση των ίδιων, στοχεύει στην προστασία και την εξυπηρέτηση αυτών ακριβώς των συμπολιτών μας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κορονοϊός – Ημερομηνίες: 11 Μαΐου, 15 Ιουνίου και 3 Ιουλίου η επιστροφή στη «νέα κανονικότητα»