Όλγα Κεφαλογιάννη: Εθνική υπόθεση ο τουρισμός!
Η κ. Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε ακόμη στα αποτελέσματα των θυσιών του ελληνικού λαού, αναδεικνύοντας το πρωτογενές πλεόνασμα ως «ισχυρό δείγμα ανάκαμψης» και εξέφρασε την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης να συνεχίσει το δύσκολο έργο που της ανατέθηκε από τους πολίτες. Αναφερόμενη στην σημασία που έχει για την Ελλάδα ο τουρισμός, η κ. Κεφαλογιάννη έκανε λόγο για έναν «κομβικό παράγοντα προόδου και ευημερίας για ολόκληρη τη χώρα και όχι μόνο για τις τουριστικές περιοχές», αλλά και για έναν παράγοντα ο οποίος συμβάλλει στο ΑΕΠ και στην δημιουργία θέσεων εργασίας. Τόνισε ακόμη τη δύναμη του τουρισμού να επηρεάζει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και επισήμανε ότι ο κλάδος έχει πλέον αναβαθμιστεί σε θεσμικό επίπεδο και ο ιδιωτικός τομέας έχει πάρει πλέον τη θέση που του αξίζει ως κοινωνικός εταίρος, με σημαντικά δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε η υπουργός για την προσωπική συμμετοχή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην προσπάθεια προώθησης του τουρισμού, αναφερόμενη στην συνάντησή του με τον επικεφαλής της εταιρείας τουρισμού TUI Πίτερ Λονγκ, τον Οκτώβριο. Επρόκειτο για «μια πρωτοβουλία ισχυρού συμβολισμού σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα που αποδίδει στον Τουρισμό η ελληνική κυβέρνηση», σημείωσε η υπουργός Τουρισμού, η οποία έκανε λόγο και για την προσπάθεια της Ελλάδας να οικοδομήσει μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τις διεθνείς τουριστικές αγορές και να αποδείξει ότι είναι αξιόπιστος συνομιλητής. «Εννοούμε όσα λέμε και τηρούμε τις υποσχέσεις μας», πρόσθεσε.
Περιγράφοντας το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό, η Όλγα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε σε τέσσερις πυλώνες: Στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις της νομοθεσίας, οι οποίες σχετίζονται με τη διευκόλυνση των επενδύσεων, τον εκσυγχρονισμό του νομικού πλαισίου για ειδικές μορφές τουρισμού και τα προγράμματα εκπαίδευσης, στον αστικό και χωροταξικό σχεδιασμό, στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο προγραμματισμού μέσω της Ευρωπαϊκής Εταιρικής Συμφωνίας (2014-2020) και στην στρατηγική της επικοινωνίας προκειμένου να αλλάξει η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Αναφερόμενη ειδικά στο θέμα της επικοινωνίας, η υπουργός Τουρισμού παραδέχθηκε ότι στην αρχή η ελληνική κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει τις αρνητικές εικόνες και τα στερεότυπα που συνδέονταν με την Ελλάδα, αλλά τόνισε ότι η εικόνα έχει αμβλυνθεί και επισήμανε ότι η πολυτιμότερη διαφήμιση είναι οι τουρίστες που επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από τις διακοπές τους στη χώρα μας.
Εξέφρασε δε την ικανοποίησή της για τις επιδόσεις του κλάδου το τελευταίο καλοκαίρι, αλλά και την αισιοδοξία της για περαιτέρω αύξηση το 2014, ενώ μετέφερε την ικανοποίηση και των μεγάλων τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι θεωρούν ότι η σχέση ποιότητας-τιμής είναι πολύ καλή, η Ελλάδα «πουλάει» και πάλι και ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις επενδύσεις στην Ελλάδα. «Όλοι μιλούν για την επιστροφή («comeback») της Ελλάδας», δήλωσε η υπουργός και μίλησε για την ιδιαίτερη σημασία που έχει η γερμανική αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι οι οικονομικοί πόροι για διαφήμιση είναι εξαιρετικά περιορισμένοι. «Η Ελλάδα δεν είναι νέος τουριστικός προορισμός, αλλά γνωστός σε όλους», υπογράμμισε και εξήγησε ότι επιλέγεται η πλέον η στοχευμένη διαφήμιση, στο ειδικό κοινό, με έμφαση στο διαδίκτυο. Η υπουργός επισήμανε, τέλος, την πρόθεση της Ελλάδας να αναδείξει το ζήτημα του Τουρισμού και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, περιλαμβάνοντάς το στις προτεραιότητες της προεδρίας της στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διαβάστε επίσης:
Κεφαλογιάννη:Νέα αφετηρία στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας στον τουρισμό
Κεφαλογιάννη:Δεν βλέπουμε την Τουρκία ως ανταγωνίστρια αλλά ως εταίρο