Σταϊκούρας για σύμβαση παραχώρησης Αττικής Οδού: «Θετική για τους πολίτες και την εθνική οικονομία»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στάθηκε στα οφέλη της σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος ύψους 3.270.000.000 ευρώ.
INTIME.

Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής εισήχθη σήμερα (30/09) προς επεξεργασία η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία αναμένεται να ψηφισθεί από την ολομέλεια την ερχόμενη Πέμπτη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στάθηκε στα οφέλη της σύμβασης υπέρ του Δημοσίου, τονίζοντας ότι αποτελεί μία θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, αλλά και την εθνική οικονομία.

Μεταξύ άλλων, τόνισε πως η νέα σύμβαση αποτελεί ισχυρή απόδειξη ότι η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική και για τις δύο πλευρές και ανέφερε συγκεκριμένα ότι εξασφαλίζει έσοδα – ρεκόρ ύψους 3,27 δισ. ευρώ για το ελληνικό Δημόσιο, «το μεγαλύτερο ποσό στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ» που θα συμβάλλει άμεσα στη μείωση του δημόσιου χρέους κατά 1,5% του ΑΕΠ.

Ο κ. Υπουργός επεσήμανε ότι το αντίτιμο των διοδίων μειώνεται από τα 2,80 ευρώ στα 2,50 ευρώ, ενώ προβλέπεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον νέο Παραχωρησιούχο, διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας.

«Η νέα σύμβαση παραχώρησης συνιστά έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης της πολιτείας προς τον ιδιωτικό τομέα, κι αυτό γιατί ο νέος παραχωρησιούχος διαθέτει μεγάλη εμπειρία, σχετική τεχνογνωσία και αποδεδειγμένη ικανότητα στη διαχείριση κρίσιμων οδικών υποδομών, διασφαλίζοντας ότι ο σημαντικότερος αυτοκινητόδρομος στην Αττική θα εξακολουθήσει να λειτουργεί σε ιδιαίτερα υψηλά και ακόμη υψηλότερα επίπεδα», προσέθεσε και σημείωσε ότι ο αυτοκινητόδρομος, μήκους 70 χιλιομέτρων, με, μέσο όρο, 280.000 διελεύσεις και με 400.000 συνδρομητές, έχει συμβάλλει ώστε να είναι βιώσιμη η καθημερινότητα των μετακινήσεων εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών στην Αττική, παρά τα δεδομένα κυκλοφοριακά προβλήματα.