Κικίλιας: Ετοιμάζουμε παρεμβάσεις με στόχο την τόνωση του τουρισμού όλο το χρόνο
«Για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μηνών για το ελληνικό τουριστικό προϊόν», είπε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
Στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που έλαβε χώρα την Δευτέρα, συμμετείχε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας. Το «παρών» έδωσαν η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου αλλά και οι εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού από όλη την Ελλάδα.
Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο η Αθήνα, όχι απλώς ως ενδιάμεσος σταθμός επισκεπτών αλλά ως προορισμός, προς όφελος και των επαγγελματιών της περιοχής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του επιμελητηρίου, στην τοποθέτησή του ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ανέδειξε την άμεση διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και την αναπτυξιακή ώθηση που δίνει στις τοπικές κοινωνίες, με την υλοποίηση βασικών έργων υποδομής και την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων.
Όσον αφορά την Αθήνα ο κ. Κικίλιας ανέφερε: «Όλος αυτός ο αγώνας που κάναμε τους προηγούμενους μήνες, προκειμένου να ευημερούν τώρα οι οικογενειακές επιχειρήσεις, είναι πραγματικά τεράστιος. Δεν έγινε τυχαία αυτό που συμβαίνει τώρα στην Αθήνα. Στο κέντρο της πόλης, στο Μοναστηράκι, στη Πλάκα χτυπάει η καρδιά του εμπορίου και της επιχειρηματικότητας της πρωτεύουσας. Εμένα με πονάει πολύ αυτή η περιοχή γιατί προσπάθησε να αντέξει τα προηγούμενα χρόνια αλλεπάλληλες οικονομικές κρίσεις, δημοσιονομικές πολιτικές, πανδημία, τώρα ενεργειακή κρίση. Επομένως είναι μια περιοχή που χρειάζεται ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα. Χαίρομαι πολύ που ακούω επαγγελματίες να μου λένε ότι για πρώτη φορά, μετά από πάρα πολλά χρόνια, έρχονται τουρίστες και ούτε καν ρωτούν πόσο κοστίζει αυτό που θέλουν να αγοράσουν. Αυτό ξεκίνησε από πολύ νωρίς, από την άνοιξη, και θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του φθινοπώρου».
Και πρόσθεσε: «Εμείς στο υπουργείο Τουρισμού ετοιμάζουμε παρεμβάσεις και χαίρομαι πολύ για τις πρωτοβουλίες των επαγγελματιών, του ΕΟΤ και του Δήμου Αθηναίων που λαμβάνονται με στόχο την τόνωση αυτού του προϊόντος ακόμα και τους μήνες που ο τουρισμός παρουσιάζει μια καμπή, όπως ο Νοέμβριος ή ο Φεβρουάριος. Θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε πολιτική όλο το χρόνο. Για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μηνών για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Βεβαίως θα ήθελα να δω και καλύτερα πεζοδρόμια, αστυνόμευση- ο Τάκης ο Θεοδωρικάκος πράγματι βοηθάει- καλύτερο φωτισμό στους δρόμους».
Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Αντζελα Γκερέκου, παρουσίασε τις δράσεις του ΕΟΤ, της εθνικής πύλης προβολής της χώρας μας, με στόχο την ανάδειξη της Αθήνας και άλλων αστικών κέντρων αλλά και συνολικά της Ελλάδας, με ολιστική προσέγγιση και μία καμπάνια 12 μηνών.
«Εστιάζουμε στην προβολή της Αθήνας με ποιοτικούς όρους, για όλο το χρόνο, και με δράσεις πολιτιστικές», εξήγησε η πρόεδρος, προσβλέποντας σε θετικά αποτελέσματα και προς όφελος της αγοράς.
Η κυρία Γκερέκου αναφέρθηκε εκτενώς στην πρωτοβουλία αναβίωσης του θεσμού «Ήχος & Φως», εκφράζοντας τη χαρά και την ικανοποίησή της για τη συνεργασία με το επιμελητήριο, έναν φορέα, όπως είπε, «που δεν ονειρεύεται απλώς ή σχεδιάζει κάποια project αλλά τα υλοποιεί».
Στη σημασία των συνεργειών στάθηκε και ο υπουργός: «Για να έχουμε καλά αποτελέσματα, θέλω να παρακαλέσω να είμαστε όλοι μαζί σε αυτή την προσπάθεια και καταφέρουμε να έχουμε ισορροπία μεταξύ κατοίκων, επαγγελματιών και τουριστών. Τώρα που υπάρχει εισόδημα από τον τουρισμό θα πρέπει να δοθεί προσοχή και στο υγειονομικό κομμάτι. Ένα κέντρο χωρίς κατοίκους δεν είναι κέντρο, δεν έχει ζωή, άρα δεν έχει και αγοραστική δύναμη. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρχει ισορροπία και παρακαλώ θερμά να γίνει συνολικά αυτή προσπάθεια».
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, παρουσίασε τις στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για την ανάπτυξη του τουρισμού στην πρωτεύουσα, με σημαντικότερη εξ αυτών το έργο "Agora Athens", ένα εγχείρημα που στοχεύει να μετατρέψει την ιστορική αγορά της πόλης σε ένα «ανοιχτό κέντρο εμπορίου», να αυξήσει την αγοραστική κίνηση στην περιοχή Πλάκας - Μοναστηρακίου, να ενισχύσει τον τουρισμό και να ενδυναμώσει την τοπική απασχόληση.
Μέσω του «Agora Athens», και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, θα αναβιώσει και ο θεσμός «Ήχος και Φως», εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου, εξαίροντας τη συνεργασία με την πρόεδρο του Οργανισμού κ. 'Αντζελα Γκερέκου. Πρόκειται για ένα ιστορικό- οπτικοακουστικό θέαμα που είχε ταυτιστεί με την Αθήνα και κυρίως με την περιοχή του Θησείου, και αναμένεται να αναβιώσει στην περιοχή της Πλάκας - Μοναστηρακίου μέσα στην Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά.
Ο πρόεδρος αναφέρθηκε ακόμη στο πάγιο αίτημα του επιμελητηρίου, οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές να αντιμετωπίζονται ως τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη στήριξης, μέσω του τουρισμού, της πρωτογενούς παραγωγής και των τοπικών προϊόντων.
Διαβάστε επίσης:
Συνάντηση Κικίλια με περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου: Αύξηση στις αφίξεις τον Μάιο σε σχέση με το 2019