Γ. Κοντογιάννης: Η άγνοια και η επιπολαιότητα του ΣΥΡΙΖΑ θέτουν σε κίνδυνο τη χώρα
Την αισιοδοξία του για το αποτέλεσμα των εκλογών εκφράζει ο πρώην υφυπουργός των κυβερνήσεων Καραμανλή και βουλευτή της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης.
Ο βουλευτής Ηλείας είναι από τους ελάχιστους «γαλάζιους» που δεν διστάζει να κάνει κριτική στην κυβέρνηση, επισημαίνοντας ωστόσο πως οι αλλαγές που έγιναν ήταν αναγκαίες για τον τόπο.
Άλλωστε, ο ίδιος δεν αρνείται οποιαδήποτε μορφής παρέμβαση όταν πρόκειται για προβλήματα των συμπολιτών του, του νομού του, αλλά και των φίλων του.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Newsbomb.gr και στον Βασίλη Σκουλαράκο, αναλύει τους λόγους που οι πολίτες πρέπει να ψηφίσουν ξανά τη ΝΔ και παίρνει θέση για τα μεγάλα και κρίσιμα ζητήματα του νομού Ηλείας.
Διαβάστε τη συνέντευξη του κ. Κοντογιάννη:
1. Κύριε Κοντογιάννη, η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά και μεγάλα λάθη. Το μνημόνιο δεν αποτελεί παρελθόν, όπως λένε, ο λαός βυθίζεται όλο και περισσότερο στη φτώχεια και η πολυδιαφημισμένη σταθερότητα δεν υφίσταται. Δεν καταφέρατε καν να ολοκληρώσετε τη διαπραγμάτευση με την τρόικα. Γιατί να σας ψηφίσει ο λαός; Για να συνεχίσει η επιτήρηση των οικονομικών από τις Βρυξέλλες;
Να πιάσουμε ένα ένα τα θέματα που θέτετε. Πράγματι η κυβέρνηση έχει κάνει λάθη. Μερικά εξ αυτών είναι μεγάλα και θα στοιχίσουν πολιτικά, όπως οι παλινωδίες με τον ΕΝΦΙΑ. Αλλά όταν μέσα σε 2,5 χρόνια λαμβάνεις αποφάσεις που έπρεπε να έχουν ληφθεί τα τελευταία 25 χρόνια τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να γίνουν λάθη, τα οποία όμως, πράγματι, θα ήταν λιγότερα αν υπήρχε καλύτερη επαφή μεταξύ εκτελεστικών οργάνων και κοινοβουλευτικής ομάδος.
Όσον αφορά στο Μνημόνιο, σίγουρα δεν αποτελεί παρελθόν με την έννοια που το θέτετε γιατί οι αποφάσεις που περιελάμβανε παραμένουν ενεργές.
Όμως η συμφωνία με τα δύο από τα τρία μέρη της τρόικας έχει ολοκληρωθεί και απομένει και η ολοκλήρωση της συμφωνίας σε ό,τι αφορά το ΔΝΤ για να μπορέσουμε και τυπικά να πούμε ότι πλέον η Ελλάδα έφυγε από την ασφυκτική επιτήρηση των μνημονίων. Η διαπραγμάτευση για το ζήτημα αυτό διεκόπη απότομα, λόγω της εμμονής και της μεθόδευσης του ΣΥΡΙΖΑ να σύρει τη χώρα σε πρόωρες εκλογές.
Είναι βέβαιο ότι μια κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ θα μπορέσει να ολοκληρώσει τη συμφωνία και τα μνημόνια- υπό τη μορφή που τα γνωρίζουμε- μετά τις 28 Φεβρουαρίου να αποτελούν παρελθόν για τη χώρα. Σίγουρα ούτε η φτώχεια θα εκλείψει ούτε η ανάπτυξη θα έλθει από τη μια στιγμή στην άλλη. Η πολιτική σταθερότητα όμως που θα προκύψει και οι βάσεις που όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν τεθεί, με θυσίες, πόνο και αίμα, από την ελληνικό λαό, θα μας επιτρέψουν να οικοδομήσουμε την ανάκαμψη της χώρας. Μη ξεχνάτε ότι η απότομη διακοπή της πορείας της Κυβέρνησης Σαμαρά, είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά επενδύσεων να ανακοπούν και οι επενδυτές να περιμένουν τις εξελίξεις που θα προκύψουν για να αποφασίσουν αν θα επενδύσουν ή όχι στη χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου Πόλσον. Σε συνθήκες, λοιπόν, πολιτικής σταθερότητας, θα υπάρξει και οικονομική πρόοδος, θα υπάρξουν επενδύσεις, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Αυτή είναι η ελπίδα που προσφέρουμε και γι' αυτό ζητούμε από τον ελληνικό λαό να μας ψηφίσει.
