«Ανάπτυξη του σιδηροδρόμου σε Έβρο και Αν. Μακεδονία»
«Βρίσκομαι σήμερα (21/11/2014) στη Θράκη για λόγους ευθύνης και για κανέναν άλλο λόγο. Δεν ήρθα για να περιγράψω έργα ή να καταθέσω λίστα από υποσχέσεις, ήρθα να ανακοινώσω μια σειρά από πολύ συγκεκριμένα πράγματα και να ξεκινήσουμε αμέσως την υλοποίησή τους», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν επί τάπητος οι πρωτοβουλίες του υπουργείου για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στον Έβρο, την Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη γενικότερα. Ως το τέλος του 2014, ολοκληρώνεται η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηροδρομικό άξονα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να καταστεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κόμβος για τη διαμεταφορά προϊόντων προς τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και την Κωνσταντινούπολη, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα στενά των Δαρδανελίων.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, έχει προταθεί για ένταξη στο «πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ» το έργο της ηλεκτροκίνησης, της τηλεδιοίκησης και της αναβάθμισης του άξονα Στρυμόνα-Δράμας-Αλεξανδρούπολης, μήκους 367 χλμ και Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, μήκους 195 χλμ. Η ηλεκτροκίνηση θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα σχεδόν κατά 50%, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες. Παράλληλα, θα αναβαθμιστούν το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες εισόδου φορτίων από την Τουρκία προς τις χώρες τις Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης σιδηροδρομικά και για την εξαγωγή προϊόντων από το λιμάνι προς τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός σημαντικού εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, που θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
«Στη χώρα μας έχουμε διαθέσει πολλά χρήματα για υποδομές, κάνουμε σημαντικά οδικά δίκτυα, ο σιδηρόδρομος όμως δεν εξελίχθηκε, μολονότι είναι ένα μεταφορικό μέσο φιλικό στο περιβάλλον, οικονομικό, αναπτυξιακό. Αποτελεί στρατηγικό ζήτημα ο σιδηρόδρομος από τον Στρυμόνα μέχρι το Πύθιο, το Ορμένιο, που θα αποτελέσουν το επίκεντρο εμπορικών δραστηριοτήτων προς την Τουρκία και στη συνέχεια προς τη Βουλγαρία», υποστήριξε ο υπουργός.
Αναφορικά με τα εν εξελίξει αλλά και υπό σχεδιασμό οδικά έργα, προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ είναι το έργο της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, συνολικού μήκους 5,7 χλμ και προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, που θα συνδέει τον αστικό ιστό της πόλης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και την Εγνατία Οδό, για το οποίο έχουν εγκριθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες και οι περιβαλλοντικοί όροι. Παράλληλα, ολοκληρώνεται τέλη του 2014 ο ανισόπεδος κόμβος ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, ολοκληρώθηκαν τα 17 από τα 23 χλμ του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» και κατατίθενται άμεσα οι οικονομικές προσφορές δημοπράτησης των υπολειπόμενων χλμ, και προχωρά με γοργούς ρυθμούς η κατασκευή των εναπομεινάντων 52 χλμ του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 124 χλμ.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι μελέτες του οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα, οι οποίες θα ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2015 και οι μελέτες του άξονα «Ξάνθη-Έχινος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα», οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους.