Αγγελούδης: «Πρέπει να “πέσουμε” με τα μούτρα στη δουλειά για τα προβλήματα της καθημερινότητας»
«Θα αρχίσουμε εντατικά να φυτεύουμε δέντρα και να δημιουργούμε χώρους “πρασίνου”, δεν θέλουμε πουθενά ακάλυπτο χώρο», υπογράμμισε ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
«Πρέπει να ολοκληρωθεί το Μετρό, πριν από την κατασκευή του FlyOver. Θα αρχίσουμε εντατικά να φυτεύουμε δέντρα και να δημιουργούμε χώρους “πρασίνου”, δεν θέλουμε πουθενά ακάλυπτο χώρο. Υπάρχει ανομία στη Θεσσαλονίκη, θα πάω στον κ. Οικονόμου και θα θέσω επί τάπητος το ζήτημα της εγκληματικότητας.
Το πρόβλημα της αθλητικής βίας δεν υπάρχει μονάχα στη Θεσσαλονίκη, αλλά είναι ευρωπαϊκό ζήτημα. Η εκλογική νίκη ήταν μία επικράτηση του λαού της Θεσσαλονίκης, ο οποίος ήθελε μία λύση πάνω από τα κόμματα, την οποία θα εμπιστεύεται. Το ζητούμενο είναι να έχουμε σκεπτόμενους και πολιτικοποιημένους ανθρώπους», υπογράμμισε σήμερα (07/11) ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Χρειάζομαι τη συνεργασία, την υποστήριξη και τη σθεναρή συμπόρευση από την κεντρική διοίκηση (σ.σ. την κυβέρνηση), προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα για τα ανοιχτά μέτωπα της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει δέσμευση με την Πολιτεία ότι τα προβλήματα της πόλης θα βρουν ευήκοα ώτα, τόσο σε συνεργσσία με τον Πρωθυπουργό, όσο και τους αρμόδιους Υπουργούς. Αυτό με αφήνει ιδιαίτερα ικανοποιημένο.
Η κεντρική διοίκηση, η οποία ενδιαφέρεται για τους πολίτες της, έχει ανάγκη από αποτελεσματικούς και ισχυρούς Δημάρχους, οι οποίοι θα κάνουν τη δουλειά εκείνης για το καλό της πόλης και επ’ ωφελεία των πολιτών», τόνισε στη συνέχεια.
«Αυτήν τη στιγμή, είμαι σε συνεχή επικοινωνία και συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη. Βλέπω μία διάθεση υποστήριξης. Δεν είναι μόνο τα ανοιχτά μεγάλα ζητήματα, που απασχολούν τους συμπολίτες μου, τώρα. Πολλά ζητήματα αφορούν την καθημερινότητα. Δηλαδή, έχω καταθέσει αιτήματα για το θέμα της καθαριότητας, ώστε να το λύσουμε στους αμέσως επόμενους μήνες. Χρειάζομαι κεντρική υποστήριξη.
Νομίζω ότι είναι σαφές πως τα προβλήματα της πόλης θα έχουν και πολιτικό πρόσημο. Αλίμονο, αν έλεγα το αντίθετο. Άρα, λοιπόν, η ευαισθησία, η προοδευτική αντίληψη και διαχείριση ιδιαίτερα των θεμάτων της κοινωνικής πολιτικής και των περιβαλλοντικών θεμάτων και της ανθεκτικότητας, θα είναι αυτά που θα προσδιορίζονται μέσα από μία ανοιχτή ματιά
Για δέκα μήνες, είχαμε άπειρες περιοδείες, πάνω από 8.000 προσωπικές επαφές με συμπολίτες. Αυτοί έχουν προσδιορίσει τις προτεραιότητες και τις ανάγκες μου. Άρα, πρέπει να “πέσουμε” με τα… μούτρα στη δουλειά, έχοντας υπόψη ότι πρέπει να λύσουμε θέματα της καθημερινότητας. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει πλυθεί ποτέ.
Η καθημερινότητα, η οποία βρίσκεται σε απόλυτη εγκατάλειψη και υποχώρηση, αφορά την καθαριότητα και την προστασία του δημόσιου χώρου, με την ανάπτυξη αυτού. Ο δημόσιος χώρος, όπως αντιλαμβάνεστε, έχει να κάνει με τις παιδικές χαρές, τα πάρκα, τα πεζοδρόμια, τα οποία σε ένα ποσοστό –ιδιαίτερα μεγάλο– είναι ακατάλληλα. Υπάρχουν πτώσεις πολιτών. Πρέπει να τους προστατεύσουμε», προσέθεσε.
«Στην πόλη μας υπάρχει μία συμπεφωνημένη ανομία για την οποία είμαι διατεθειμένος ακόμα και σε συγκρούσεις, προκειμένου να ξαναδούμε μία στοιχειώδη κανονικότητα. Δηλαδή πρέπει η συγκοινωνία να αντιμετωπιστεί με τρόπους που θα εξυπηρετείται το κοινό καλό και όχι οι μικρές –χρήσιμες βέβαια– ομάδες, αλλά εδώ πρέπει να δούμε τι ωφελεί τον περισσότερο κόσμο», συμπλήρωσε.
Ως προς τις κατηγορίες του κ. Ζέρβα ότι ο ίδιος έλειπε χρόνια από την πόλη και ότι επομένως «δεν γνωρίζει τα προβλήματά της», σημείωσε: «Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό. Μάλιστα, απάντησα και προεκλογικά, λέγοντας στον κύριο Ζέρβα ότι μόνο στη συνεδρίαση ή στις εκδηλώσεις του Ολυμπιακού Μουσείου, του οποίου ήμουν ιδρυτής και Πρόεδρος, αν μετρήσει τις φορές που έχουμε συζητήσει και βρεθεί στο ίδιο συμβούλιο, μόνο αυτές επαρκούν, για να διαψεύσουν αυτό το επιχείρημα.
Δεν είμαι άνθρωπος των συγκρούσεων. Δεν είμαι άνθρωπος που κοιτάει στο παρελθόν. Θα περιμένω να δω το ταμείο, να δω τι παραλαμβάνω. Είναι βασικά πράγματα αυτά. Να δω: Παραλαμβάνω έλλειμμα; Έχω φόβους ότι μπορεί να συμβεί αυτό. Θα έχω την ευκαιρία την Παρασκευή πηγαίνοντας στη Θεσσαλονίκη να δω τον κ. Ζέρβα, γιατί τώρα είμαι εδώ με υπηρεσιακά κυβερνητικά στελέχη για να δω τι γίνεται με τα θέματα».
«Η πόλη δεν έχει πλυθεί ποτέ»
«Άμεση αναδιάρθρωση, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει, των υπηρεσιών καθαριότητας με ένα προσωπικό που μαθαίνω ότι είναι χρεωμένο στα 1.200 άτομα και υπηρετούν αυτή τη στιγμή στα 500. Άμεσο αίτημα προς τους αρμόδιους υπουργούς και την κυβέρνηση για άμεση χρηματοδότηση, την οποία θα παρακαλούσα να έχω το συντομότερο δυνατό, τον Γενάρη.
Εφόσον αυτό συμβεί, σας λέω ότι στους επόμενους μήνες η διαφορά θα είναι ορατή. Έχουμε την ανάγκη να δούμε καινούργια μηχανήματα. Η πόλη δεν έχει πλυθεί ποτέ. Στα πεζοδρόμία, στους κάδους και στους δρόμους δεν έχει υπάρξει ποτέ ένα πρόγραμμα σκουπίσματος της πόλης. Λυπάμαι που το 2023 πρέπει να μιλάω για τέτοια πράγματα.
Λοιπόν, σε ό, τι αφορά το μάνατζμεντ, την αναδιάρθρωση, το συντονισμό, το πρόγραμμα και όλα αυτά, θα είμαστε έτοιμοι το Γενάρη. Θα αναμένω και την κάλυψη την οικονομική, εφόσον δεν τη δω από την απερχόμενη διοίκηση, προκειμένου να ξεκινήσω με ένα σχέδιο ορατό και συγκεκριμένο (…)
Για την καθαριότητα του Θερμαϊκού, επεσήμανε:
«Δεν μπορεί να είναι εφτά φορείς και να ερίζουν στο τέλος για το ποιος θα καθαρίσει και στο τέλος ο Θερμαϊκός να είναι βρώμικος. Αυτό που έχω να πω είναι ότι το Γενάρη θα υποβάλουμε μία πρόταση στην κυβέρνηση να επιλεχθεί ένας φορέας ο οποίος θα αναλάβει την καθαριότητα. Είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε αυτό εφόσον μας δώσουν πόρους προκειμένου να καθαρίσουμε τον Θερμαϊκό».
