Τραγωδία στα Τέμπη: Στο «κάδρο» των ευθυνών η Hellenic Train – «Καμία σκιά» διαβεβαιώνει η κυβέρνηση

«Άνοιξε» τον ασκό του Αιόλου η τελευταία τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για την τραγωδία στα Τέμπη και την πιθανότητα μεταφοράς παράνομου υλικού στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος σημείωσε ότι «η Hellenic Train θα πρέπει να λογοδοτήσει». Παύλος Μαρινάκης και Χρήστος Σταϊκούρας «άνοιξαν», επίσης, θέμα για ευθύνες της εταιρείας απέναντι στο Δημόσιο.

Τραγωδία στα Τέμπη: Στο «κάδρο» των ευθυνών η Hellenic Train – «Καμία σκιά» διαβεβαιώνει η κυβέρνηση
EUROKINISSI.
3'

«Θέλω να μάθω κι εγώ την αλήθεια για τα Τέμπη, αγωνιώ μαζί με τους συγγενείς», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για το τραγικό δυστύχημα, σε χθεσινή (29/01) συνέντευξη στον ALPHA, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «το τότε πιθανό σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό», για το ενδεχόμενο μεταφοράς παράνομου υλικού στην εμπορική αμαξοστοιχία.

«Αν η Hellenic Train μάς διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτήν», προσέθεσε, «ανοίγοντας» ζήτημα ποινικών ευθυνών της εταιρείας, εάν προκύψει από τη Δικαιοσύνη.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση δεν θέλει να συγκαλύψει τίποτε και κανέναν» και πως «εάν η Δικαιοσύνη στείλει στη Βουλή κάποιο όνομα, εμείς θα τη διευκολύνουμε», στη σημερινή (30/01) ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Αντίστοιχα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε νωρίτερα ότι «αν προκύψει κάτι από τη Δικαιοσύνη και είναι επιβαρυντικό για τη Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει, ποινικά και πολιτικά. Θα πρέπει εκεί να είναι και διαφορετική η μεταχείριση σε ό,τι αφορά την ελληνική πολιτεία και την εταιρεία».

Η Hellenic Train επιμένει ότι το τρένο δεν μετέφερε εύφλεκτα υλικά

Το πρωί (30/01), η εταιρεία εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, στην οποία τονίζει ότι στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι το τρένο με τα δεκατρία βαγόνια μετέφερε λαμαρίνες, παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες και σύρματα από σίδηρο, ενώ, ειδικά για το 12ο και το 13ο βαγόνι ισχυρίζεται ότι είχαν κενά κοντέινερ.

– Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάσθηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

– Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:

  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι).
  • Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι).
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι).
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).

«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη / διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών», επισημαίνεται ακόμη από τη Hellenic Train.

Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train καλείται ως ύποπτος για ψευδή κατάθεση

Στο «στόχαστρο» του εισαγγελέα βρίσκεται ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος καλείται ως ύποπτος για τη διάπραξη του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής για την τραγωδία στα Τέμπη.

Στο πλαίσιο της έρευνας για την περυσινή του κατάθεση, ο εισαγγελέας απέστειλε πριν από μερικές ημέρες την παραγγελία σε πταισματοδίκη, ζητώντας από εκείνον να λάβει εξηγήσεις από τον Μαουρίτσιο Καποτόρτο.

Ο εισαγγελέας έχει αιτηθεί και πιστοποιητικό πορείας της δικαστικής διερεύνησης της σιδηροδρομικής τραγωδίας από την εισαγγελία Λάρισας, σύμφωνα με πληροφορίες.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή