Επιχείρηση «Μεσαίος Χώρος» για τον ΣΥΡΙΖΑ
Η χρονιά που πέρασε δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή για τον ΣΥΡΙΖΑ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης βγήκε «λαβωμένο» από την διπλή ήττα του καλοκαιριού του 2019, ενώ άργησε πολύ να βρει τα αντιπολιτευτικά του πατήματα. Μέσα σε όλα αυτά, είχε να αντιμετωπίσει και τις εσωκομματικές διαφωνίες, που ορισμένες φορές έμοιαζαν να οδηγούνται εκτός ελέγχου, δημιουργώντας αντικειμενικά άσχημη εικόνα στους εκτός των κομματικών τειχών ψηφοφόρους.
Όπως αναφέρουν κορυφαία στελέχη του κόμματος, ο ΣΥΡΙΖΑ άρχισε να δείχνει σημεία πραγματικής αξιωματικής αντιπολίτευσης τους τελευταίους δύο μήνες, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Τότε άρχισε να αντιλαμβάνεται πως η όποια προσπάθεια έκανε να εμφανιστεί ως «συνετή» αξιωματική αντιπολίτευση, δεν θα του απέφερε κανένα όφελος. Αφενός γιατί η κυβέρνηση διαθέτει έναν ισχυρό επικοινωνιακό μηχανισμό, αφετέρου διότι αντιμετώπισε με «ιδεοληψία» και «προχειρότητα» την υγειονομική κρίση, που πλέον μετατράπηκε και σε οικονομική, όπως σημειώνουν. «Η τύχη εγκατέλειψε το Μαξίμου και φάνηκαν ξεκάθαρα οι εμμονές και η ανικανότητα τους και φτάσαμε σε αυτό το σημείο», είπε στο Newsbomb.gr στενός συνεργάτης του Αλ.Τσίπρα.
Στην Κουμουνδούρου αντιλήφθηκαν, πλέον, ότι για να αποτελέσουν ξανά κυβερνητική επιλογή, θα έπρεπε να προχωρήσουν σε κάποια καινούργια βήματα. Αρχικά, να χαράξουν μία ξεκάθαρη ιδεολογική «κόκκινη» γραμμή με τη Νέα Δημοκρατία – και επί της ουσίας με το δικό τους κυβερνητικό παρελθόν. Θεωρούν, μάλιστα, ότι το πρώτο βήμα έχει γίνει, αφού εμφάνισαν προς τα έξω μία πολιτική ισχυρής κρατικής παρέμβασης στο δημόσιο σύστημα Υγείας, σε αντίθεση με την απροθυμία της κυβέρνησης να το ενισχύσει ουσιαστικά.
Το δεύτερο που έπρεπε να κάνουν, ήταν να καταρτίσουν ένα οικονομικό πρόγραμμα, που θα έπρεπε να είναι μεν φιλολαϊκό, αλλά ταυτόχρονα και ρεαλιστικό. Το «Σχέδιο Σταθάκη», το οποίο βρίσκεται υπό την τελική του επεξεργασίας, εκτιμούν ότι περιέχει τα στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω, αποτελώντας μία ισχυρή απάντηση στην «νεοφιλελεύθερη λαίλαπα» της «Έκθεσης Πισσαρίδη», που λένε ότι έχει «υιοθετήσει» το κυβερνητικό επιτελείο.
Το τρίτο και ίσως σημαντικότερο, ήταν να βρουν τρόπους να μεγαλώσουν το ακροατήριο τους στον μεσαίο χώρο. Μία εξίσωση δύσκολη, που όμως θεωρούν ότι αποτελεί το μεγάλο βήμα προς την δημοσκοπική επανάκαμψη. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας και τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησαν επαφές με εκπροσώπους των μικρομεσαίων επιχειρηματιών που δέχθηκαν το ισχυρότερο χτύπημα της πανδημίας. Έτσι, προχώρησαν στην κατάθεση προτάσεων που ήταν σαφώς πιο προωθημένες από τις πράξεις της κυβέρνησης, συμπληρώνοντας ότι είναι απολύτως ρεαλιστικές κοστολογημένες. Όπως εκτιμούν, η κοινωνική συμμαχία με τους μικρομεσαίους -εκείνους δηλαδή που τους γύρισαν την πλάτη στις πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις- είναι αυτή που μπορεί να τους προσφέρει την ώθηση που χρειάζονται για να κάνουν το «άλμα» προς τα εμπρός.
Τέλος, δεν πρέπει να θεωρείται αποκομμένη από την προσπάθεια προσέγγισης του «μεσαίου χώρου» η σκληρή ρητορική που χρησιμοποιούν στα εθνικά θέματα. Από τη μία διαβλέπουν σημάδια υποχωρητικότητας στις πάγιες εθνικές θέσεις από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και από την άλλη θεωρούν ότι μπορούν να χτυπήσουν την πόρτα σε συντηρητικούς πολίτες, που πριν δύσκολα θα το κατάφερναν.
Το μείζον ζήτημα για τους ίδιους, είναι να καταφέρουν από τη νέα χρονιά να διατηρήσουν αυτή τη γραμμή που έχουν χαράξει και να καταφέρουν να μεταφέρουν στους πολίτες τις προτάσεις τους για μία νέα, «προοδευτική» διακυβέρνηση, που θα βρίσκεται στον αντίποδα της πολιτικής που εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr