Έτοιμο το Π.Δ. για την ψηφιοποίηση των εγγράφων δημόσιας διοίκησης
Το Π.Δ. αφορά σε θέματα σχετικά με την αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών εγγράφων και δεδομένων, καθώς και στη διαδικασία ψηφιοποίησης των έντυπων αρχείων της Δημόσιας Διοίκησης.
Παράλληλα, ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφάλειας, ενώ προβλέπεται και μηχανισμός δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας για την ανάκτηση των δεδομένων από καταστροφή ή βλάβη του συστήματος ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης. Το Π.Δ. συνιστά βασική προϋπόθεση για την αποκλειστική ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο.
Συγχρόνως, αποτελεί συνέχεια άλλων ρυθμίσεων του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπως η υπουργική απόφαση για τη διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του Δημοσίου και Φυσικών Προσώπων ή ΝΠΙΔ, η απόφαση για την ασφαλή χρονοσήμανση και ηλεκτρονική επιβεβαίωση λήψης εγγράφων κ.α.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κατά τη σύνταξη του Π.Δ. καταβλήθηκε προσπάθεια να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των υφιστάμενων υποδομών και των εν εξελίξει συγχρηματοδοτούμενων έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΕΣΠΑ, έτσι ώστε να μην προκληθούν πρόσθετες δαπάνες στο κρατικό προϋπολογισμό.
Το σχέδιο συνυπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και θα αποσταλεί για έλεγχο στο Συμβούλιο της Επικρατείας πριν την τελική υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.