2. Ο διεθνής Τύπος σχεδόν προεξοφλεί μια, οριακή ίσως, αλλά πάντως νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να κάνει η ΝΔ για να την αποτρέψει;
Η ΝΔ ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη που πάντα προέτασσε και προτάσσει το συμφέρον της πατρίδας έναντι του δικού της κομματικού συμφέροντος, έχει μόνο μία επιλογή. Να πει την πλήρη αλήθεια στον ελληνικό λαό για το τι πρόκειται να συμβεί στην περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση. Το 2009 ο Κώστας Καραμανλής είπε την αλήθεια στο λαό και ο λαός μας αντάμειψε με μείον έντεκα μονάδες, υιοθετώντας το σύνθημα του Γιώργου Παπανδρέου "λεφτά υπάρχουν". Τότε, όμως ο λαός δεν γνώριζε...Ίσως αργήσαμε κι εμείς να του πούμε την αλήθεια... Τώρα όμως ο λαός γνωρίζει πού τον οδήγησαν οι απατηλές υποσχέσεις. Τώρα ο λαός γνωρίζει που οδήγησαν τη χώρα τα ψέματα και ο λαϊκισμός. Η απόφαση είναι δική του. Αν επιλέξει όμως πάλι την εύκολη λύση που οδηγεί στην καταστροφή, τότε θα είναι και οι ευθύνες δικές του. Και δυστυχώς τότε δεν θα υπάρχει επιστροφή...
3. Πόσο ρεαλιστικός είναι ο φόβος ότι αν εκλεγεί ο ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύει ακόμα και η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη; Γιατί στη ΝΔ θεωρούν πως μια νωπή, λαϊκή εντολή στον ΣΥΡΙΖΑ θα θέσει σε κίνδυνο τη χώρα;
Δεν θεωρούμε ότι η νωπή λαϊκή εντολή σε μια νέα κυβέρνηση θα θέσει σε κίνδυνο τη χώρα. Θεωρούμε ότι η εντολή στο συγκεκριμένο κόμμα θα θέσει σε κίνδυνο τα συμφέροντα της χώρας, εξ αιτίας των θέσεων που έχει το συγκεκριμένο κόμμα σε καίρια ζητήματα που σχετίζονται με την ΕΕ και την ευρωζώνη. Και μπορεί ο κ. Τσίπρας να διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά άλλα λένε οι αποφάσεις του Συνεδρίου του κόμματός του τις οποίες συχνά πυκνά του υπενθυμίζουν οι διάφορες αριστερές συνιστώσες προκειμένου να συμμορφωθεί με αυτές.
Θα προχωρήσει ή όχι σε μονομερείς ενέργειες αν η διαπραγμάτευση με τους δανειστές μας δεν ευοδωθεί; Πώς θα γίνει η πληρωμή των ομολόγων του Μαρτίου, όταν ο ίδιος ο κ. Τσίπρας έχει άγνοια και προτείνει λύσεις που δεν γίνεται να εφαρμοστούν. Μόλις πριν λίγες μέρες δήλωσε πως μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να πληρώσει κανονικά τα ομόλογα που λήγουν το Μάρτιο -ακόμα και αν η διαπραγμάτευση με τους δανειστές είναι σε εξέλιξη- χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία άντλησης ρευστότητας που έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, δηλαδή την έκδοση εντόκων γραμματίων, πράγμα το οποίο δεν είναι διαδικασία ρουτίνας και δεν μπορεί να γίνει με τον τρόπο που ο ΣΥΡΙΖΑ ευαγγελίζεται. Σας θυμίζω ότι οι θέσεις που εξέφρασε ανάγκασαν τον Υπουργό Οικονομικών να του εξηγήσει με δημόσια ανακοίνωση ότι αυτό που επικαλείται ως επιχείρημα δεν μπορεί να συμβεί επειδή η χώρα έχει εξαντλήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία. Και η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αντί να δώσει κάποια άλλη πειστική απάντηση στο ερώτημα από πού θα αντλήσει χρήματα, προτίμησε να θολώσει τα νερά κάνοντας επίθεση στον Υπουργό Οικονομικών. Αυτά όμως δεν είναι σοβαρά πράγματα...
