Δεκαεπτά έργα που αλλάζουν την Ελλάδα: Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο του Κώστα Καραμανλή

Αποφασισμένος να κερδίσει το στοίχημα μεταμόρφωσης της Ελλάδας είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Συνεπής, χαμηλών τόνων και στοχοπροσηλωμένος ο Κώστας Καραμανλής είναι ο υπουργός των έργων και όχι των λόγων, σύμφωνα με εκείνους που τον γνωρίζουν καλύτερα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
INTIME NEWS - ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

«Δουλεύουμε για να υπηρετήσουμε τον εθνικό στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης. Να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει. Ισχυροποιώντας τη διεθνή θέση της, αλλά και δημιουργώντας μια καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες» υποστηρίζει ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών μιλώντας σε συνεργάτες του αλλά και πολίτες.

Για τον Κώστα Καραμανλή η ανάληψη του υπουργείου αποτέλεσε μια αποκάλυψη, σχολιάζουν στενοί του συνεργάτες. «Παραλάβαμε μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα, μηδενική προετοιμασία για νέα και τις αστικές συγκοινωνίες σε πλήρη διάλυση. Και κρίσιμους τομείς πολιτικής, όπως η οδική ασφάλεια, η ηλεκτροκίνηση και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, είτε να υπολείπονται είτε να βρίσκονται στο απόλυτο μηδέν. Προσπαθούμε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε προβλήματα σύνθετα και πολλών ετών, τα οποία δεν λύνονται με μαγικό ραβδάκι. Ούτε τα έργα «φυτρώνουν» σε μια μέρα, ούτε οι συγκοινωνίες αλλάζουν μέσα σε μια νύχτα. Γι’ αυτό και δουλεύουμε με σχέδιο, συστηματικά και χωρίς υπερφίαλες υποσχέσεις» έχει σημειώσει ο ίδιος περιγράφοντας τα όσα ήρθε αντιμέτωπος.

Η εντολή που έχει δώσει στους συνεργάτες του είναι «όχι μεγάλα λόγια». Υπέρμαχος της πολιτικής που σέβεται τους πολίτες, δεν χαϊδεύει αυτιά, δεν ρίχνει πυροτεχνήματα, αλλά αποδίδει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, πιστεύει στο ολοκληρωμένο σχέδιο και το οργανωμένο πλάνο. Δεν είναι τυχαίο πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην τριετία σχεδίασε και υλοποιεί έργα συνολικού ύψους 13 δισ. Ευρώ. Ηδη έχουν δημοπρατηθεί έργα προϋπολογισμού 9,6 δισ. Ευρώ και έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 3,8 δισ. ευρώ.

Ξεχωρίζουν το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό, το έργο του ΒΟΑΚ στην Κρήτη και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Σε αυτά προστίθενται το Νότιο Τμήμα του Ε65 όπου παραδόθηκαν τα πρώτα 14 χιλιόμετρα και φυσικά το Πάτρα – Πύργος.

Παρεμβάσεις έχουν γίνει στις δημόσιες μεταφορές είτε πρόκειται για τις αστικές συγκοινωνίες είτε για τα ΚΤΕΛ με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να αυξάνουν τον στόλο τους. Και φυσικά το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Η κορυφαία ίσως παρέμβαση είναι η μεταρρύθμιση του νόμου 4412 των δημόσιων έργων, για να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Για να προχωρήσουν τα έργα, ο Κώστας Καραμανλής αναζήτησε τρόπο να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ανατίμησης των υλικών συνέπεια της ενεργειακής κρίσης.

Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα

«Όλα μας τα έργα είναι πλήρως εναρμονισμένα με τη νέα φιλοσοφία που διέπει το σχεδιασμό μας για τις σύγχρονες υποδομές της χώρας. Δηλαδή τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ορθολογική αξιοποίηση και διαχείριση των φυσικών μας πόρων» διαμηνύει ο υπουργός Υποδομών ξεκαθαρίζοντας πως «αν χρειαστεί συγκρουόμαστε με μικρά και μεγάλα συμφέροντα, για να δώσουμε λύσεις. Μοναδικό μας κριτήριο είναι το δημόσιο συμφέρον».

Τα μεγάλα έργα που φέρουν την υπογραφή Καραμανλή είναι:

