Στυλιανίδης: Αναγκαίο εργαλείο η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση
Ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι «το διακύβευμα και παράλληλα η ευκαιρία για το συνδικαλισμό είναι να κατοχυρώσει τώρα, σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τους εργαζόμενους εκτός απ’ τη συμμετοχή τους στον πόνο και το ρίσκο, και την αναλογική τους συμμετοχή στο όφελος, στο κέρδος και στην προοπτική της επιχείρησης που δουλεύουν. Να τους διασφαλίσει το δικαίωμα της κινητικότητας και της μετεξέλιξης, με την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, εφόσον το μπορούν και το επιθυμούν να μετεξελιχθούν από εξαρτημένοι εργαζόμενοι σε συμμέτοχοι, συνιδιοκτήτες ή και ελεύθεροι επαγγελματίες».
«Αυτή η μετάβαση στην πολιτική μας μεταφέρει απ΄τον ολιγοπωλιακό καπιταλισμό που σταδιακά μας επιβάλλεται, στην Κοινωνική Οικονομία της Αγοράς, που μπορεί να είναι και η κεντρική κοινή μας επιδίωξη», πρόσθεσε.
Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι «δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη για τα Επαγγέλματα του Μέλλοντος, ώστε να εξαρτάμε απ΄αυτή τον αριθμό των θέσεων που θα ανοίγουμε ανά ειδικότητα στα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τα ΕΠΑΛ, τα ΙΕΚ και τα ΚΕΚ, αλλά και να προσαρμόζουμε το είδος των ειδικοτήτων που προσφέρουμε ως πολιτεία».
«Είναι αναγκαίο για μένα να οργανωθεί σε νέες βάσεις το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και να συμπληρωθεί από έγκαιρα τεστ δεξιοτήτων, ώστε τα παιδιά μας να γνωρίζουν από νωρίς που θέλουν και που μπορούν να σπουδάσουν ή να εκπαιδευτούν. Δεν είναι λογικό να εμφανίζουμε ως χώρα έναν υπερπληθωρισμό επιστημόνων και μια υστέρηση τεχνιτών, κυρίως σε επαγγέλματα που η αγορά εργασίας έχει ανάγκη», είπε ο τ. υπουργός και πρόσθεσε ότι «ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Δυαδική Εκπαίδευση που επιχειρήσαμε να προωθήσουμε όταν ήμουν ΥΠ.ΕΣ., όπου η επιχείρηση χρηματοδοτεί την εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση των εργαζομένων σύμφωνα με τις δικές της ανάγκες και τους σχεδιασμούς της, έχοντας όμως εκ των προτέρων διασφαλίσει γι’ αυτόν τη θέση εργασίας».
Διαβάστε επίσης:
Στυλιανίδης: Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ διχάζει, αντί να ενώνει (Βίντεο)
Στυλιανίδης κατά οριζόντιων μέτρων και θεωρίας των δύο άκρων