Από Δευτέρα οι αποφάσεις Μητσοτάκη-Αρβανιτόπουλου για υπαλλήλους ΑΕΙ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα δημοσιοποιηθούν οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ), οι οποίες θα προβλέπουν την κατάργηση των πλεοναζουσών οργανικών και προσωποπαγών θέσεων, μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού που προήλθε από αξιολόγηση.
Στο συμβούλιο κυβερνητικής μεταρρύθμισης, σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράστηκε προβληματισμός για τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα και τη σκληρή στάση που υιοθετούν πλέον οι πανεπιστημιακοί αρνούμενοι να συμβάλουν στη διαδικασία αξιολόγησης των 1500 διοικητικών υπαλλήλων και πλέον δεν είναι απίθανο το όλο θέμα να επιλυθεί με μια κοινή υπουργική απόφαση (Μητσοτάκη, Αρβανιτόπουλου) για την κατάργηση οργανικών θέσεων όπως προβλέπεται ρητά στο πολυνομοσχέδιο που πέρασε το καλοκαίρι από τη βουλή.
Ο Πρωθυπουργός θέλει να κλείσει το θέμα πριν φτάσει η τρόικα στην Αθήνα, καθώς οι δανειστές, όπως φάνηκε με το διψήφιο αριθμό εκπαιδευτικών που έλειπε στο πρώτο κύμα κινητικότητας, δεν πρόκειται να μείνουν στα λόγια ως προς τα προαπαιτούμενα που πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα. Πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των συζητήσεων του κ. Αρβανιτόπουλου με τους πρυτάνεις που δείχνουν να κρατούν πιο σκληρή στάση ακόμη και από τους ίδιους τους διοικητικούς υπαλλήλους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες συζήτηση έγινε και για τις κινητοποιήσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το βασικότερο προβληματισμό να αφορά στο ενδεχόμενο να μπουν μπροστά μαθητές και φοιτητές στο απεργιακό μέτωπο των καθηγητών.
Το σενάριο αυτό εξετάζεται τα τελευταία 24ωρα από την κυβέρνηση, ειδικά μετά την εμφάνιση και τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας την ημέρα του αγιασμού απευθυνόμενος προς τους μαθητές. Η στάση των δασκάλων δίνει μία «ανάσα» στην κυβέρνηση καθώς το κοινό μέτωπο στην παιδεία φαίνεται να «σπάει» ωστόσο η περίπτωση να μπουν στις κινητοποιήσεις μπροστά μαθητές και φοιτητές θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στο γενικότερο σχεδιασμό που έχει κάνει το Μαξίμου.
Οι εκτιμήσεις που γίνονται συγκλίνουν στο ότι οι καθηγητές θα κρατήσουν μια «σκληρή» στάση την εβδομάδα που έρχεται αλλά σταδιακά θα επέλθει κόπωση και για λόγους οικονομικής πίεσης. Ωστόσο μια ενδεχόμενη εμπλοκή των μαθητών θα προκαλούσε σοβαρή εμπλοκή και προς αυτή την κατεύθυνση δεν έλειψαν σήμερα οι σκέψεις για επιστράτευση αμέσως μόλις ξεκινήσουν οι απεργίες -εισήγηση που επί του παρόντος δεν φαίνεται να υιοθετεί ο Πρωθυπουργός.
Ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τους υπουργούς του να είναι απολύτως συνεπείς στα στοιχεία των υπουργείων τους και τη διαδικασία της διαθεσιμότητας.
Αμέσως μετά τη σύσκεψη ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Γνωρίζετε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει θέσει μια προθεσμία, την 15η Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των δομών των διοικητικών υπηρεσιών. Όταν θα έρθει αυτή η προθεσμία θα σας πω περισσότερα. Σε κάθε περίπτωση θα είμαστε έτοιμοι όταν έρθει η ώρα της αξιολόγησης» τόνισε ο υπουργός.
Στην επισήμανση ότι δεν ανταποκρίνονται οι πρυτάνεις ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είπε: «Δεν έχω να σας πω κάτι παραπάνω. Απευθυνθείτε στο Υπουργείο Παιδείας».
Ο Αρβανιτόπουλος κατέθεσε και Plan b στον Πρωθυπουργό
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Υπ. Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος κατέθεσε ήδη στον πρωθυπουργό plan b για το ζήτημα της διαθεσιμότητας των διοικητικών υπαλλήλων στα Πανεπιστήμια, μετά και την διαφαινόμενη αδυναμία τους να ολοκληρώσουν την αυτοαξιολόγησή τους και να καταθέσουν τη λίστα με τα ονόματα. Περισσότερα από 10 ιδρύματα απέστειλαν μέχρι σήμερα αυτο-αξιολογήσεις στο Υπ. Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες.
Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη συνάντηση του Κων. Αρβανιτόπουλου με τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων, ενώ νωρίτερα ο υπουργός Παιδείας συναντήθηκε και με τους εκπροσώπους των διοικητικών υπαλλήλων.
Παρέμβαση Βενιζέλου στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης
Τα μηνύματα που εκπέμπει το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης πρέπει να μην επικεντρώνονται μόνο στα θέματα κινητικότητα των Δημόσιων Υπαλλήλων, αλλά να αφορούν πιο έντονα στις διαρθρωτικές αλλαγές, τη λειτουργία του κράτους, με στόχο την ουσιαστική συμβολή του στην ανάπτυξη και στην εξυπηρέτηση του πολίτη, τόνισε σε παρέμβασή του στη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελος Βενιζέλος, σύμφωνα με πηγές της Χαριλάου Τρικούπη.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος επισήμανε ακόμα την ανάγκη αποσύνδεσης της κινητικότητας από τις απολύσεις, ώστε να αναδειχθεί ο ρόλος του θεσμού αυτού στην βελτίωση της λειτουργίας του δημοσίου. Παράλληλα, ζήτησε να ληφθεί μέριμνα ώστε να παραμείνουν και να αξιοποιηθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, άτομα με ιδιαίτερα αυξημένα προσόντα και δυνατότητες συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο.
Όσον αφορά στα θέματα που αφορούν στο χώρο της Παιδείας, οι πηγές της Χ. Τρικούπη παρέπεμπαν στις δηλώσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ μετά τη συνάντηση με το προεδρείο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, ότι «τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν, να είναι ανοιχτά, να μην δημιουργούνται προβλήματα στα παιδιά και τις οικογένειές τους» και πως «όλα τα άλλα μπορούμε να τα συζητήσουμε καλόπιστα και να βρούμε λύσεις, παρά το αυστηρό δημοσιονομικό πλαίσιο». Επιπλέον ανέφεραν ότι πράγματι υπάρχουν θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, «γιατί για τους εκπαιδευτικούς, για τις οικογένειες αλλά και φυσικά για το ΠΑΣΟΚ, το Ολοήμερο σχολείο, τα ειδικά σχολεία για παιδιά με αναπηρίες, η σωστή λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης είναι θέματα μη διαπραγματεύσιμα».
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε και θα συνεχίσει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες προς το υπουργείο Παιδείας, «για να λειτουργήσουν όλα όπως πρέπει», για να τονίσουν πως «όμως δεν μπορεί κανείς να αποδεχτεί λογικές που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Δημόσιο σχολείο αλλά και τους μαθητές, ως «μέσα» εξυπηρέτησης κομματικών σχεδιασμών». Παράλληλα, η Χαρ. Τρικούπη εκφράζει τη βεβαιότητά της ότι «και η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δε θα αποδεχθεί αυτές τις λογικές που σε τελική ανάλυση θίγουν τους ίδιους, αλλά και την λιγότερο προνομιούχα ελληνική οικογένεια και τους μαθητές, που προσδοκούν από την Δημόσια Εκπαίδευση». «Γιατί ποιος άλλος χάνει, όταν κλείνουν τα δημόσια σχολεία;», ερωτούν.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ακόμα σε σχέση με το χώρο της Παιδείας ότι ο Νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή αναβαθμίζει σημαντικά το Δημόσιο Τεχνικό Λύκειο και αντιμετωπίζει θετικά προβλήματα του Γενικού Λυκείου, όπου και αποσυνδέει τις εξετάσεις για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το απολυτήριο του Λυκείου. Ακόμα, επισημαίνουν ότι «ήδη αντιμετωπίζεται το θέμα της επανένταξης των καθηγητών των Τεχνικών Λυκείων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, σε άλλες θέσεις του δημοσίου τομέα (ανάλογα με την ειδικότητά τους), αλλά και στα δημόσια ΙΕΚ», ενώ προσθέτουν ότι σχετική ήταν και η παρέμβαση αντιπροσωπείας του ΠΑΣΟΚ προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Τέλος, το ΠΑΣΟΚ θυμίζει ότι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού Παιδείας ουδείς άλλος εκπαιδευτικός θα τεθεί σε διαθεσιμότητα και δηλώνει έτοιμο «να προχωρήσει σ΄ ένα ανοιχτό και υπεύθυνο διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φορείς της - με τα σχολεία ανοιχτά- για όλα τα θέματα που αφορούν την δημόσια εκπαίδευση και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για την αντιμετώπισή τους».