Επομένως είναι σαφές πως η άγνοια και η επιπολαιότητα με την οποία βλέπει ο ΣΥΡΙΖΑ τα πράγματα θέτουν εκ των πραγμάτων σε κίνδυνο τη χώρα. Και ο κίνδυνος, πέρα από την εσωτερική αστάθεια, είναι να βρεθούμε εκτός της ζώνης του ευρώ, ακόμα και από λάθος και ανικανότητα, όχι απαραίτητα γιατί είναι αυτός ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά αν μετά από μια σειρά άστοχων ή λανθασμένων αποφάσεων ή ακόμα και μονομερών αποφάσεων που κινούνται εκτός πλαισίου ΕΕ, βρεθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απομονωμένη στη γωνία, ίσως φτάσει στο σημείο να παρακαλάει να της επιτρέψουν οι εταίροι μας να βγάλει τη χώρα από την ευρωζώνη, γιατί, ίσως, να μην έχει άλλη επιλογή.
4. Εκλέγεστε στο Νομό Ηλείας από το 2004. Γιατί η περιοχή σας είναι τελευταία σε ανάπτυξη, παρά το γεγονός ότι είναι και σεισμόπληκτη και πυρόπληκτη;
Τα δύο τραγικά γεγονότα που αναφέρετε (φωτιές και σεισμοί) είναι γεγονότα που ανέκοψαν οποιονδήποτε αναπτυξιακό προγραμματισμό. Είναι διαφορετικό να αγωνίζεσαι να κλείσεις πληγές και διαφορετικό να χτίζεις θεμέλια για να αναπτυχθείς. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του νομού Ηλείας είναι η έλλειψη υποδομών. Ακόμα και η Ολυμπία Οδός σταματάει στην Πάτρα. Για να επεκταθεί ο αυτοκινητόδρομος τουλάχιστον μέχρι τον Πύργο, αναγκασθήκαμε κι εγώ και ορισμένοι συνάδελφοί μου να απειλήσουμε ακόμα και με παραιτήσεις. Από την άλλη, δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα δύο παράγοντες που έδρασαν μέχρι σήμερα ανασταλτικά: Πρώτον, το γεγονός ότι τα χρήματα που δόθηκαν από το Ταμείο Μολυβιάτη δεν προωθήθηκαν σε μεγάλα έργα υποδομής που θα είχαν αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλά αναλώθηκαν σε μικρά τοπικού χαρακτήρα έργα που προέτασσε ο κάθε τοπικός άρχοντας εν όψει δημοτικών ή περιφερειακών εκλογών. Και δεύτερον, το γεγονός ότι η Ηλεία περιφερειακά κινείται στη "σκιά" της Πάτρας με ό,τι αυτό σημαίνει στην προώθηση έργων ή στην απορρόφηση κονδυλίων.
5. Τι πολιτικές μπορεί να ακολουθηθούν για την τουριστική αξιοποίηση της περιοχής, με δεδομένο ότι εκεί βρίσκεται το λίκνο του πολιτισμού, η Αρχαία Ολυμπία, αλλά και το λιμάνι του Κατακόλου που υποδέχεται πλήθος τουριστών;
Ο τουρισμός αποτελεί το «κλειδί» για την έξοδο της χώρας από την κρίση και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης. Η Ηλεία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, από μορφολογική και ιστορική άποψη, που μπορούν να την καταστήσουν σημαντικό τουριστικό προορισμό τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και σε επίπεδο πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο. Άλλωστε μη ξεχνάμε πως σημαντικά πολιτιστικά μνημεία με πανανθρώπινη διάσταση βρίσκονται στην Ηλεία: H Αρχαία Ολυμπία, η Αρχαία Ήλιδα, ο Επικούρειος Απόλλωνας.
Ωστόσο, για να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη είναι αναγκαίο να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, με βασικότερη όλων τη δημιουργία υποδομών, που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των τουριστών. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ήδη δρομολογηθεί η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού και η αναβάθμιση του λιμανιού του Κατακόλου.
