Κυριάκος Μητσοτάκης: Αλλάζουμε το κράτος, η εξυπηρέτηση είναι κοινωνική πολιτική
Σε εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών μίλησε το πρωί της Παρασκευής αυτή ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαίροντας το έργο που έχει γίνει στις υπηρεσίες και τους οργανισμούς του υπουργείου και δεσμευόμενος ότι η πολιτική αυτή θα συνεχιστεί.
O Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη τις ηγεσίες των υπουργείων Εργασίας και Ψηψιακής Διακυβέρνησης για το έργο που έχει γίνει όσον αφορά την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών.
«Ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός: Πρόοδος στο δικό μου το μυαλό είναι να μην συμβιβάζεσαι με την λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσθέτοντας ότι «το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση είναι ο καταλύτης αλλά χωρίς τη συνεργασία των άλλων υπουργείων δεν θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα όπως συνέβη στο υπουργείο Εργασίας»
«Μπορεί να είναι αυτονόητο για τον πολίτη ότι πρέπει να τον σέβεται αλλά για να φτάσουμε στο σημείο αυτό αφιερώθηκαν πολλές εργατοώρες. Δεν αρκεί κάποιος να τηλεφωνεί σε έναν αριθμό και κάποιος να του απαντά αλλά πρέπει και αυτός που του απαντά πρέπει να ξέρει τι θα του πει» συνέχισε ο πρωθυπουργός με αφορμή την λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 1555.
«Όταν μας έλεγαν προεκλογικά οι πολίτες αλλάξτε το κράτος, αυτό κάνουμε καθημερινά χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως μέσο και όχι ως αυτοσκοπό. Όλα αυτά κατατείνουν σε ένα αποτέλεσμα που εκτιμούν οι πολίτες ανεξαρτήτως τι ψηφίζουν γιατί ένα κράτος πρέπει να τους αντιμετωπίζει χωρίς κομματικά κριτήρια αλλά οφείλει να το κάνει για τους πιο ευάλωτους και αυτό συμβαίνει στο υπουργείο Εργασίας» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο απολογισμός του υπουργείου Εργασίας
Ανοίγοντας την εκδήλωση ο Κωστής Χατζηδάκης αφού σημείωσε ότι ο ΕΦΚΑ ήταν η υπηρεσία για την οποία εκφράζονταν τα περισσότερα παράπονα, στη συνέχεια σημείωσε ότι το 2021 υπήρξαν 224.000 απονομές για κύριες συντάξεις, αριθμός-ρεκόρ όλων των εποχών
«Το δεύτερο πρόβλημα είχε να κάνει με την εξυπηρέτηση του πολίτη για την οποία προχωρήσαμε σε έξι πολιτικές:
- Πρώτα θέσαμε τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες ώστε οι πολίτες να μπορούν να πάρουν πιστοποιητικό ή να κάνουν μια αίτηση χωρίς να πάνε στην υπηρεσία και πλέον υπάρχουν πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους φορείς του υπ. Εργασίας και πλέον έχουν καταγραφεί 260 εκατ. συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια
- Υπήρξε διασύνδεση του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ
- Αναπτύχθηκε ο θεσμός των ηλεκτρονικών ραντεβού που είναι ταυτισμένο με μια ποιότητα για τον πολίτη
- Προχωρήσαμε στην αναβάθμιση των ιστοσελίδων των υπηρεσιών οι οποίες σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έγιναν ακόμα πιο χρηστικές και φιλικές
- Προχωρήσαμε στον θεσμό των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Υπάρχουν 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες μετά από σκληρές εξετάσεις που μπορούν και εκδίδουν συντάξεις μέσα σε 90 ημέρες
- Ο αριθμός εξυπηρέτησης 1555 που ήρθε να αντικαταστήσει την πρακτική του κατεβασμένου τηλεφώνου
Ο κ. Χατζηδάκης για τους επόμενους στόχους είπε ότι:
- θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι υπηρεσίες ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και ΕΦΚΑ που είναι συνδεδεμένες με τα ΚΕΠ
- θα επεκταθεί το myEFKAlive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίας για τον ΟΠΕΚΑ
- θα υπάρξει διεύρυνση των συντάξεων που θα μπορούν να αναλάβουν πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές
- όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ, ΟΑΕΔ θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά
Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Πιερρακάκης, o οποίος ανέφερε ότι οι πιο επιτυχημένες διαδικασίες το 2021 ήταν το μήνυμα του 112, της άυλης συνταγογράφησης και του εμβολιασμού.
Όπως είπε το υπ. Εργασίας ξεκινά ολιστική αντιμετώπιση εξυπηρέτησης των πολιτών και αυτό θα συμβεί σε λίγα χρόνια για όλο το Δημόσιο με πόρους από το ταμείο Ανάκαμψης.