Σταϊκούρας: «Το επίπεδο της ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχει ενισχυθεί»

«Οι πολιτικές τοποθετήσεις της κυβέρνησης για τα Τέμπη είναι ξεκάθαρες», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Σταϊκούρας: «Το επίπεδο της ασφάλειας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχει ενισχυθεί»
INTIME.
5'

Την πεποίθηση ότι «έχουν δοθεί ξεκάθαρες απαντήσει από την κυβέρνηση» εξέφρασε σήμερα (28/03) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Ο Υπουργός Μεταφορών ερωτήθη για τα νέα στοιχεία που ήλθαν στο «φως» της δημοσιότητας σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη, τονίζοντας ότι «έχουν δοθεί ξεκάθαρες απαντήσει από την κυβέρνηση, ενώ, υπηρεσιακά στελέχη έχουν δώσει αναλυτικότερες απαντήσεις. Από το καλοκαίρι που ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, ευθύνη μου είναι να ενισχυθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων».

Όπως τόνισε εν συνεχεία, «έχει ενισχυθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων των σιδηροδρόμων, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων. Η Σύμβαση 717 παραδόθηκε το φθινόπωρο του 2023, δεν έγινε σε δύο μήνες η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, προφανώς έχει αρχίσει χρόνια πριν. Στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Λάρισα, λόγω της κακοκαιρίας Daniel, έχουν καταστραφεί τα συστήματα, υπάρχει μονή γραμμή εκεί και σταματούν τα τρένα στον Δομοκό και στην Λάρισα για να περάσει το άλλο τρένο. Σε περίπου δύο χρόνια θα υπάρχει αποκατάσταση του δικτύου».

«Ουδέποτε ωραιοποίησα την κατάσταση. Έχω στείλει επιστολές στον ΟΣΕ και έχω ζητήσει ενημέρωση για τις ισόπεδες διαβάσεις. Ανάλογα έχω στείλει επιστολές στη Hellenic Train και έχω ζητήσει ενημέρωση για την συντήρηση του τροχαίου υλικού, γιατί αυτό είναι η ευθύνη της», προσέθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Ο Υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ακόμη πως «υπήρχε πριν λίγο καιρό ένα πρωτοσέλιδο για “παρ’ ολίγον νέα Τέμπη”. Το έψαξα. Η αναφορά της Επιτροπής που ερεύνησε το περιστατικό είναι για “ανθρώπινο σφάλμα” και στο συμπέρασμα αναφέρεται ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να συνεργάζεται καλύτερα με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ώστε να ακολουθούνται από τους μηχανοδηγούς οι Γενικοί Κανονισμοί, να γίνονται τυχαίοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες και να ενημερωθούν εγγράφως οι μηχανοδηγοί.

Απαιτείται ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων με ενίσχυση των συστημάτων. Οι συμβάσεις είναι αναγκαίες και πρέπει να ολοκληρωθούν για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αλλά δεν αρκούν, καθώς πάντα υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας».

Ο Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε ακόμη ότι «ολοκληρώνονται στο σύνολο τους οι συμβάσεις για την ασφάλεια, αυξήθηκε η χρηματοδότηση του ΟΣΕ, αλλάζει η οργανωτική δομή των σιδηροδρόμων και θα έχουμε πλέον τον ΟΣΕ που θα εμπεριέχει την ΤΡΕΝΟΣΕ και μέρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, δρομολογούνται προσλήψεις, υπάρχουν 300 κάμερες μέσα σε σήραγγες που λειτουργούν.

Πάντα θα μιλάω για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Σχετικές επιστολές έχω στείλει και για την ασφάλεια των αεροπορικών μετακινήσεων. Κάνουμε τα πάντα για να ενισχύσουμε την ασφάλεια των μεταφορών».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου πριν από το δυστύχημα, σημειώνοντας ότι «πέρα από ό,τι λένε οι εργαζόμενοι, τα εύλογα και λογικά επιχειρήματα των οποίων πάντα λαμβάνονται υπόψη, στο τέλος του έτους ήρθαν οι ευρωπαϊκοί και παγκόσμιοι ευρωπαϊκοί φορείς και είπαν ότι το επίπεδο αεροπορικής ασφάλειας είναι υψηλότερο από ότι τον προηγούμενο έτος και πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη».

«Όταν μιλάμε για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ που άρχισαν το 2022, τις συμβάσεις, έχουν αρχίσει να γίνονται από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, όχι από εμένα», ανέφερε για τον Κώστα Καραμανλή, επισημαίνοντας ότι «το γεγονός ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία ανέλαβε τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνει ότι ουδείς αγνόησε τις επισημάνσεις για θέματα ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής έχει τοποθετηθεί με παρρησία εντός και εκτός Βουλής. Ο ίδιος είχε πει ότι η Σύμβαση 717 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα. Η δική μου αντίδραση θα ήταν η ίδια ως προς την ανάγκη να γίνουν όσα πρέπει για την ασφάλεια τω σιδηροδρόμων».

Σχετικά με την πρόταση δυσπιστίας που βρίσκεται υπό συζήτηση στη Βουλή, ο Υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι «η αλληλουχία των γεγονότων των τελευταίων ημερών αποδεικνύει την ύπαρξη οικονομικών συμφερόντων κατά της κυβέρνησης. Τα επιχειρήματα που επικαλούνται μέσα στην πρόταση δυσπιστίας επιβεβαιώνει ότι υπήρχε προηγούμενη συνεννόηση των κομμάτων της αντιπολίτευσης».

Για τις κατηγορίες περί συγκάλυψης, ο Υπουργός εξήγησε ότι «είναι ευθύνη της Δικαιοσύνης να μην υπάρχει καχυποψία της κοινωνίας για τα Τέμπη. Ο ΟΣΕ ήταν το πιο προβληματικό στοιχείο στην Ελλάδα, δεν αλλάζουν σε μία ημέρα τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Έχουν δοθεί ορθές και πλήρεις απαντήσεις, εντός και εκτός Βουλής, από όλα τα μέλη της Κυβέρνησης που ήταν σε πόστα ευθύνης».

Παράλληλα, σχολίασε και τα χειροκροτήματα των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας στην ομιλία του Κώστα Καραμανλή: «Οι βουλευτές χειροκρότησαν τον κ. Καραμανλή για την επιχειρηματολογία. Η ίδια η υπόθεση δεν είναι για χειροκροτήματα».

Αναφορικά με τη φράση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Γιώργου Φλωρίδη, ότι «όποιος πολιτικός μιλά για μπάζωμα, είναι για τα μπάζα», ο Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε ότι «δεν υπάρχει καμία παρέμβαση στην Δικαιοσύνη, ως ανεξάρτητη που είναι θα κάνει την δουλειά της», ενώ, ως προς τη φρασεολογία, κατέληξε ότι «κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό τρόπο έκφρασης».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή