Κουμουτσάκος:Η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη των διευρωπαϊκών δικτύων
Ο κ. Κουμουτσάκος - ο οποίος ενημέρωσε σήμερα τις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές με την ιδιότητά του ως εισηγητού του Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών - υπογράμμισε ότι για να μπορέσει η Ελλάδα να επιτύχει το μέγιστο βαθμό ωφελημάτων από τον αναδυόμενο ρόλο της «κομβικής χώρας -πύλης» που φιλοδοξεί και μπορεί να παίξει, δεν αρκεί μόνον η πλεονεκτική γεωγραφική της θέση, απαιτείται επειγόντως εκσυγχρονισμός, αναβάθμιση και κατασκευή υποδομών και υπηρεσιών στις μεταφορές και στην εφοδιαστική αλυσίδα-«logistics».
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, ενημέρωσε διεξοδικά τους βουλευτές για την προοπτική των αναπτυξιακών προγραμμάτων για τα νέα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών σημειώνοντας ότι ο κεντρικός αυτός κορμός του δικτύου είναι έτσι σχεδιασμένος, ώστε να συνδέει με όλους τους τρόπους μεταφοράς περισσότερα από 80 κύρια ευρωπαϊκά λιμάνια και σχεδόν 40 αεροδρόμια μεγάλων πόλεων. Θα περιλαμβάνει επίσης αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας. Επιπλέον επιδιώκεται να ενταχθούν στο δίκτυο επιλεγμένα μείζονα διασυνοριακά έργα ώστε να μειωθούν τα σημερινά χρονοβόρα και κοστοβόρα σημεία συμφόρησης. Παράλληλα, οι «Λεωφόροι της Θάλασσας» - «Motorways of the Sea» εντάσσουν στο δίκτυο τα βασικά ευρωπαϊκά λιμάνια, ενθαρρύνοντας τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της λειτουργίας και των υποδομών τους.
Όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της κοινοτικής χρηματοδότησης του φιλόδοξου σχεδίου των νέων Διευρωπαϊκών Δικτύων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία που προβλέπει τη διάθεση συνολικά 23 δισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020. Τα κεφάλαια αυτά θα διοχετευθούν μέσω του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη»-«Connecting Europe Facility-CEF». Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε 1 δισ. ευρώ επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών μπορεί να δημιουργήσει έως και 18.000 θέσεις εργασίας. Ειδικά για την Ελλάδα είπε ότι τα έργα θα εστιαστούν στο ελληνικό τμήμα του «Διαδρόμου Ανατολής-Μεσογείου: Λευκωσία - Πειραιάς - Θεσσαλονίκη - Μπουργκάς - τουρκικά σύνορα - Αμβούργο - Ροστόκ» και της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας Οδού».
Τα κύρια λιμάνια της Ελλάδας μπορούν να επωφεληθούν επίσης από τις δυνατότητες του εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη». Στόχος θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των χερσαίων συνδέσεών τους με ένα εκσυγχρονισμένο εμπορευματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η ανάπτυξη ή και βελτίωση συνδέσεων με άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που χρησιμοποιούν τις «Λεωφόρους της Θάλασσας». Καταλήγοντας ο κ. Κουμουτσάκος τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη και σταυροδρόμι των διευρωπαϊκών δικτύων.