Πολιτική αντιπαράθεση για τα λεωφορεία με leasing - Τι υποστηρίζουν υπουργείο και Νίκος Παππάς
«Στη συστηματική προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια για να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που χρησιμοποιούμε είναι η μέθοδος του leasing. Έτσι, ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, καταφέραμε να έχουμε διαθέσιμα καθημερινά 293 επιπλέον λεωφορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του υπουργείου για το θέμα.
Επιπλέον, σημειώνει πως «Εν μέσω πανδημίας, επιλέξαμε λύσεις που μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα αποτελέσματα. Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει ήδη προκηρυχθεί, όμως εξ ορισμού είναι πολύ πιο χρονοβόρος, ενώ - ούτως ή άλλως - δεν υπήρχαν διαθέσιμα νέα λεωφορεία στην αγορά».
«Η μέθοδος του leasing είναι διεθνώς αποδεκτό ότι είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, αφού στο κόστος της συμπεριλαμβάνεται και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων συντήρησης. Συγκεκριμένα, το κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου leasing κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ ετησίως, την ίδια στιγμή που για ένα τυπικό όχημα της ΟΣΥ φθάνει τα 25.200 ευρώ. Συνεπώς, στα 293 λεωφορεία η εξοικονόμηση μόνο από τη συντήρηση είναι μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια ευρώ και στην τριετία το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ», τονίζει στη συνέχεια.
«Όλα τα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με αυτή τη μέθοδο, είναι πιο σύγχρονα από όσα οχήματα του ΟΑΣΑ ήδη κυκλοφορούσαν στο δρόμο, απολύτως ασφαλής και λειτουργικά. Και βέβαια, όλες οι σχετικές διαδικασίες και συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο», προσθέτει.
Το υπουργείο υποστηρίζει επίσης πως «Εφαρμόζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 σε 1300. Έτσι, η Αθήνα - όπως και η Θεσσαλονίκη - είναι από τις ελάχιστες πόλεις σε όλο τον κόσμο που αύξησαν τους στόλους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τους εν μέσω πανδημίας. Η προσπάθειά μας, ασφαλώς, συνεχίζεται γιατί μένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα».
Σημειώνει ακόμα ότι: «Κάθε κριτική από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι απολύτως σεβαστή, όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή του leasing έδωσε άμεσες λύσεις που είχαν ανάγκη οι πολίτες της Αθήνας και, ταυτοχρόνως, είναι απολύτως συμφέρουσα οικονομικά».
Τέλος, υπογραμμίζει πως «Όσο για εκείνους που επιχειρούν να κάνουν πολιτικό θόρυβο με το θέμα, ας μας ξεκαθαρίσουν τελικά πώς γίνεται το εξής: Οι ίδιοι που δήθεν ανησυχούσαν ότι χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, τώρα μας κατηγορούν επειδή τα έχουμε αυξήσει; Όταν μάλιστα επί των ημερών τους, δεν προστέθηκε στο στόλο του ΟΑΣΑ ούτε ένα όχημα, δεν προσελήφθη ούτε ένας εργαζόμενος και το μόνο που αύξησαν ήταν η τιμή των εισιτηρίων; Έχει και ο πολιτικός καιροσκοπισμός τα όριά του!».
Νίκος Παππάς: «Ομολογία ενοχής των Μητσοτάκη και Καραμανλή»
«Το σχόλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Κ. Καραμανλή, σε σχέση με τα πολυμεταχειρισμένα λεωφορεία που νοικιάστηκαν πανάκριβα μέσω leasing, αποτελεί ομολογία ενοχής», σχολίασε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
«Θα ήταν άξια σχολιασμού αν ο κ. Καραμανλής είχε αναλάβει πριν ένα, τρεις ή έξι μήνες. Είναι όμως εδώ και τρία χρόνια ο υπουργός των απευθείας αναθέσεων, του πανάκριβου leasing και των γαντιών που αγόρασε από ενα επιπλάδικο στις Σέρρες», πρόσθεσε.
Κλείνοντας, τόνισε: «Θα του λέγαμε να μην εκτίθεται, αλλά πλέον αυτό δεν είναι εφικτό».