Στο «μικροσκόπιο» του ΣΥΡΙΖΑ οι κινήσεις της κυβέρνησης στον ΟΣΕ
Τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στον χώρο των σιδηροδρόμων εξετάζει σε βάθος η Κουμουνδούρου, καθώς οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα εκτιμούν ότι αυτές οι παρεμβάσεις έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στο να οδηγηθούμε στην τραγωδία των Τεμπών.
Μάλιστα, θεωρούν δεδομένο ότι το Μέγαρο Μαξίμου θα επιχειρήσει να συσκοτίσει τις πραγματικές αιτίες του φονικού δυστυχήματος, τόσο μέσω της λεγόμενης «επιτροπής Γεραπετρίτη», όσο και με τις παρεμβάσεις που επιχειρεί στη Δικαιοσύνη.
Η σύμβαση με τους Ιταλούς
Ένα από τα μείζονα ερωτήματα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ προς την κυβέρνηση, έχει να κάνει με τη σύμβαση ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡAIΝΟΣΕ. Όλα δείχνουν πως τελικά διαγράφηκε η υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας, ενώ την ίδια ώρα χαρίστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια στην ιδιωτική εταιρεία. Τόσο μέσω ενισχύσεων για τα δρομολόγια, όσο και με την άρση της υποχρέωσης να προχωρήσει σε επενδύσεις σχεδόν 600.000.000, που προβλέπονταν στην αρχική συμφωνία εκσυγχρονισμού του δικτύου.
Το γιατί άλλαξαν, εν τέλει, οι συμβάσεις και γιατί απαλείφθηκε η υποχρέωση της εταιρίας να βάλει το χέρι στην τσέπη, είναι ένα ερώτημα που η αξιωματική αντιπολίτευση μέχρι να λάβει πειστικά ερωτήματα. Σημασία, πάντως, έχει ότι τα προβλεπόμενα έργα δεν έγιναν.
Το «γαλάζιο ρουσφέτι» του σταθμάρχη
Την ίδια στιγμή, η Κουμουνδούρου θεωρεί ότι ο σταθμάρχης που υπηρετούσε στη Λάρισα το μοιραίο βράδυ, βρέθηκε με κομματικό «ρουσφέτι» στη κρίσιμη αυτή θέση, μέσω παράκαμψης των κριτηρίων που έχει θέσει ο ΟΣΕ.
Μάλιστα, σχολιάζοντας τις ανακοινώσεις του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, τονίζουν ότι το μόνο που κάνει, είναι να προσπαθεί να αποφύγει τις αποδεδειγμένες -με στοιχεία και ημερομηνίες, όπως αναφέρουν- ευθύνες για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας.
Για την ακρίβεια, ισχυρίζονται ότι προσπαθεί να προκαλέσει σύγχυση για να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης. Η μοναδική, όμως, αλήθεια -λένε στον ΣΥΡΙΖΑ- είναι ότι το όριο ηλικίας των 48 ετών τέθηκε από τον ίδιο τον ΟΣΕ αποκλειστικά για μετατάξεις και σε καμία περίπτωση για προσλήψεις, όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τα Στοιχεία Θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας της 7ης Απριλίου 2022.
Επίσης, αποδείχθηκε η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη με την εκ των υστέρων εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022.
Η «έρευνα» Ραγκούση
Την ίδια στιγμή, οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα αξιολογούν ως ιδιαίτερα σοβαρά νέα δεδομένα της «έρευνας» που πραγματοποιεί στη Λάρισα, ο Γιάννης Ραγκούσης.
Και αυτό γιατί οι εργαζόμενοι αποκάλυψαν πως μέχρι και το καλοκαίρι του 2019, λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση της Λάρισας, η οποία θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, αν δεν είχε καταργηθεί.
Η Κουμουνδούρου ενημερώθηκε πως η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019, είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος στο σημείο που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τρένα, αλλά και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης. Άρα, στην διάρκεια του 24ωρου, κάθε μέρα, υπήρχαν στη Λάρισα δύο σταθμάρχες. Ένας συμβατικός σταθμάρχης και ένας δεύτερος, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, της τηλεδιοίκησης. Όμως, αυτό σταμάτησε τον Ιούλιο του 2019, με ότι αυτό σημαίνει για τις κυβερνητικές ευθύνες.
Σχετικές ειδήσεις
ΝΔ: Για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους φταίνε όλοι εκτός από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ
Υπουργείο Εσωτερικών: Απάντηση στον Γιάννη Ραγκούση για τη μετάταξη του σταθμάρχη
Τσαπανίδου: Κρίσιμα ερωτήματα για τα Τέμπη – Η σύμβαση με την ΤΡΕΝΟΣΕ και η μετάταξη του σταθμάρχη