  1. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε-65 ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών): Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), για το τμήμα Τρίκαλα – Γρεβενά μήκους 70,47 χλμ. μέσω Σύμβασης Παραχώρησης. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί το Γ’ τρίμηνο του 2024 ενώ το κόστος του ανέρχεται στα 480 εκ. €
  2. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε-65 ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ (Λαμία - Ξυνιάδα): Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του πρώτου τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα του Έργου Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), μήκους 32,27 χλμ. από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης. Χρόνος παράδοσης είναι το 4ο τρίμηνο 2023 και το κόστος του 332 εκ. €
  3. ΒΟΑΚ τμήμα ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση τμήματος του ΒΟΑΚ από Χανιά έως Ηράκλειο (Κόμβος Χερσονήσου) που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο μήκους 107 χλμ., μέσω Σύμβασης Παραχώρησης. Το εμβληματικό για την Κρήτη έργο θα παραδοθεί το 3ο τρίμηνο του 2028 και το κόστος του ανέρχεται στα 1,6 δις €
  4. ΒΟΑΚ τμήμα ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ: Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση τμήματος του ΒΟΑΚ από Χερσόνησο έως Νεάπολη που αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο. Το έργο περιλαμβάνει το τμήμα Χερσόνησος – Μάλια μήκους 9,354 χλμ. και το τμήμα Μάλια-Νεάπολη μήκους 13,087 χλμ. Το τμήμα αυτό θα παραδοθεί το 2ο τρίμηνο του 2027 και πρόκειται για έργο ύψους 290 εκ. €
  5. ΒΟΑΚ τμήμα ΝΕΑΠΟΛΗ – ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: Το έργο αφορά στη μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ Π.Ε. Λασιθίου, μήκους 14,5 χλμ. Χρόνος παράδοσης είναι το 1ο τρίμηνο του 2027 ενώ το κόστος ανέρχεται στα 186 εκ. €
  6. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΛΕΩΦ. ΚΥΜΗΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ - ΠΑΘΕ: Το έργο αφορά στην επέκταση και ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ έως τον ανισόπεδο κόμβο Νο 1 (Καλυφτάκη) στην Εθνική Οδό, και αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Που αναμένεται να δώσει ανάσα στο Λεκανοπέδιο. Το έργο ύψους 352 εκ. ευρώ θα παραδοθεί το 2ο τρίμηνο του 2026.
  7. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ- ΑΝΤΙΡΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΠΡΑΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ: Το έργο αφορά στη βελτίωση του Διαγώνιου Άξονα: Λαμία - Ιτέα – Αντίρριο του Οδικού Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα μέσω των υποτμημάτων Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα. Θα παραδοθεί το 4ο τρίμηνο του 2026 ενώ το κόστος είναι 285 εκ. €
  8. ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΙΩΑΝΝΙΝΑ - ΚΑΚΑΒΙΑ: Το έργο αφορά στην επέκταση της Ιονίας οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά με δύο βασικά υποτμήματα: Ιωάννινα-Καλπάκι και Καλπάκι-Κακαβιά, συνολικού μήκους περίπου 70 χλμ. Θα παραδοθεί το 1ο τρίμηνο του 2027 ενώ το κόστος του ανέρχεται στα 300 εκ. €
  9. FLYOVER ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ.Δ.Ι.Τ. (“flyover”). Αποτελεί έναν νέο, υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους περίπου 13 χλμ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα παραδοθεί το 2ο τρίμηνο του 2026 και το κόστος του είναι 373 εκ. €
  10. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ: Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, που θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό και τον κάθετο άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, συνολικού μήκους 3,6 χλμ. Θα παραδοθεί το 4ο τρίμηνο του 2023 ενώ το κόστος ανέρχεται στα 36 εκ. €
  11. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΔΕΣΣΑ: Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ., με συνολικό μήκος περίπου 80 χλμ.Υπολογίζεται πως θα παραδοθεί το 3ο τρίμηνο του 2026 και ανέρχεται στα 419 εκ. €
  12. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ., με συνολικό μήκος περίπου 50 χλμ. Θα παραδοθεί το 3ο τρίμηνο του 2026 και ανέρχεται στα 250 εκ. €
  13. ΣΥΝΔΕΣΗ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΟΛΘ ΜΕ ΠΑΘΕ ΚΑΙ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ: Το έργο αφορά στην οδική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό μέσω οδογέφυρας, με συνολικό μήκος περίπου 3,5 χλμ. Πρόκειται για ένα ακόμα έργο που θα παραδοθεί το 4ο τρίμηνο του 2023 ενώ το κόστος του είναι 65 εκ. €
  14. ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ: Το έργο αφορά στην οδική σύνδεση Πάτρα-Πύργος μήκους 74,5 χλμ. της Σύμβασης Παραχώρησης για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος - Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, η οποία θα υλοποιηθεί με νέα χάραξη, ανατολικά της υφιστάμενης Ε.Ο. Πατρών-Πύργου. Χρόνος παράδοσης είναι το 2ο τρίμηνο του 2025 και είναι ύψους 332 εκ. €.
  15. ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΚΤΙΟ - ΑΜΒΡΑΚΙΑ: Το έργο αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο-Αμβρακία, συνολικού μήκους 32,2 χλμ., εκ των οποίων τα 1,3 χλμ. περιλαμβάνουν το σύνολο των εργασιών και τα υπόλοιπα ολοκλήρωση υπολειπομένων. Παράλληλα, προβλέπεται η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με την Ιόνια Οδό. Θα παραδοθεί στο τέλος του 2023 και είναι κόστους 150 εκ. €
  16. ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΜΕ ΑΚΤΙΟ: Το έργο αφορά στην οδική σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας και πραγματοποιείται μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων που αντικαθιστούν ή βελτιώνουν ήδη υπάρχοντα: Βόνιτσα – Λευκάδα μήκους 16 χλμ. και Άκτιο – Άγιος Νικόλαος μήκους 5 χλμ. Θα παραδοθεί το 3ο τρίμηνο του 2023 και είναι προϋπολογισμού 48,1 εκ. €
  17. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΣΙΓΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ: Το έργο αφορά αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου μήκους 46,7 χλμ., εκ των οποίων 25,7 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη και 21 χλμ. βελτίωση της υφιστάμενης οδού. Θα παραδοθεί πριν το τέλος του χρόνου και είναι κόστους 40 εκ. €

Προτεραιότητα του υπουργού πλέον είναι η αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης και στις περιπτώσεις που αυτό είναι δυνατόν η παράδοση των έργων πριν τον προγραμματικό χρόνο.

Σχετικές ειδήσεις

Νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα δόθηκε στην κυκλοφορία το Θέρμη – Γαλάτιστα

Καραμανλής για μετρό Πειραιά: Στην τελική ευθεία για την παράδοσή στο επιβατικό κοινό

Καραμανλής από Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος του 2023 παραδίδεται στους πολίτες