Αρβανιτόπουλος: Δεσμευτήκαμε για αλλαγές που θεραπεύουν παθογένειες
Η εκδήλωση είχε ως βασικό ομιλητή τον κ. Thomas Rachel, Υφυπουργό Παιδείας και Έρευνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, ενώ συμμετείχαν με ομιλίες τους, μεταξύ άλλων η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη Υπουργός Τουρισμού, ο κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου Διοικητής του ΟΑΕΔ, και ο κ. Μιχαήλ Μαϊλλης, Πρόεδρος του Ε.Ε.Β.Ε. . Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αρβανιτόπουλος θα έχει αύριο Παρασκευή 13/12 και ώρα 11πμ., επίσημη συνάντηση με τον κ. Rachel, στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. O κ. Αρβανιτόπουλος στην ομιλία του τόνισε μεταξύ άλλων: «Στον κρίσιμο τομέα της παιδείας, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας, επισημάναμε την ανάγκη σχεδιασμού της μάθησης του μέλλοντος. Δεσμευτήκαμε για αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που θεραπεύουν παθογένειες ετών. Με στρατηγική επιλογή τη δημόσια δωρεάν παροχή παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο, από την τυπική έως τη μη τυπική μάθηση».
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για την σύνδεση της Γνώσης με την Παραγωγή υπογράμμισε:
«Κυρίως δημόσια δωρεάν παιδεία δεν σημαίνει ημιμαθείς μαθητές με πλημμελή παιδεία, ελλιπή τεχνική μόρφωση ή αποφοίτους με πτυχία χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Γιατί προφανώς, η γνώση δεν πρέπει να έχει ως μοναδικό σκοπό τη σύνδεση με την παραγωγική διαδικασία.
Αλλά όσο η γνωσιακή διαδικασία είναι αποκομμένη από την παραγωγική διαδικασία και από την αγορά εργασίας τόσο η Ελλάδα θα φτάνει και θα ξαναφτάνει στο χείλος του γκρεμού, εφόσον ο παραγωγικός της ιστός θα είναι αντιαναπτυξιακός και η εθνική της οικονομία παρασιτική και σε ύφεση».
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε τις μεγάλες αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, όπως ο Νόμος για το Επαγγελματικό Λύκειο:
«Τους τελευταίες δεκαέξι μήνες έγιναν πολλά νομοθετικά βήματα, που διατρέχουν το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του, και οδηγούν στην επίτευξη των στρατηγικών αναπτυξιακών μας επιλογών. Πρωτίστως ο νόμος 4186 του Σεπτεμβρίου 2013 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Με αυτό το νόμο πλαίσιο οικοδομούμε λεωφόρους της γνώσης σε τρία επίπεδα, μετά την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, διακριτές, αλλά που συνάμα τέμνονται και ευνοούν την κινητικότητα των μαθητών, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, τη διάχυση των ευκαιριών. Ιδιαίτερα στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση εξορθολογήσαμε τομείς και ειδικότητες του επαγγελματικού λυκείου -με είκοσι έξι ειδικότητες ενώ μέχρι χθες ήταν μόλις δεκαεννέα- ώστε τα πτυχία τους να έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας».
Παράλληλα ο κ. Αρβανιτόπουλος έδωσε έμφαση στο Θεσμό της Μαθητείας, ως τον συνδετικό κρίκο Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας , λέγοντας πως:
«Αυτό όμως που όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι συνιστά θεμέλιο λίθο για την μεταμνημονιακή Ελλάδα είναι ο θεσμός της μαθητείας. Με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτούμε την ανάπτυξη, αφού θα υπάρξει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της παραγωγής. Μάλιστα με την καθιέρωση της μαθητείας εξασφαλίζεται απόλυτα η σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας που ήταν ζητούμενο δεκαετιών.
Φυσικά χρειάζεται αυτή η μεταρρυθμιστική προσπάθεια να αγκαλιαστεί από την κοινωνία και να ξεριζώσει της αιτίες της ύφεσης και της κακοδαιμονίας της ελληνικής οικονομίας. Πρέπει εκτός των κοινωνικών εταίρων και των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας και ολόκληρη η κοινωνία, οι γονείς, να εμπιστευτούν το δημόσιο σχολείο, να εμπιστευτούν τους εκπαιδευτικούς μας να υποστηρίξουν στην πράξη ότι δεν μας αρκεί το παιδί μας να έχει πτυχία και τίτλους χωρίς αντίκρισμα, ότι δεν είναι κακό να γίνει κάποιος τεχνίτης ή τεχνικός, επαγγελματίας και δεξιοτέχνης, ότι τα παιδιά μας δεν πρέπει να συλλέγουν βαθμούς χωρίς αντίκρισμα αλλά γνώσεις και δεξιότητες, που θα φανούν χρήσιμα για να αριστεύσουν αύριο ως άνθρωποι, ως πολίτες».
Διαβάστε επίσης: