«Δώρο» από το Χατζηδάκη σε Λάτση και Βαρδινογιάννη
-Εξαιρούν από το ΕΣΠΑ τα βενζινάδικα και τα υποχρεώνουν να προμηθευτούν πανάκριβους μηχανισμούς για τον έλεγχο του λαθρεμπορίου!-Τα μικρά πρατήρια κλείνουν και οι μεγαλο - πετρελαιάδες θα μοιραστούν μεταξύ τους την αγορά
Προκλητική κοροϊδία σε βάρος των βενζινοπωλών από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη ο οποίος αθετώντας τις προεκλογικές του υποσχέσεις οδηγεί στο «λουκέτο» εκατοντάδες πρατήρια.
Φαίνεται πως ο υπουργός είχε υποσχεθεί «δωράκια» στους µεγαλο-πετρελαιάδες της χώρας και τώρα είναι έτοιμος να τα δώσει.
Όπως αποκαλύπτει η κυριακάτικη εφημερίδα «Το Χωνί», εδώ και καιρό οι πρατηριούχοι άκουγαν ότι οι μεγάλες εταιρείες πιέζουν τον Χατζηδάκη για να αφήσει τα πρατήρια εκτός ΕΣΠΑ.
Το ΕΣΠΑ θα αποτελούσε «ανάσα» και σωτηρία για τους πρατηριούχους, καθώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα επιδοτούσε με 50%πολλές επιχειρήσεις, μεταξύ άλλων και στο κλάδο εμπορίας και παροχής υπηρεσιών, μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ. Αυτή η επιδότηση αφορούσε επενδύσεις σε Πάγια, δηλαδή και στο Σύστημα Εισροών – Εκροών με στόχο τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας.
Και όμως, όπως αποκαλύπτει το «Χωνί», ο κλάδος των πρατηριούχων εξαιρέθηκε από το πρόγραμμα, παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες του για εκσυγχρονισμό ταυτίζονται με τους στόχους του προγράμματος. Έτσι, παρότι οι βενζινοπώλες ανήκουν στον τομέα τόσο του Εμπορίου όσο και τη Παροχής Υπηρεσιών, βλέπεουν την Πολιτεία να τους γυρνά την πλάτη και να τους οδηγεί να κλείσουν τα πρατήριά τους ή να τα πουλήσουν.
Την ίδια ώρα, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες προσπαθούν να αγοράσουν με λίγα χρήματα τα υπερχρεωμένα βενζινάδικα που λόγω της υποχρέωσης να επενδύσουν σε νέα συστήματα Εισροών – Εκροών δεν μπορούν να αντέξουν στην αγορά.
Ο υπουργός Ανάπτυξης λοιπόν, σύμφωνα με το «Χωνί», συνειδητά και απροκάλυπτα µε τις ενέργειές του οδηγεί τους µικρούς βενζινοπώλες στο κλείσιµο, µε αποτέλεσµα οι µεγάλες εταιρείες να αυξήσουν το µερίδιό τους στην αγορά.
Βάζοντας µια υπογραφή, η οποία δεν δικαιολογείται µε τίποτα, οδηγεί µε µαθηµατική ακρίβεια τους ανεξάρτητους πρατηριούχους στο κλείσιµο.
Από τη µια τους επιβάλλει ένα χαράτσι που θα πρέπει να πληρωθεί άµεσα για να συνεχίσουν να έχουν άδεια λειτουργίας (εξοπλισµός εισροών εκροών) και την ίδια ώρα τους αφήνει εκτός χρηµατοδότησης ΕΣΠΑ, που θα ήταν η µοναδική λύση για την επιβίωση.