Τα μεγάλα έργα βάζει μπροστά η ΝΔ

Τα μεγάλα έργα υποδομών και τα 3 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των φυσικών καταστροφών ρίχνει η κυβέρνηση στη μάχη του προεκλογικού αγώνα

Τα μεγάλα έργα βάζει μπροστά η ΝΔ
5'

Με την αναγκαιότητα των μεγάλων έργων , όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε-65, αλλά και τα τρία δισεκατομμύρια για την αποκατάσταση των ζημιών στην Θεσσαλία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχίζει την προεκλογική εκστρατεία για την κάλπη της 9ης Ιουνίου.

«Το εθνικό στοίχημα της ανάταξης της Θεσσαλίας να είστε σίγουρες και σίγουροι ότι όλοι μαζί θα το κερδίσουμε», ήταν ο μήνυμα που εξέπεμψε από το Μουζάκι ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του σχεδίου για την ανοικοδόμηση από τις ζημιές των κακοκαιριών «Daniel» και «Elias».

Περίπου 1,4 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει τα έργα εκσυγχρονισμού και επισκευής στις οδικές, σιδηροδρομικές υποδομές καθώς και στην αποκατάσταση των σχολείων, την οποία ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως εάν η χώρα δεν βρισκόταν σε καλή δημοσιονομική κατάσταση και δεν είχε ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα με αποτέλεσμα να είναι χαμηλότερο το κόστος χρηματοδότησης, τότε θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολο εάν οι εθνικοί πόροι θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τα ποσά που απαιτούνταν για τη Θεσσαλία.

«Οι πόροι του Προϋπολογισμού προφανώς δεν είναι ατελείωτοι. Για να μπορέσουμε να κατευθύνουμε περισσότερους πόρους στη Θεσσαλία, τους στερήσαμε από κάποια άλλα έργα. Αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζετε, όμως η προτεραιοποίηση την οποία δίνουμε στην Θεσσαλία είναι απολύτως απαραίτητη, αν λάβει κανείς υπόψη την έκταση της ζημιάς την οποία υποστήκατε από τον Daniel», συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Στην ομιλία του ευχαρίστησε τα στελέχη "της τοπικής αυτοδιοίκησης Β΄ και Α΄ βαθμού, αλλά και όλους τους πολίτες της Θεσσαλίας, για την υπομονή τους, την καρτερικότητά τους, αλλά και την επιμονή τους να διορθώσουν τις μεγάλες καταστροφές τις οποίες βιώσαμε όλοι μαζί".

Το παράδειγμα με το Ντουμπάι

Από την άλλη ο κ. Μητσοτάκης έκανε διακριτή αναφορά στην κλιματική κρίση, η οποία όπως σημείωσε «είναι μία πραγματικότητα» και έστρεψε τους προβολείς στις εικόνες καταστροφής από το Ντουμπάι: «Προσέξτε ίσως η πιο πλούσια πόλη στον κόσμο δέχθηκε -αξίζει να το σημειώσουμε αυτό- το ένα τρίτο, ένα τέταρτο της βροχής που δέχθηκε η Θεσσαλία. Απλά για να έχουμε μια εικόνα τι έγινε στον “Daniel”. Είδατε τις εικόνες στο Ντουμπάι, μία πλημμυρισμένη πόλη».

Πρόσθεσε δε: «Ξέρουμε ότι πια έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία άλλη πραγματικότητα. Δεν είναι άλλοθι αυτό για να μην κάνουμε το κάτι παραπάνω. Απλά αναγνωρίζουμε ότι η κλιματική κρίση είναι μαζί μας και ότι η πρόληψη πολλές φορές στοιχίζει λιγότερα απ’ ό,τι η αποκατάσταση. Αυτό είναι κάτι το οποίο αφορά και τα αντιπλημμυρικά έργα, αφορά προφανώς και τα έργα της προστασίας ενόψει των δασικών πυρκαγιών» τόνισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «δεν λογαριάσαμε, σε καμία περίπτωση, τεχνοκρατικές προσεγγίσεις κόστους-ωφέλειας».

Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στην τελετή παράδοσης του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 χλμ που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα.

Ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για: «Μια σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου», Επεσήμανε ότι πλέον θα απαιτούνται δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις για να πάει στα Τρίκαλα και ότι ο νέος δρόμος θα προσφέρει μια μεγάλη διευκόλυνση για περιοχές που έχουν σκληρά δοκιμαστεί: «Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση, το νότιο τμήμα αντιμετώπιζε πολύ σημαντικά προβλήματα ενώ το βόρειο βρισκόταν σε χρηματοδοτικό κενό», υπενθύμισε ο πρωθυπουργός.

Η ΝΔ και η Ευρώπη

Πρόσθεσε ότι καταλυτική ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος που επίκειται. «Καθώς βρισκόμαστε κάτι λιγότερο από δυο μήνες από τις κρίσιμες ευρωεκλογές. Τα έργα αυτά, αυτό και πολλά άλλα δεν θα είχαν πραγματοποιηθεί χωρίς την υποστήριξη της ΕΕ. Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη η οποία έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη και κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά αποτελέσματα με όφελος για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακάλεσε για ακόμη μια φορά από το συλλογικό υποσυνείδητο τη δέσμευση που είχε δώσει η κυβέρνηση του το 2019: «Όταν οι Έλληνες πολίτες μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας - Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί». Και συμπλήρωσε: «Ταυτόχρονα και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας ώστε η βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά». Τόνισε ότι όλες αυτές είναι εκκρεμότητες από το παρελθόν που δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση με προσεκτικό σχεδιασμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ξεπερνώντας πάντα τα εμπόδια τα οποία αναπόφευκτα προκύπτουν σε τόσο δύσκολα και σύνθετα τεχνικά έργα.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή