Σκυλακάκης: Μπαλάκι ευθυνών για την πλημμύρα και τα λύματα στην Παραλιακή - «Να αναλάβει η ΕΥΔΑΠ»
Μεγάλα προβλήματα δημιούργησε η κακοκαιρία στη λεωφόρο Ποσειδώνος τη νύχτα της 25ης Δεκεμβρίου κλειστός για τουλάχιστον επτά ώρες, αφού είχε γεμίσει από τα λύματα που ξεχείλισαν από το δίκτυο της αποχέτευσης στο ύψος του Αλίμου.
Η κυκλοφορία παρέμεινε κλειστή από τη Λεωφόρο Αλίμου έως τη Λεωφόρο Καλαμακίου για αρκετές ώρες. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, Θεόδωρος Σκυλακάκης μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στη λεωφόρο Ποσειδώνος.
Η υπερχείλιση του αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν τόσο ο δρόμος όσο και οι γύρω κατοικίες και καταστήματα, αφήνοντας τους κατοίκους και τους διερχόμενους οδηγούς σε απόγνωση.
O Θεόδωρος Σκυλακάκης τόνισε ότι θα ήταν προτιμότερο η ΕΥΔΑΠ να αναλάβει το σύνολο των εργασιών σε εκείνο το σημείο.
«Το σύνολο στην Αττική πρέπει να το αναλάβει η ΕΥΔΑΠ για να ξέρουμε έναν ποιος θα είναι ο απόλυτος υπεύθυνος. Χρειαζόμαστε ευελιξία για να είναι πιο γρήγορη και η ΕΥΔΑΠ», ανέφερε αρχικά ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, Θεόδωρος Σκυλακάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
«Τα χιόνια είναι το πιο πολύτιμο νερό, μέχρι τώρα πάμε καλά», σημείωσε ο υπουργός.
Δύο νέα έργα για το αποχετευτικό σύστημα στα Νότια της Αθήνας
Δύο έργα, ένα μικρότερο και ένα πολύ μεγάλο, θα πραγματοποιηθούν προσεχώς για να ενισχυθεί το αποχετευτικό σύστημα στα Νότια της Αθήνας, τόνισε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Ο κ. Σκυλακάκης εξήγησε πως το φαινόμενο όπου στα Νότια Προάστια της Αθήνας σημειώθηκαν πλημμύρες, οφείλεται σε υπερχύλιση του δικτύου λυμάτων, το οποίο συνέβη λόγω του ό,τι εισχώρησαν όμβρυα ύδατα.
Η σύνδεση των ομβρύων υδάτων με τα λύματα δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, εξήγησε, αλλά στην Αττική περί το 5% των κτισμάτων έχουν παράνομες συνδέσεις στους αγωγούς λυμάτων. Μόνο 7.000 τέτοια ακίνητα υπάρχουν στα Νότια Προάστια οδηγώντας σε υπερφόρτωση το σύστημα, μία συνθήκη η οποία είναι γνωστή από το 2000.
Για την αντιμετώπιση του, σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, τις επόμενες εβδομάδες ξεκινά ένα μικρότερο έργο δημιουργίας ενός παράλληλου αγωγού, το οποίο θα είναι έτοιμο τέλη 2025 και αρχές 2026.
Την ίδια στιγμή, έχει ήδη περάσει από το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ η πραγματοποίηση ενός πολύ μεγάλου έργου η δημιουργία του οποίου θα διαρκέσει για χρόνια, και θα είναι ένας μεγάλος αγωγός που θα κινείται παράλληλα με την Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Για το ίδια ζήτημα, ο κ. Σκυλακάκης επεσήμανε πως το δίκτυο ομβρύων και η διαχείριση τέτοιων καταστάσεων θα πρέπει να περάσει εξολοκλήρου στην ΕΥΔΑΠ ως μοναδικός υπεύθυνος, για να μην υπάρχει παρατηρείται αντιμετάθεση ευθυνών μεταξύ της Επιχείρησης, των Δήμων και της Περιφέρειας.