Νικολόπουλος: Αδιόριστοι οι επιτυχόντες καθηγητές του ΑΣΕΠ
Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Νικολόπουλος για το θέμα των αδιόριστων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.
«Επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και όμως αδιόριστοι… παραμένουν 380 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αφού αρίστευσαν στις γραπτές εξετάσεις παρέλαβαν το προβλεπόμενο ΦΕΚ, ώστε να διοριστούν ως μόνιμοι στα σχολεία της χώρας, αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Νικολόπουλος.
«Αν και το πρώτο Μνημόνιο που σύναψε η χώρα προβλέπει την πλήρη ένταξη των εκπαιδευτικών στο ενιαίο μισθολόγιο (αρ. 35, Ν.4024/2011), καθώς και στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων (αρ. 22, Ν.4057/2012), έτσι ώστε όλοι οι διορισμοί στον δημόσιο τομέα να γίνονται βάσει του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, δηλαδή μόνο με ΦΕΚ από τον ΑΣΕΠ (αρ. 10, Ν.3833/2010), παρόλα αυτά αδιόριστοί παραμένουν οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ 2009» σημειώνει ο βουλευτής Αχαΐας.
«Σύμφωνα με το υπόμνημα που έχουν καταθέσει προς τον πρωθυπουργό, αυτό συμβαίνει επειδή εξακολουθεί να εφαρμόζεται το άρθρο 9 του Νόμου 3848/2010, σύμφωνα με το οποίο διορίζονται εκπαιδευτικοί που είτε απέτυχαν να πάρουν ΦΕΚ (24μηνα, ενιαίος πίνακας αναπληρωτών), είτε δε συμμετείχαν στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2009 (ενιαίος πίνακας αναπληρωτών, 30μηνα, ΙΔΑΧ). Επομένως, το πρόβλημα στην κωλυσιεργία του διορισμού τους δεν έγκειται στο γεγονός της έλλειψης πιστώσεων, αφού μέχρι στιγμής έχουν διοριστεί ήδη 3.604 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης (2825 το 2010, 554 το 2011 και 225 το 2012), αλλά έγκειται στο ότι συνεχίζει να εφαρμόζεται το άρθρο 9 του νόμου 3848/2010 της πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου» καταγγέλλει ο κ. Νικολόπουλος.
Ο κ. Νικολόπουλος τονίζει ότι η συγκυβέρνηση οφείλει να δώσει οριστική λύση αποκαθιστώντας αυτή την «πρωτοφανή και απροκάλυπτη αδικία εις βάρος των εν λόγω αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών, η οποία καταστρατηγεί τις αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας των ευνομούμενων κοινωνιών και αποτελεί κοινωνική πρόκληση. Δεν μπορεί ιδιαίτερα κάτω από αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες για τους πολίτες, εξαιτίας των ανάλγητων περικοπών και των μειώσεων της επαναδιαπραγματευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης, να συνεχίζεται ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών! Δεν μπορεί οι εκπαιδευτικοί να γίνονται άθυρμα των σοβαρών αστοχιών, της μνημονιακής πολιτικής και της αναλγησίας της Κυβέρνησης που περί άλλα τυρβάζεται χωρίς να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες πλήττοντας έτσι έμμεσα και την παιδεία!
«Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
-Γιατί συνεχίζει να εφαρμόζεται το άρθρο 9 του Νόμου 3848/2010,τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης έχουν ενταχθεί, ήδη στο πλαίσιο του πρώτου μνημονίου, στο ενιαίο μισθολόγιο (αρ. 35, Ν.4024/2011),καθώς και στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων (αρ. 22, Ν.4057/2012), έτσι ώστε όλοι οι διορισμοί στον δημόσιο τομέα να γίνονται βάσει του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα;
-Γιατί ενώ οι 380 εκπαιδευτικοί πέτυχαν στις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ 2009 και παρέλαβαν το προβλεπόμενο ΦΕΚ ώστε να διοριστούν ως μόνιμοι στα σχολεία της χώρας παραμένουν ακόμα αδιόριστοι;
-Γιατί κ. Υπουργέ τόσο καιρό κωλυσιεργούσατε αφήνοντας τους 380 αδιόριστους επιτυχόντες εκπαιδευτικούς να γίνονται άθυρμα των σοβαρών αστοχιών, της μνημονιακής πολιτικής και της αναλγησίας της συγκυβέρνησης;
-Γιατί εξακολουθούν να διορίζονται εκπαιδευτικοί εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ και αποκλείονται οι εν λόγω επιτυχόντες;
-Προτίθεστε να προβείτε στην κατάργηση ή στην τροποποίηση του άρθρου 9 του νόμου 3848/2010 της πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου;
-Γιατί δεν προβαίνετε στον διορισμό των 380 επιτυχόντων εκπαιδευτικών, την ώρα μάλιστα που σημειώνονται δραματικές ελλείψεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία της χώρας;
-Προτίθεστε να προβείτε στον διορισμό των 380 επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2009; Αν ναι πότε; Αν όχι για ποιους συγκεκριμένους λόγους;
-Ποια κενά που παρουσιάζονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης θα μπορούσαν να καλύψουν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί;
-Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε κ. Υπουργέ προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα και να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των 380 αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών;
-Θεωρείτε κ. Υπουργέ δίκαιο και ηθικό οι 380 επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2009 να παραμένουν αδιόριστοι, δεδομένου των δύσκολων οικονομικών συνθηκών για όλους τους πολίτες;
-Ποια είναι η προσωπική σας άποψη πάνω στο ζήτημα κ. Υπουργέ»;