Ο Κώστας Α. Καραμανλής στο Newsbomb.gr: Το 2025 ο Πατρών - Πύργου, έρχονται τα πράσινα λεωφορεία

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Α. Καραμανλής, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο Newsbomb.gr και τη δημοσιογράφο Αμαλία Κάτζου.

Ο Κώστας Α. Καραμανλής στο Newsbomb.gr: Το 2025 ο Πατρών - Πύργου, έρχονται τα πράσινα λεωφορεία
10'

Στο στούντιο του Newsbomb.gr φιλοξενήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Α. Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής απάντησε στις ερωτήσεις της δημοσιογράφου, Αμαλίας Κάτζου, για όλα τα ζητήματα τόσο του χαρτοφυλακίου του όσο και της πολιτικής επικαιρότητας.

Ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για θεσμική εκτροπή, ζήτησε διάλυση της Βουλής και εκλογές, τι απαντάτε;

Είναι προφανές, δυστυχώς για την πολιτική ζωή του τόπου, μπαίνουμε για άλλη μια φορά σε μια πολύ μεγάλη πόλωση. Και αυτό δεν βοηθάει κανέναν. Ούτε το πολιτικό σύστημα, ούτε τον κ. Τσίπρα που προσπαθεί να συσπειρώσει το εκλογικό του ακροατήριο. Το πιο σημαντικό απ' όλα είναι ότι αφήνει την κοινωνία πραγματικά αδιάφορη για το κατά πόσο τα δύο μεγάλα κόμματα και η αντιπολίτευση προσπαθεί να ρίξει λάσπη, να διχάσει και να κατηγορήσει την κυβέρνηση για τα πάντα.

Όλοι μιλάμε για κράτος δικαίου, πώς πρέπει να λειτουργεί η Δημοκρατία. Η Γ' ελληνική Δημοκρατία δεν κινδυνεύει. Και ο ομιλών και ο πρωθυπουργός εξ αρχής αναγνωρίσαμε τη σοβαρότητα της υπόθεσης. Είναι ζήτημα Δημοκρατίας, να συζητήσουμε τι πρέπει να κάνουμε για να μην έχουμε τέτοια φαινόμενα. Εδώ υπάρχει και μια ειδοποιός διαφορά. Από τη μια έχουμε τον Κυριάκο Μητσοτάκη που αναγνώρισε το λάθος, ζήτησε συγγνώμη, ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και υπήρξαν παραιτήσεις. Έκανε και κάτι που εγώ το τιμώ. Συγκεκριμένες προτάσεις για να θωρακίσουμε τις διαδικασίες που έχουν να κάνουν με την ΕΥΠ.

Άρα ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε.

Αυτός που έχει παραδεχθεί παρακολουθήσεις, ήταν ο υπουργός Οικονομικών του Αλέξη Τσίπρα μέσα στη Βουλή. Είπε ότι η ΕΥΠ και ο κ. Ρουμπάτης παρακολουθούσε τους υπουργούς και την τρόικα. Δεν θέλω να μπω σε αυτό το πινγκ πονγκ. Τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη δημόσια σφαίρα, τους είναι απεχθής όλη αυτή η λασπολογία.

Είπαμε ότι έγινε κάτι που δεν έπρεπε να γίνει. Ελάτε να φτιάξουμε ένα πλαίσιο για να μην γίνονται υποκλοπές χωρίς νομιμότητα και χωρίς δικαστική εξουσία. Να σας πάω και ένα βήμα παραπέρα. Κρυβόμαστε στο πολιτικό σύστημα πίσω από το δάχτυλό μας. Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι πρέπει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτοί που ασκούν διοίκηση να είναι υπεράνω του νόμου; Υπουργοί, αξιωματούχοι να μην παρακολουθούνται; Όποιος το πει αυτό ψεύδεται. Πρέπει να διασφαλίσουμε το δημοκρατικό μας πολίτευμα. Σε αρκετές περιπτώσεις, σπάνιες και κάτω από αυστηρό πλαίσιο πρέπει να γίνονται παρακολουθήσεις.

Δεν μπορούμε να λέμε υπάρχουν δικαστές στην Αθήνα, για τους μεν δικαστές. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που ο κ. Ράμμος δεν είναι δικαστής σήμερα, ασκεί έλεγχο στη διοίκηση. Οι πράξεις του όπως και κάθε αξιωματούχου, μπορούν ανά πάσα στιγμή να κριθούν από όλους μας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ το διατηρεί ψηλά στην ατζέντα

Αυτό έχει ένα υποκριτικό στοιχείο. Έχει αποδειχθεί ότι παρακολουθήσεις γινόντουσαν και επί ΣΥΡΙΖΑ. Η διαφορά είναι ότι ο Μητσοτάκης βγήκε και το παραδέχθηκε για τον Ανδρουλάκη. Είπε ότι αυτό έγινε και ήταν λάθος. Αυτή γνωρίζουμε ότι έγινε. Από εκεί και πέρα ήταν νόμιμη επισύνδεση και είπε "ελάτε να δούμε αν πρέπει να βάλουμε φίλτρα". Με δύο εισαγγελείς, όταν αφορά πολιτικά πρόσωπα να δίνει έγκριση ο Πρόεδρος της Βουλής. Αυτές οι κραυγές αδικούν και τον ΣΥΡΙΖΑ και τον πολιτικό διάλογο.

Ποιο θα είναι το διακύβευμα των εκλογών;

Όλες οι εκλογές από τη μεταπολίτευση και μετά κρίνονται με ένα δίλημμα. Τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα. Το ερώτημα εδώ είναι σαφές. Να συνεχίσουμε αυτή την πορεία με Νέα Δημοκρατία και Μητσοτάκη ή να πάμε πίσω; Δεν είναι μόνο η Οικονομία. Εμείς λέμε θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα κοινωνικά στρώματα που έχουν πρόβλημα, λόγω ενεργειακής κρίσης λόγω πανδημίας.

Οι επιδοτήσεις και οι ενισχύσεις οριζόντια σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις ξεπέρασαν τα 50 δισ. Με λελογισμένο τρόπο και με βάση της δημοσιονομικές αντοχές. Ο Μητσοτάκης λέει ότι θα συνεχίσει να φέρνει ανάπτυξη, θα συνεχίσει να δίνει επιδόματα όταν μπορώ, θα συνεχίσω να ψηφιοποιώ το κράτος και θα συνεχίσω να κάνω τα μεγάλα έργα υποδομής που φέρνουν ανάπτυξη και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη τι λέει; Δεν έχουμε ακούσει κάτι. Περιμέναμε να ακούσουμε κάτι σήμερα και δεν ακούσαμε τίποτα.

Νομίζω ότι η απάντηση στον κ. Τσίπρα είναι ότι ο ελληνικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο. Πέρα από τη σύγκρουση πρέπει να υπάρχει και σύγκριση. Η ΝΔ μείωσε τους φόρους 50 φορές, ο ΣΥΡΙΖΑ τους είχε αυξήσει. Ο εισαγωγικός φόρος στα εισαγωγικά πρόσωπα έχει πάει στο 9% θα περίμενε κανείς να το κάνει μια κυβέρνηση της Αριστεράς. Κάνανε μείωση συντάξεων.

Λένε όμως ότι εκείνοι κυβέρνησαν με μνημόνιο.

Ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ, βγήκαν με ένα σύνθημα με τρεις πτυχές «Θα σκίσουμε τα μνημόνια, θα καταργήσουμε τον ΕΝΦΙΑ, θα κάνουμε μισθό 751 ευρώ». Τον μισθό θα τον αυξήσουμε, τον ΕΝΦΙΑ θα τον μειώσουμε. Τα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσαν την μεσαία τάξη, ισοπέδωσαν την επιχειρηματικότητα, σήμερα έχουμε παραπάνω θέσεις εργασίας διότι υπάρχει μια πραγματική ανάπτυξη. Δεν έχουν γίνει όλα ρόδινα και λάθη έχουν γίνει.

Υπάρχει μια κυβέρνηση και ένα κράτος που προσπαθεί να σταθεί δίπλα στους πολίτες. Τα νούμερα δείχνουν ότι η κατάσταση στην ελληνική οικονομία είναι πολύ καλύτερα. Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται και στην κοινωνία. Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχειρήμα ότι η κατάσταση το 2019 ήταν καλύτερη. Και περάσαμε κρίση με την πανδημία και τον πόλεμο. Ήταν τρία χρόνια συνεχών κρίσεων. Ακόμα και οι αντίπαλοι αναγνωρίζουν στον πρωθυπουργό, ότι μπορούσε σε μικρό χρονικό διάστημα να πάρει γρήγορα αποφάσεις και μάλιστα στη σωστή κατεύθυνση.

Η ρητορική από την Άγκυρα συνεχίζεται, η Ελλάδα διεθνοποιεί το θέμα, φοβάστε θερμό επεισόδιο;

Υπαρκτός κίνδυνος με έναν ηγέτη που αυτή τη στιγμή παίζει την πολιτική του επιβίωση - η πολιτική ήττα μπορεί να σημαίνει και φυσική εξόντωση- η Τουρκία δεν είναι παράδειγμα Δημοκρατίας. Είναι μια χώρα που δεν ξέρει αν θέλει να πάει προς τη Δύση ή την Ανατολή. Είναι μια τοπική υπερδύναμη που προκαλεί.

Το ζήτημα είναι να δούμε ποιες συμμαχίες έχει η Ελλάδα. Ο Μητσοτάκης έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολύ ισχυρές συμμαχίες και να αφήσει την Τουρκία εν μέρει απομονωμένη. Του το αναγνωρίζουν οι πολίτες ότι έχουμε Ένοπλες Δυνάμεις και έχουμε αυξήσει την αποτρεπτική τους ικανότητα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι μπορούσε να γίνει καλύτερα και με λιγότερα χρήματα

Πρέπει να καταλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν είναι κόμμα του 3%. Με μεγάλη λύπη βλέπω έναν πρώην πρωθυπουργό που έχει χειριστεί τέτοια θέματα γνωρίζει τι Ένοπλες Δυνάμεις άφησε ο συνέταιρός του ο κ. Καμμένος, είναι κρίμα να μην ψηφίζει τους αμυντικούς προϋπολογισμούς.

Στο μεταναστευτικό είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τις δηλώσεις του Τζανακόπουλου για τον φράχτη τις αφήνω στην κρίση του λαού. Πολλοί φίλοι της Αριστεράς δεν έχουν καταλάβει ότι δεν είμαστε Λουξεμβούργο ούτε Βέλγιο. Η Ελλάδα πρέπει να δυναμώσει και έχει δυναμώσει γιατί ο πρωθυπουργός έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολύ ισχυρές συμμαχίες με παραδοσιακούς συμμάχους που για χρόνια έκλειναν το μάτι στην Τουρκία.

Έχουν γίνει μεγάλα έργα, θα γίνουν και τα υπόλοιπα εντός χρονοδιαγραμμάτων

Έχει γίνει ένα άλμα επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο, θα δείτε και τα νούμερα ότι πλέον έχουν οι μεγάλες κατασκευααστικές μεγάλο ανεκτέλεστο που σημαίνει πολλές δουλειές. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν οι εταιρείες είναι ότι δεν βρίσκουν μηχανικούς.

Πάρα πολλά νέα παιδιά, μηχανικοί, αρχιτέκτονες μηχανολόγοι που είχαν φύγει, άρχισαν να επιστρέφουν. Έχουμε πάει από το brain drain στο brain gain. Τα έργα αυτά θα συνεχιστούν, μπαίνουν σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό, δίνουμε έμφαση στην περιφέρεια, κλείνουμε τα οδικά έργα που πρέπει να κλείσουν, μεγάλη πληγή ήταν ο Πατρών - Πύργου.

Πότε θα είναι έτοιμος;

Το έργο αυτό θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025. Θα γίνει και θα παραδοθεί στους πολίτες του Πελοποννήσου. Κατασκευάζουμε τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην ΕΕ, τον ΒΟΑΚ. Τα τεράστια σιδηροδρομικά έργα, συνδέουμε λιμάνια με σιδηρόδρομους για να γίνουμε κόμβος logistics. Κάνουμε και τα έργα νέας γενιάς, τα φιλοπεριβαλλοντικά. Παραδώσαμε έξι σταθμούς στον Πειραιά. Ενώσαμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το κέντρο.

Εμείς κρινόμαστε από αυτά που λέμε και από αυτά που κάνουμε. Δεν θα ανακοινώσουμε ποτέ έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο πληθωρισμός επηρεάζει τα έργα και το υπουργείο είναι πάνω από την αγορά, έχουμε κάνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις για να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις.

Τι γίνεται με τα λεωφορεία;

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε ακόμα και σήμερα τις αστικές συγκοινωνίες που αξίζουν οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι. Περάσαμε από δεκαετή φάση υποεπένδυσης λόγω μνημονίων. Είχαμε να πάρουμε καινούργιο λεωφορείο από το 2009. Είχαμε να κάνουμε προσλήψεις από το 2008. Αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει προσλήψεις στις δύο εταιρείες που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, έχουμε μειώσει το εισιτήριο. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 212 λεωφορεία και φτάνουμε τα 500.

Υπογράφουμε τις συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία. Τα ακούμε πολλά χρόνια. Αλλά τώρα έχουμε λεφτά, γιατί ενταχθήκαμε στο Ταμείο Ανάκαμψης. Λεφτά υπάρχουν για συγκεκριμένα έργα. Θα γίνει με διαγωνισμό και περιμένουμε να υπογράψουμε τις συμβάσεις. Έχουμε σεβαστεί το δημόσιο χαρακτήρα των δημόσιων μεταφορών, αλλά επειδή εμείς δεν έχουμε τα ταμπού της δήθεν αριστεράς όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, έχουμε συμπράξει με τον ιδιωτικό τομέα. Αν πάτε και δείτε πως οι ιδιώτες πάροχοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η ποιότητα της υπηρεσίας είναι πάρα πολύ καλή.

Το ζητούμενο δεν είναι να χαϊδεύουμε τους συνδικαλιστές. Το ζητούμενο είναι να προσφέρουμε μια καλή υπηρεσία. Έχουμε ακόμα πολλά βήματα για να έχουμε τις συγκοινωνίες που θέλουμε. Γι αυτό κάνουμε την επέκταση της γραμμής 4, γι αυτό θα δημοπρατήσουμε την επέκταση στο Ίλιον. Να δώσουμε κίνητρο ώστε ο κόσμος να χρησιμοποιεί περισσότερα τα ΜΜΜ.

Θα αυξηθούν τα διόδια;

Έχουμε πει εξαρχής ότι δεν θα αυξηθούν τα διόδια στις παραχωρήσεις. Είναι πολιτική απόφαση. Ο κατασκευαστικός κλάδος που έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει ένα βήμα πίσω και να καταλάβει ότι σ' αυτή τη φάση, αυξήσεις δεν μπορούν να γίνουν.

Με την Αττική Οδό θα υπάρχουν εξελίξεις;

Έχουμε πλέον ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές. Ξεχωρίσαμε τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού από τον διαγωνισμό, γιατί έτσι θα αποκλείαμε ξένους παίκτες. Αυτό θα δείξει τη δυναμική που μπορεί να προσδώσει. Το πιο σημαντικό που δείχνει με πόση σοβαρότητα η κυβέρνηση αντιμετωπίζει αυτά τα θέματα, θα έχουμε μείωση των διοδίων.

Εμείς λέμε ότι ο δρόμος έχει κάνει απόσβεση. Τον δώσαμε για 25 χρόνια. Δεν θα αφήσουμε τα διόδια στα 2,80 που είναι. Δεν θα το πάμε στο 1 ευρώ, αλλά στο 2,50 για να δείξουμε εμπράκτως ότι σεβόμαστε την πολύ δύσκολη συγκυρία που υπάρχει.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή
11:17Η «ΓΑΤΑ» ΤΗΣ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

Το Μαξίμου δεν ξενύχτησε για τον ΣΥΡΙΖΑ