Πιερρακάκης για Ψηφιακό Σχολείο: «Στηρίζει τη σχέση δασκάλου – μαθητή, δεν την υποκαθιστά»
Το νέο Ψηφιακό Σχολείο παρουσιάσθηκε εχθές το πρωί (17/05), σε ειδική εκδήλωση στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Αποτελεί μία νέα, δωρεάν, ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη, μέσω της οποίας μαθητές από την Α’ Δημοτικού έως τη Β’ Λυκείου θα έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε σύντομα, περιεκτικά βίντεο με διδακτικό υλικό και στο περιεχόμενο των μαθημάτων (στη λογική του Netflix).
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να επικοινωνούν με τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο και να συμμετέχουν σε διαγωνίσματα προετοιμασίας.
Ο Υπουργός Παιδείας, μιλώντας για αυτήν την κυβερνητική πρωτοβουλία, σημείωσε πως «η σχέση μεταξύ δασκάλου και καθηγητή με τον μαθητή είναι ο πυρήνας κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν αλλάζει. Η τεχνολογία, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες εκπαίδευσης, έρχεται και τη βοηθά σημαντικά, δεν την υποκαθιστά», μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Ο κ. Υπουργός περιέγραψε το ψηφιακό σχολείο ως ένα συνολικό εκπαιδευτικό σχέδιο, τμήμα του οποίου αποτελεί το ψηφιακό φροντιστήριο, η υλοποίηση του οποίου γίνεται εξελικτικά και ήδη έχει ξεκινήσει για την 1η και τη 2α Γυμνασίου η ανάρτηση εκπαιδευτικών βίντεο στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα.
«Από την 1η Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να ανατρέχουν σε μικρά εκπαιδευτικά βίντεο για όλα τα μαθήματα και να στηρίζονται στη διαδικασία μάθησης από εκπαιδευτικούς που θα περιγράφουν ψηφιακά το μάθημα», ανέφερε ακόμη.
Συνεχίζοντας, αποσαφήνισε πως «το ζωντανό φροντιστήριο είναι άλλη υπόθεση και αφορά στις μεγάλες τάξεις του Λυκείου, ειδικά στη Γ’ Λυκείου. Καθηγητές, αποσπασμένοι στο Υπουργείο Παιδείας όπου υπάρχει όλη τη τεχνική υποδομή θα κάνουν ζωντανό φροντιστήριο σε μαθητές από όλη τη χώρα που θα μπορούν να συνδεθούν με την πλατφόρμα και να παρακολουθούν δια ζώσης φροντιστηριακό μάθημα εντελώς δωρεάν. Η έναρξη του θα γίνει τον Σεπτέμβριο του 2024».
Αποκάλυψε, επίσης, λεπτομέρειες για την πλατφόρμα για τους γονείς που ήδη δημιουργείται και με αυτή « ο γονιός θα μπορεί σε κάθε στιγμή να γνωρίζει τις επιδόσεις του παιδιού του στα μαθήματα, τις απουσίες αλλά επίσης θα μπορεί να κλείνει ραντεβού με τον καθηγητή διά ζώσης ή με βιντεοκλήση».
Για τις ψηφιακές τάξεις, οι οποίες αναφέρονται σε παιδιά εξαιρετικά απομακρυσμένων ή δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας ( με παράδειγμα την Γαύδο) ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως «σε αυτές τις περιπτώσεις επιδιώκεται να υπάρχει ζωντανή διδασκαλία από τρεις εκπαιδευτικούς των βασικών μαθημάτων και τα υπόλοιπα μαθήματα να γίνονται ψηφιακά από δασκάλους ή καθηγητές διπλανού βασικού – επιβλέποντος κοντινότερου σχολείου».
Τέλος, αναφερόμενος στους διαδραστικούς ψηφιακούς πίνακες, υποστήριξε ότι «θα τοποθετηθούν σε κάθε τμήμα, κάθε σχολείου σε όλη τη χώρα. Χρειαζόμαστε περίπου 34.000 τέτοιους πίνακες και ήδη έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν περί τις 21.000».
Ο Υπουργός Παιδείας, μιλώντας για τις ευρωεκλογές, υπερθεμάτισε της συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αυτή την ψηφιακή επανάσταση που συντελείται στη χώρα, «όπως την αποτύπωσε και η σημερινή μέτρηση της ETERON για τις βασικές κατακτήσεις της μεταπολίτευσης, μέτρηση στην οποία το gov.gr προβάλλει ως μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις». «Να σημειωθεί πως χωρίς το ταμείο Ανάκαμψης και τους ευρωπαϊκούς πόρους όλα αυτά θα ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθούν» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης και είπε πως «η ψηφιακή πολιτική είναι κοινωνική».
Τέλος, ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην συνάντηση με τον προκαθήμενο των Καθολικών, τον Πάπα Φραγκίσκο, στον οποίο έθεσε το ζήτημα της μετατροπής από τον Ερντογάν της Μονής της Χώρας από μουσείο σε τζαμί, ενώ, για τις επερχόμενες ευρωεκλογές δήλωσε, αφού αναφέρθηκε στην τιμητική για τον ίδιο, «αν και Μανιάτης», εποπτεία της Κρήτης που τού ανέθεσε ο Πρωθυπουργός, ότι «είμαστε μέσα στους στόχους που ο πρωθυπουργός έθεσε σε μία εκλογική διαδικασία που είναι πολύ σημαντική για τη χώρα μας και τους πολίτες».