Κώστας Καραμανλής: Υψηλό μέρισμα στην ανάπτυξη από τα έργα υποδομών
«Τα πολύ μεγάλα έργα υποδομών, είτε είναι ιδιωτικά είτε δημόσια, έχουν ένα πολύ υψηλό μέρισμα στην ανάπτυξη, καθώς όλοι καταλαβαίνουμε ότι δημιουργούν μόχλευση κεφαλαίων, δημιουργούν θέσεις εργασίας και στην ουσία τόνωση της τοπικής οικονομίας» , επισήμανε καταρχήν ο κ. Καραμανλής.
Ανέφερε ότι η McKinsey Global Institute υπολογίζει ότι τα πολύ μεγάλα έργα υποδομών έχουν αντίκτυπο από 0,6% έως 1% στο Παγκόσμιο ΑΕΠ.
«Τι κάνουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα; Για πρώτη φορά μετά το 2004 έχουμε αναπτύξει ένα σχέδιο υποδομών που πλησιάζει τα 13 δισ. ευρώ, έχουμε δημοπρατήσει έργα 10 δισ. και από αυτά έχουμε συμβασιοποιήσει τα 4,6 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι τα έργα αυτά ήδη υλοποιούνται», σημείωσε και τόνισε: «Αυτό δεν έχει γίνει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μάλιστα δεν έχουν συμβασιοποιηθεί ποτέ τόσα πολλά έργα μέσα σε τρία χρόνια».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε επίσης ότι τα έργα υποδομών, ιδιωτικά ή δημόσια, σημαίνουν και θέσεις εργασίας. «Θα σας πω μόνο ότι στη Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο σήμερα στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή δημιουργούνται πάνω από 5.000 νέες θέσεις εργασίας», επισήμανε.
Ανέφερε επίσης ότι σύμφωνα με τους ειδικούς το Πάτρα – Πύργος έχει επηρεάσει θετικά εκατοντάδες διαφορετικά επαγγέλματα. Ενώ σημείωσε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ο πρωταγωνιστής του brain gain στην Ελλάδα, αναφέροντας ότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, λέει συχνά: «Δώστε μου ένα καλό μηχανικό και θα του βρω δουλειά σε μία μέρα».
Τα έργα της Αττικής
Όσον αφορά στα έργα στην Αττική, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι πριν από λίγες ημέρες παραδόθηκαν τρεις ακόμη σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. «Συνδέσαμε το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο, δηλαδή συνδέσαμε χερσαίες, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές», είπε. Αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό, αλλά και στις κατασκευαστικές δυσκολίες των υπόγειων σιδηροδρομικών έργων.
«Ο σταθμός του Πειραιά είναι δίπλα στη θάλασσα και αυτό δημιούργησε κατασκευαστικά τεράστιες προκλήσεις. Για αυτό και υπήρξε καθυστέρηση. Μάλιστα το 2019, όταν είχαμε επισκεφθεί τότε το συγκεκριμένο σταθμό, η κατάσταση ήταν τραγική και κανείς δεν περίμενε να είναι έτοιμος ο σταθμός μέσα σε τρία χρόνια», ανέφερε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα που θα βοηθήσουν ώστε η Αθήνα «να μη γίνει μία κλασική μεγαλούπολη που δε μπορεί να λειτουργήσει».
Πρόκειται ειδικότερα για την υπογειοποίηση στην Ηλιούπολη, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης (η οποία έχει ήδη δημοπρατηθεί) και βεβαίως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και δευτερευόντως προς Λαύριο.
«Πρέπει να τρέξουμε πολύ γρήγορα. Γιατί αν δεν τρέξουμε γρήγορα χάνουμε ευκαιρίες. Εάν αυτά τα έργα δε γίνουν άμεσα, το 2030 η Αθήνα θα είναι μία απροσπέλαστη πόλη», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Επισήμανε ότι όσον αφορά στη επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής του Υμηττού, δεν υπάρχει καμία ωριμότητα. Τόνισε όμως ότι πρέπει να δοθούν λύσεις για τη μετακίνηση σχεδόν 50.000 ατόμων, που αναμένεται να επισκέπτονται καθημερινά το Ελληνικό, ιδίως μετά την πρόσφατη παρουσίαση του όλου σχεδίου της επένδυσης
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε λοιπόν ότι: «Έχουμε συμφωνήσει με την Ελληνικό Α.Ε να μας κάνει δωρεάν τη μελέτη. Γλυτώνουμε έτσι τουλάχιστον τρία χρόνια. Αυτό είναι μία σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Γιατί εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες». Κι όπως είπε ο Υπουργός, σύντομα θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνοψίζοντας τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει ένας συνδυασμός οδικών και σιδηροδρομικών έργων, αλλά και ενίσχυσης των ΜΜΜ.
Τα έργα της Πελοποννήσου
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι η υλοποίηση του Πάτρα - Πύργος είναι αυτή τη στιγμή σχεδόν στο 5%. Τόνισε ότι το έργο αυτό, όπως και ο ΒΟΑΚ, πέρα από την αναπτυξιακή πτυχή, αφορά και το θέμα της οδικής ασφάλειας, την οποία ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει θέσει στην πρώτη γραμμή.
Σημείωσε μάλιστα ότι για πρώτη φορά διατέθηκαν 30 εκατομμύρια ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο.
Όσον αφορά στα σιδηροδρομικά έργα της Πελοποννήσου, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το Κιάτο - Αίγιο, αλλά και το Ροδοδάφνη - Ρίο έχουν ξεκινήσει, ενώ μαζί με το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος, θα δημοπρατηθεί και η σιδηροδρομική γραμμή.
«Βλέπετε ότι έχουμε μία πολιτική κουλτούρα όχι ‘άστο να το κάνουμε αργότερα’, αλλά ‘το κάνουμε τώρα’. Προσπαθούμε να λύσουμε χρόνια προβλήματα τώρα. Να ξεμπλοκάρουμε έργα όπως το Πάτρα - Πύργος, όπως τα σιδηροδρομικά. Έχουμε βρει λύση και στην υπογειοποίηση της Πάτρας».
Κλείνοντας ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να ανταπεξέλθει στην πρόκληση όλων αυτών των έργων και μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, σημειώνοντας ότι το έχει αποδείξει και στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Διαβάστε ακόμα