Οι εκλογές του twitter - οι νικητές και οι χαμένοι (μέρος τρίτο)
Δείτε στο τρίτο μέρος της έρευνας ποια θέματα συζητήθηκαν και πως αντιμετώπισαν οι χρήστες του twitter τα κόμματα ΠΑΣΟΚ-ΕΛΙΑ, Ποτάμι και Χρυσή Αυγή.
ΠΑΣΟΚ-ΕΛΙΑ
Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των μηνύματων, σχεδόν 7 στα 10 tweet που δημοσιεύθηκαν πριν από την Κυριακή των ευρωεκλογών για ΠΑΣΟΚ- ΕΛΙΑ είχαν αρνητικό χαρακτήρα για το κόμμα.
Διάγραμμα 8: Word cloud- Σημαντικότερα θέματα που συζητήθηκαν στα tweets μεταξύ 22-24 Μαΐου, που αφορούν την ΕΛΙΑ.
Ο "ΣΥΡΙΖΑ", το "μνημόνιο", η "διαφήμιση" και ο "Βενιζέλος" ήταν τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν τους χρήστες του twitter.
Οι συζητήσεις για το ΠΑΣΟΚ-ΕΛΙΑ
Το θέμα που κυριαρχεί στις συζητήσεις στο twitter είναι τα προεκλογικά σποτ. Αντιμετωπίστηκαν με ειρωνεία και σαφέστατα αρνητική διάθεση από την πλειονότητα των χρηστών.
Χαρακτηριστικά tweets:
"Κανένα χαρτζιλίκι δεν είναι ντροπή εκτός κι αν πρέπει να πεις σε διαφημιστικό σποτ είμαι Πασόκ"
"Είμαι ΠΑΣΟΚ γιατί θέλω να βγούμε από τα μνημόνια\". Ναι, κι εγώ είμαι Χρυσή Αυγή για να στηρίξω τα δικαιώματα των μεταναστών"
"λογικά μόνο η κοπέλα στο σποτ της Ελιάς έχει μείνει να δηλώνει δημόσια ότι είναι ΠΑΣΟΚ."
Μεγάλες διαστάσεις έλαβε και το ζήτημα της χρηματοδότησης που έλαβε το ΠΑΣΟΚ-ΕΛΙΑ. Πολλοί χρήστες το συνέδεσαν με τα χρέη του ΠΑΣΟΚ και γενικότερα ζητήματα διαφάνειας.
Χαρακτηριστικά tweets:
"Το θέμα Ελιά-Πασοκ-Δάνεια-Επιδοτήσεις είναι ότι πιο κραυγαλέα μαφιόζικο στην πολτική σκηνή. Εισαγγελέας δεν υπάρχει;"
"Η ΕΛΙΑ παιρνει την επιδοτηση ως ΠΑΣΟΚ , αλλα δεν παιρνει το χρεος του ΠΑΣΟΚ γιατι ειναι...αλλο κομμα! Ο Αλ Καπονε ηταν ιερεας ..."
Τα θετικά και τα ενημερωτικά tweets είναι αντίστοιχα με αυτά της ΝΔ. Αναφέρονται δηλαδή σε δημοσκοπήσεις, στην "σταθερότητα", σε δηλώσεις του Βενιζέλου και στελεχών και υποψηφίων της Ελιάς.
ΠΟΤΑΜΙ
Η συνολική εικόνα που προκύπτει από τις συζητήσεις στο twitter για το Ποτάμι είναι πολύ καλύτερη από την εικόνα για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ-ΕΛΙΑ.
Σχεδόν 4 στα 10 μηνύματα είναι αρνητικά για το κόμμα, αλλά ταυτόχρονα ένα αντίστοιχο ποσοστό συζητά για το κόμμα χωρίς να παίρνει θέση υπέρ ή κατά.
Στις συζητήσεις γύρω από το Ποτάμι, κυριάρχησαν τα τηλεοπτικά σποτ του κόμματος. Οι αρνητικές γνώμες ήταν σπάνιες και οι χιουμοριστικές παρωδίες των τηλεοπτικών σποτ αναπαράχθηκαν από τους χρήστες. Οι συζητήσεις γύρω από τα σποτ δεν φαίνεται να δημιούργησαν αρνητικό κλίμα για το κόμμα. Δεν επιχειρήθηκε να αποδομηθεί ο πυρήνας του νέου κόμματος και η "φασαρία" γύρω από τα διαφημιστικά σποτ είχε ως αποτέλεσμα να συντηρείται μία έντονη όσο και ακίνδυνη συζήτηση για το Ποτάμι.
Στα θετικά tweets περιλαμβάνονται όλα εκείνα που επιχειρηματολογούσαν πως το ποτάμι είναι μία νέα- άφθαρτη δύναμη. Αναπαράχθηκε σε μεγάλο βαθμό η δήλωση του Μάρτιν Σουλτς, ο οποίος αντιμετωπίστηκε ως υποστηρικτής του κόμματος.
Στα αρνητικά tweets κυριάρχησε η έλλειψη προγράμματος και οι σχέσεις του με τα φερόμενα ως διαπλεκόμενα συμφέροντα.
Χαρακτηριστικό tweet:
"Εργολάβοι καναλαρχες,εκδότες σπρώχνουν ΝΔ ΕΛΙΑ ΠΟΤΑΜΙ και λοιπά από τα μαγαζιά τους. Τι δουλειά έχεις εσυ με αυτούς;"
Χρυσή Αυγή
Περισσότερα από το 50% των μηνυμάτων που αφορούσαν τη Χρυσή Αυγή, ήταν αρνητικά. Τα θετικά δεν ξεπέρασαν το 20% ενώ τα υπόλοιπα ήταν ενημερωτικά.
Ενημερωτικός χαρακτήρας
Οι αναφορές σε δημοσκοπήσεις και η αναπαραγωγή τους από τους χρήστες του twitter, ανεβάζει των αριθμών των tweets που ασχολούνται με τη Χρυσή Αυγή, χωρίς όμως αυτό να υποδηλώνει ενδιαφέρον για το κόμμα αυτό καθεαυτό. Επίσης, πολλές συζητήσεις σχετικά με τη Χρυσή Αυγή αφορούσαν δηλώσεις πολιτικών σχετικά με τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων της στον δεύτερο γύρο.
Αρνητικές αναφορές
Οι αρνητικές αναφορές για την Χρυσή Αυγή κυριαρχούν και εστιάζουν στον χαρακτήρα του κόμματος, τη δράση του στη Βουλή και τις "επικίνδυνες", "φασιστικές" συμπεριφορές στελεχών του κόμματος.
Θετικές αναφορές
Στις θετικές αναφορές για το κόμμα, κυριάρχησαν τα μηνύματα των βουλευτών του κόμματος, του προφυλακισμένου Νίκου Μιχαλολιάκου καθώς και σχόλια για τις διαφημίσεις που κυκλοφόρησε η οργάνωση.
Διαβάστε αύριο, Κυριακή στο τέταρτο και τελευταίο μέρος της έρευνας, πώς αντιμετώπισαν οι χρήστες του twitter τα κόμματα την επόμενη ημέρα των εκλογών.
Πώς επέδρασαν τα αποτελέσματα στα θέματα συζήτησεις και για ποια κόμματα άλλαξε η συμπεριφορά της πλειονότητας των χρηστών του twitter.
Διαβάστε επίσης:
Οι εκλογές του twitter - Οι νικητές και οι χαμένοι (μέρος πρώτο)
Οι εκλογές του twitter - οι νικητές και οι χαμένοι (μέρος δεύτερο)