Συνάντηση Χρυσοχοΐδη-Χόιερ και επίσκεψη στον σταθμό Μετρό Ελληνικού
Στη συνάντηση συζητήθηκε ο σχεδιασμός του υπουργείου για τις υποδομές των μεταφορών στη χώρα για τα επόμενα 10 χρόνια. Ο υπουργός τόνισε ότι στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης, η οποία έχει πλήξει ιδιαίτερα την Ελλάδα με υψηλή ανεργία και μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών, η ενίσχυση των υποδομών των μεταφορών είναι προτεραιότητα. Οι μεταφορές, είπε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είναι ένας τομέας που μπορεί να αποφέρει έσοδα στη χώρα, καθώς η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη της Ε.Ε. για την αναπτυσσόμενη Τουρκία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή, τα νέα κέντρα παραγωγής της Ασίας.
Αποτελεί εναλλακτική διαδρομή προς το στενό των Δαρδανελίων. Είναι πύλη για τη Ρωσία και τη Μαύρη Θάλασσα. Η Ελλάδα αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης. Ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές στον τομέα αυτό. Οι αυτοκινητόδρομοι, πρόσθεσε ο υπουργός, ήταν την τρέχουσα προγραμματική περίοδο η πρώτη προτεραιότητα για την χώρα. Επιβεβαίωσε με τους εκπροσώπους της ΕΤΕπ ότι δεν υπάρχουν εκκρεμότητες για τη δανειοδότηση της Ολυμπίας Οδού και ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την αναδιάρθρωση του αυτοκινητόδρομου ΜΟΡΕΑ έχουν ολοκληρωθεί.
Την επόμενη προγραμματική περίοδο, συνέχισε ο υπουργός, τη σκυτάλη θα λάβει ο σιδηρόδρομος και οι συνδέσεις του με τα λιμάνια. Προτεραιότητα θα έχουν οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, έργα για τα οποία θα ζητηθεί επίσης η συνδρομή της ΕΤΕπ. Ακόμη, ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε στους εκπροσώπους της τράπεζας ότι μετά την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών των αυτοκινητοδρόμων θα επαναπροκηρυχθεί το αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη και ζήτησε από την ΕΤΕπ να επικαιροποιήσει την αξιολόγησή της για το έργο, το οποίο είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο στην χώρα, αλλά η λειτουργία του έχει εποχιακό χαρακτήρα.
Στο σημείο αυτό ο κ. Χόιερ επεσήμανε ότι θα πρέπει να επεκταθεί χρονικά η λειτουργία των θερέτρων στην Ελλάδα, όπως γίνεται στις Σκανδιναβικές χώρες. Στη συνέχεια, έγινε η παρουσίαση του έργου του Μετρό της Αθήνας, παρουσιάστηκε η σχεδιαζόμενη γραμμή 4 του Μετρό που θα ξεκινήσει από το Γαλάτσι και θα φθάσει μέχρι τον Ευαγγελισμό σε πρώτη φάση και τα μέλη της αντιπροσωπείας της ΕΤΕπ συνοδευόμενα από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων επισκέφθηκαν το σταθμό του Μετρό στο Ελληνικό , όπου και ξεναγήθηκαν σε όλα τα επίπεδα του σταθμού. Ήταν για τον πρόεδρο της ΕΤΕπ και τα υπόλοιπα στελέχη της μια πρώτη γνωριμία με το δίκτυο του Μετρό, ένα έργο, που συγχρηματοδοτήθηκε για την κατασκευή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΤΕπ μεταξύ άλλων σημείωσε ότι αυτή είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές επισκέψεις του σε έργο το οποίο η ΕΤΕπ έχει χρηματοδοτήσει, τονίζοντας ότι το Μετρό της Αθήνας είναι πραγματικά ένα αξιοσημείωτο έργο. Δήλωσε ότι η ΕΤΕπ είναι υπερήφανη που έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση του Μετρό της Αθήνας και σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.