Αναφορικά με το κυκλοφοριακό, σημείωσε:
«Αυτή τη στιγμή από τον Δήμο της Θεσσαλονίκης διέρχονται 100 με 140 χιλιάδες αυτοκίνητα ημερησίως. Αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά έχοντας γρήγορα το μετρό και γρήγορα μία δεύτερη υποδομή όπως αυτή. Η θέση μας προεκλογικά ήταν ότι το πλάνο θα έπρεπε να ξεκινήσει με την ολοκλήρωση του μετρό. Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που είχαμε μέχρι τότε, θα ήταν το 2024 έτοιμο. Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η θέση ήταν μία θέση βιώσιμη.
Από τη στιγμή που για διάφορους λόγους αυτό δεν μπορεί να γίνει (…) είμαι υποχρεωμένος να δουλέψω ώστε με τους συμπολίτες μου να είμαι συμπαραστάτης στα προβλήματα ενός έργου που δεν είναι έργο του Δήμου (…)
Είναι ένα έργο της κεντρικής κυβέρνησης και όχι του Δήμου Θεσσαλονίκης. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνω ό,τι μπορώ για τους πολίτες της πόλης, από τη στιγμή που η πρότασή μας δεν γίνεται δεκτή».
«Έβλεπα ήταν να φυτεύονται δέντρα προκειμένου ο Ζέρβας να δείξει ότι υπάρχει φύτευση»
«Αυτό που έβλεπα ήταν να φυτεύονται δέντρα με τόσο καλό καιρό προκειμένου ο Ζέρβας να δείξει ότι υπάρχει φύτευση. Θα είμαστε έτοιμοι στη φυτευτική περίοδο ώστε έχουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα φύτευσης.
Θα πρέπει να ξεκινήσουμε φυτεύοντας όπου υπάρχει ακάλυπτος χώρος και σε συγκεκριμένες περιοχές που ήδη έχουμε εντοπίσει. Στόχος μας είναι να μην υπάρχει ακάλυπτος χώρος ο οποίος να ανήκει στον Δήμο ή κοινόχρηστος που να μην έχουμε παρέμβει ώστε να αφήσουμε το αποτύπωμα ενός πρασίνου.
Έχουμε ένα πρόγραμμα 24 γειτονιές με τους επόπτες σε κάθε γειτονιά και τους επόπτες καθαριότητας που θα συνεχίσουν πιο αποτελεσματικοί πλέον και με καινούργιο περιεχόμενο να κάνουν τη δουλειά τους. Θέλουμε λοιπόν να οργανώσουμε τις παρεμβάσεις μας σε κάθε γειτονιά. (…) Nομίζω πως προϊόντος του χρόνου θα βρούμε τρόπους χρηματοδότησης», σημείωσε.
Για την εγκληματικότητα στη Θεσσαλονίκη, ανέφερε:
«Αυτός ο Δήμος εξ ανάγκης, εξ ιστορίας αλλά και εκ των προβλημάτων που έχει, πρέπει σύντομα να αποκτήσει μητροπολιτικές ρυθμιστικές δυνατότητες και όχι μόνο. (…) Ναι, θα πάω στον κύριο Οικονόμου, το έχω υπόψη μου. Είναι ένας εξαιρετικός φίλος της Θεσσαλονίκης και θα μιλήσω για την εγκληματικότητα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου.
Όπως θα θέσω ότι πολλά κτίρια της αστυνομίας είναι ακατάλληλα – και είναι ακατάλληλα τόσο για το προσωπικό της Αστυνομίας όσο και για τους πολίτες που μπαίνουν, όπως επίσης και το αστυνομικό τμήμα της Αριστοτέλους. Υπάρχει μία κατάληψη ενός χώρου εκεί που είναι εμβληματικός, η πλατεία Αριστοτέλους. Πρέπει να βρούμε έναν χώρο που να είναι αξιοπρεπής για τους πολίτες αλλά και για το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας».
Για το γήπεδο του ΠΑΟΚ, σχολίασε:
«Προϋπόθεση για τη δημιουργία του είναι το να αποφασίσει η ομάδα ότι το ξεκινάει. Υπάρχει μία ειλημμένη απόφαση, υπάρχει μία προχωρημένη μελετητική ωρίμανση αυτής της προσπάθειας. Άρα με την επανέναρξη. Θα πρέπει να είμαι αρωγός σε όλα.
Και εδώ να πω και κάτι. Ο ΠΑΟΚ που τώρα έχει την ωριμότητα, αλλά και ο Άρης, ο Ηρακλής, οι οποίοι διεκδικούν υποδομές, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι θα πρέπει να τύχουν της υποστήριξης της αντίστοιχης του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ και του Ολυμπιακού σε ότι αφορά την οικονομική υποστήριξη. Νομίζω πως δύο μέτρα και δύο σταθμά σε ότι αφορά τα θέματα της Θεσσαλονίκης και δη της αθλητικής Θεσσαλονίκης ανήκουν στο παρελθόν».
Για τα οπαδικά επεισόδια, επεσήμανε:
«Θα μου επιτρέψετε να πω ότι το πρόβλημα της αθλητικής βίας ως μέρος της κοινωνικής βίας είναι σε όλη την Ευρώπη, σε κάποιες χώρες περισσότερο και στη χώρα μας. Κατά καιρούς αυτή η τραγικότητα υπάρχει.
Υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης. Ο ένας είναι οι πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο Δήμος μέσα από την εκπαίδευση για μία συνεχή ενημέρωση των παιδιών στη δευτεροβάθμία ιδιαίτερα εκπαίδευση και είναι κάτι που θέλουμε να το κάνουμε με αρκετούς εμβληματικούς δημοτικούς συμβούλους που προέρχονται από τον χώρο του ποδοσφαίρου.
Θέλουμε να ετοιμάσουμε ένα πρόγραμμα με το οποίο θα βγούμε. Το έχουμε συζητήσει δηλαδή σε όλα τα σχολεία με τα παιδιά που έχουν εκλεγεί με εμάς και να βγούμε βγάζοντας μπροστά ότι το ευ αγωνίζεσθαι, η αλληλεγγύη, οι ολυμπιακές αξίες, αυτές μπορούν να γίνουν πράξη.
Από την άλλη πλευρά, επειδή έχω ασχοληθεί ως μέλος, ως αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής με αυτά τα θέματα, έχω να πω ότι ας εφαρμόσουμε τα ισχύοντα. Αντί να συζητούμε κάθε φορά μετά από ένα τραγικό συμβάν τι μέτρα θα πάρουμε. Έχουμε νομοθετήσει πάρα πολλά μέτρα, αλλά δεν τα εφαρμόζουμε».
FlyOver στη Θεσσαλονίκη: Την επόμενη εβδομάδα θα εγκατασταθεί το πρώτο εργοτάξιο
«Σε περίπου τέσσερα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Στην επίσημη παρουσίαση του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα», γνωστού και ως FlyOver, παρευρέθηκε σήμερα (06/11) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση».
Δίδοντας το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, ο αρμόδιος Υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε ότι το πρώτο εργοτάξιο στην περιφερειακή οδό αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ενώ, εκτίμησε ότι το έργο, με προϋπολογισμό ύψους 378 εκατ. ευρώ, «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να καθυστερήσει».
Αναλυτικά, πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χιλιομέτρων, και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μίας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου –μήκους 4 χιλιομέτρων – σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.
«Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής», όπως υπογράμμισε ο κ. Υπουργός.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως είπε. Ακόμη, επεσήμανε ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα.
Υπενθύμισε ότι το 2024 παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών, καθώς επίσης πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική του επέκταση.
Αναφερόμενος στα οφέλη για τους οδηγούς και τους κατοίκους της πόλης, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για «δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, αύξηση της οδικής ασφάλειας, περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας καθώς και δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών».
«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό της αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται, εξελίσσεται, αναπτύσσεται και προοδεύει», ολοκλήρωσε ο κ. Σταϊκούρας.