Η Όλγα Κεφαλογιάννη και η αλήθεια για το πανηγύρι του «Flash Mob»
Του Λουκιανού Κάλλιμπαν
Έντονη είναι η δυσφορία της υπουργού Τουρισμού κ. Όλγας Κεφαλογιάννη σχετικώς με το διαφημιστικό βίντεο το οποίο υποτίθεται ότι προβάλλει την Αθήνα μέσω Λονδίνου, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.
Η υπουργός δεν έχει θιγεί τόσο με το κόστος των γυρισμάτων και της δεξίωσης που ακολούθησε, το οποίο έφθασε στο 50% της δεύτερης δόσης από τον προϋπολογισμό Δημοσίων Σχέσεων του ΕΟΤ Βρετανίας & Ιρλανδίας. Λέγεται ότι μπορεί να δικαιολογήσει και τα πάντα είναι ξεκάθαρα.
Εκείνο που έχει ενοχλήσει την κ. Όλγα Κεφαλογιάννη αφορά στο γεγονός ότι έχει σχολιαστεί η παρουσία της υπουργού σε σκηνές του διαφημιστικού. Φέρεται να υποστηρίζει ότι η εμφάνισή της έχει θεσμικό χαρακτήρα κι όχι προσωπικό, αφού το βίντεο αναφέρεται στην προβολή της χώρας.
Κι ένας καλόπιστος μπορεί να αναρωτηθεί αν η χώρα προβάλλεται με την υπουργό Τουρισμού να φωτογραφίζει μέσω i-Phone αδιάφορους χορευτές που χορεύουν break dance, λες και πάνε πενταήμερη εκδρομή στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ή με τη φευγαλέα εμφάνιση της Καλομοίρας. Διότι αν αυτές τις εικόνες θεωρεί πως ανταποκρίνονται στην Ελλάδα η κ. Κεφαλογιάννη, μάλλον ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς βαρύνεται με μια ακόμα κακή επιλογή για μία κρίσιμη θέση στην κυβέρνηση.
Μαθαίνουμε λοιπόν ότι η υπουργός Τουρισμού επέτρεψε στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού να εγκρίνει αυτό το «πανηγύρι», το οποίο προκρίθηκε ύστερα από διαγωνισμό και τη μελέτη άλλων τριών προτάσεων.
Το μουσικοχορευτικό πανηγύρι στη “Southbank” του Λονδίνου υποτίθεται πως δείχνει το καλωσόρισμα της Ελλάδας σε υποψήφιους τουρίστες, απασχόλησε διακόσιους χορευτές οι οποίοι φυσικά αμείφθηκαν για τις υπηρεσίες του στον… Ξένιο Δία. Υποτίθεται πως αυτή ήταν η συμφερότερη λύση.
Το έγγραφο
Όπως προκύπτει από την απόφαση υπ’ αριθμόν 504189/1 Νοεμβρίου 2012 του γενικού γραμματέα ΕΟΤ το πανηγύρι “Flash Mob” (Η απόφαση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ για το “Flash Mob”) παρουσιάστηκε ως αναγκαία προωθητική ενέργεια που έγινε στο Λονδίνο συνδυάζοντας τη συμμετοχή της Ελλάδος στη διεθνή έκθεση Τουρισμού WTM 2012. Σκοπός ήταν μάλιστα «η μεγιστοποίηση του επικοινωνιακού αποτελέσματος».
Τα γυρίσματα έγιναν στις 6 Νοεμβρίου στη “South Bank” δίπλα στον Τάμεση από τη μία ως τις δυόμισι μετά το μεσημέρι. Υποτίθεται ότι εκείνη την ώρα οι Λονδρέζοι απολαμβάνουν το μεσημεριανό τους και θα προσελκούνταν από το δρώμενο. Δεν ξέρουμε αν επιτεύχθηκε ο σκοπός αλλά όπως φαίνεται στο βίντεο διάρκειας 4 λεπτών, οι περαστικοί παρακολούθησαν μια εκδήλωση που δεν ξεχωρίζει αν προβάλλει την Ελλάδα ή το επόμενο “Dancing with the stars” (σ.σ. όπου “stars” κι ένα μέλος της κυβέρνησης Σαμαρά).
Το επικοινωνιακό αποτέλεσμα στο οποίο αναφέρεται στο έγγραφό του ο γ.γ. του ΕΟΤ εμμέσως επιτυγχάνεται με το θόρυβο που προκαλεί η έλλειψη φειδούς ως προς τις σπατάλες εν μέσω κρίσης. Η “Sport Cell Marketing Limited” πήρε 59.520 ευρώ για να βάλει διακόσιους χορευτές να κάνουν φιγούρες για μιάμιση ώρα. Προφανώς η κ. Κεφαλογιάννη πιστεύει ότι η (ας την πούμε τέχνη) πρέπει να καλοπληρώνεται με τα λεφτά του φορολογούμενου (του οποίου το κεφάλι πατούν η κυβέρνηση, η τρόικα και όσοι εφαρμόζουν τα Μνημόνια).
Ακολούθησε και… δεξίωση
Κι επειδή είναι κρητικό έθιμο μετά το χορό ν’ ακολουθεί τσιμπούσι, ο ΕΟΤ πλήρωσε και τη δεξίωση που ακολούθησε μετά το “Flash Mob” κι ας μη θύμιζε τίποτα τη λεβεντογέννα νήσο. Εκατοντάδες καλεσμένοι του ΕΟΤ και οι διακόσιοι χορευτές (και η Καλομοίρα) απόλαυσαν γκουρμέ απολαύσεις από το ακριβό ρεστωράν “Oxo Tower”. Άφησαν λογαριασμό ύψους 15.500 ευρώ. Όλα στην υγεία του κορόιδου…
Για όλα αυτά βεβαίως πρόλαβε να μιλήσει η υπουργός Τουρισμού κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε στο Λονδίνο, στο περιθώριο της έκθεσης. Τότε παρουσίασε τη νέα επικοινωνιακή στρατηγική του Οργανισμού, τον πρώτο καρπό της οποίας έχουμε την τιμή να σχολιάζουμε.
Κι επειδή συνήθως λένε ότι «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», ας αναφέρουμε ότι όταν στις αρχές Οκτωβρίου η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για το επενδυτικό φόρουμ που πραγματοποιήθηκε σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Λίγο οι ιδιοτροπίες για το δωμάτιο που έμενε και η μετακόμιση που ακολούθησε, λίγο ο εκνευρισμός της ύστερα από τις επαφές με διάφορα λόμπι δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε πάντως ότι η υπουργός Τουρισμού απαντά στο χιουμοριστικό ερώτημα «Αν έχει Καλαμάτα η Αγγλία» που ακούστηκε στην ταινία «Γαμπρός από το Λονδίνο».
Με 75 χιλιάδες ευρώ από τον ΕΟΤ, όλα γίνονται…
Διαβάστε επίσης:
Πανάκριβη Dolce Vita για το Video – Ντροπή!
«Πόλεμος» στο twitter για τη διαφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό!