«Το λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης»
Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι «η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας επιτρέπει την ανάπτυξη στον τομέα των υπηρεσιών αποθήκευσης και μεταφοράς» προσθέτοντας ότι «αυτό που μπορεί να κάνει το κράτος είναι η παροχή κινήτρων».
Αναφερόμενος στις προοπτικές που έχει το λιμάνι του Πειραιά, υπογράμμισε ότι μπορεί να καταστεί ένας από τους πέντε μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς κόμβους στην Ευρώπη, καθώς η κυβέρνηση ενισχύει τις υπηρεσίες στον τομέα αποθήκευσης- μεταφοράς με στόχο την στήριξη της ανάπτυξης.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο Πειραιάς, που είναι σήμερα το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επεκτείνεται, καθώς η κινεζική Cosco, που διαχειρίζεται μία από τις δύο προβλήτες, κατασκευάζει και τρίτη, ενώ ετοιμάζεται να προσφέρει σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων σε πολυεθνικές εταιρείες, όπως τη Hewlett- Packard και τη Huawei.
Στη συνέχεια, τονίζεται ότι με στόχο την ενίσχυση της ζήτησης για θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, η κυβέρνηση συνεργασίας του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, προσβλέπει στην πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ διαχειρίζεται την προβλήτα Ι στον Πειραιά, το πρώτο μεγάλο διαμετακομιστικό λιμάνι για τα πλοία που εισέρχονται στη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και θα έχει την ευθύνη για τη δυτική πλευρά τής σχεδιαζόμενης προβλήτας ΙΙΙ.
Σύμφωνα με τον Σωτήρη Τριχά, πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που προωθεί την ανάπτυξη του τομέα, η οικονομική κρίση στην Ελλάδα ώθησε τους πολιτικούς να διερευνήσουν τα πιθανά οφέλη από την μετατροπή του Πειραιά σε έναν περιφερειακό διαμετακομιστικό κόμβο κατά το πρότυπο της Ολλανδίας για τη βόρεια Ευρώπη. Η βιομηχανία στον τομέα των logistics, όπου περιλαμβάνονται και οι μεταφορές, συμβάλλει, όπως επισήμανε, στο 10 με 12% του ελληνικού ΑΕΠ.
«Καθώς η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, θα πρέπει να επωφεληθούμε από τα εμπορεύματα που δεν έχουν εδώ τον τελικό τους προορισμό» τόνισε, προσθέτοντας ότι «παρουσιάζεται μια τεράστια ευκαιρία με το λιμάνι του Πειραιά, καθώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί μια ολόκληρη βιομηχανία γύρω από ένα λιμάνι που προσβλέπει στην επέκταση του τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, μοντέλο για τη συνέχεια αποτελεί η συμφωνία που υπεγράφη το Μάρτιο του 2013 από της HP όσον αφορά τη χρήση της ελληνικής μονάδας της Cosco για τη μεταφορά των αγαθών που κατασκευάζονται στην Ασία προς την Ευρώπη. Αυτό κατέστη εφικτό μετά την επίσπευση της κατασκευής από την ελληνική κυβέρνηση της σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χιλιομέτρων, που συνδέει το λιμάνι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι για να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες του Πειραιά θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι συνδέσεις με τα άλλα λιμάνια, ενώ τόνισε την ανάγκη βελτίωσης των αυτοκινητοδρόμων και των περιφερειακών αεροδρομίων. Σ' αυτό το πλαίσιο, όπως είπε, ετοιμάζεται ειδικό νομοσχέδιο που θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στον τομέα των logistics.
«Θα καθιστά ευκολότερη τη ζωή σε όσους επενδύουν στα logistics» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «θα εκσυγχρονίσει το θεσμικό πλαίσιο, απλοποιώντας κυρίως την έκδοση αδειών».
Τέλος, σύμφωνα με τον Σωτήρη Τριχά, στις επιτακτικές προτεραιότητες πρέπει να περιληφθούν η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η πλήρης ηλεκτροδότηση του δικτύου, η κατασκευή ενός «χωριού αποθήκευσης» στην περιοχή του Πειραιά, όπου θα μπορούν να νοικιάζουν οι εταιρείες χώρο και άλλες υπηρεσίες, η αναβάθμιση του υπάρχοντος αυτοκινητιστικού δικτύου με την κατασκευή περισσότερων βενζινάδικων και χώρων πάρκινγκ, η κατάργηση των ορίων στους χώρους αποθήκευσης και η εισαγωγή ενός διπλώματος για τα logistics στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Διαβάστε επίσης:
Ολοκληρώθηκε η συνάντηση Χατζηδάκη με Τρόικα-Επιμένουν οι δανειστές