Παράλληλα, είναι αναγκαίο να προχωρήσουν και τα υπόλοιπα έργα υποδομής και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες (μέσω της εκπαίδευσης και της εξειδίκευσης επαγγελματιών και στελεχών του τουρισμού), στοιχεία τα οποία θα καταστήσουν την Ηλεία ελκυστικό προορισμό, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Πρόσφατα συνυπέγραψα και τροπολογία στη Βουλή με την οποία θεσμοθετείται για πρώτη φορά ο αγροτουρισμός, ένας κλάδος τον οποίο η Ηλεία μπορεί να είναι πρωτοπόρος.
Οι βασικές προτάσεις μου, τις οποίες έχω θέσει κατά καιρούς σε όλους τους αρμόδιους Υπουργούς, για την ανάπτυξη της Ηλείας είναι οι εξής: Αναβάθμιση λιμένα Κατακόλου, κατασκευή Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών στη Γλύφα Βαρθολομιού, λειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας τουλάχιστον για πτήσεις τσάρτερ και κάργκο για την ευκολότερη εξαγωγή των προϊόντων της πλούσιας ηλειακής γης, ενίσχυση Υδροθεραπευτηρίου Λουτρών Κυλλήνης, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός Υδροθεραπευτηρίου Καϊάφα, αξιοποίηση Αγουλινίτσας, στήριξη Ιππικής Έκθεσης Ανδραβίδας, αξιοποίηση Δρυοδάσους Κάπελης, αξιοποίηση της πλούσιας πολιτισμικής και ιστορικής παράδοσης και κυρίως του διεθνώς καθιερωμένου ονόματος της Αρχαίας Ολυμπίας, διάνοιξη του "Δρόμου της Εκεχειρίας" από την Αρχαία Ήλιδα έως τη Αρχαία Ολυμπία, αναγνώριση των ιαματικών πηγών και προώθηση του θεραπευτικού ιαματικού και ιατρικού τουρισμού, ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού.
6. Ο Πύργος τον τελευταίο καιρό έχει γίνει γνωστός ως η πρωτεύουσα των σκουπιδιών. Γιατί αυτή η εικόνα; Πού οφείλεται η αδυναμία αντιμετώπισης αυτού του τεράστιου προβλήματος που θέτει σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών;
Αποτελεί ένα πρόβλημα που δημιούργησε η αδυναμία ορισμένων εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Το πρόβλημα, παρά την αλλαγή που έγινε μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, παραμένει υπαρκτό. Πολιτικά είμαι παρών να ενώσω τις δυνάμεις μου για την επίλυση του προβλήματος.
7. Τι προοπτικές ανάπτυξης υπάρχουν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με δεδομένο ότι έκλεισε και το τμήμα Πληροφορικής και ΜΜΕ;
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζει προβλήματα όχι μόνο στην Ηλεία αλλά σε ολόκληρη τη χώρα λόγω έλλειψης κονδυλίων. Με αγώνα-και μάλιστα προσωπικά ήμουν από αυτούς που αντέδρασαν περισσότερο - καταφέραμε να κρατήσουμε ανοιχτά τα 3 τμήματα του ΤΕΙ της Ηλείας, θεωρώντας πως είναι αναγκαία όχι μόνο γιατί ενισχύουν την τοπική κοινωνία, αλλά γιατί οι νέοι της Ηλείας πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Αυτό που πρέπει να εξετάσουμε και να βελτιώσουμε από εδώ και μπρος είναι το αντικείμενο και το πρόγραμμα των σπουδών, ώστε να συνδέεται με τις ανάγκες της αγοράς και της οικονομίας της Ηλείας. Οι απόφοιτοι θα πρέπει να απορροφούνται από την αγορά εργασίας, καλύπτοντας κενά και δημιουργώντας νέες προοπτικές για την τοπική οικονομία.
8. Εδώ και χρόνια ακούμε για τον περίφημο δρόμο Πατρών – Πύργου και δρόμο δεν βλέπουμε. Θα μου πείτε ότι ήταν να δημοπρατηθεί στις 27 Ιανουαρίου, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ μας πήγε σε εκλογές... Αυτή όμως δεν είναι απάντηση και ο κόσμος ζητάει μια ξεκάθαρη θέση για αυτό το δρόμο καρμανιόλα που κοστίζει τη ζωή σε δεκάδες πολίτες κάθε χρόνο.
Θα σας απαντήσω πολύ συγκεκριμένα. Το τμήμα Πάτρα-Πύργος απεντάχθηκε από την αρχική σύμβαση και με συντονισμένο αγώνα που δώσαμε όλοι οι Βουλευτές Ηλείας και μετά από πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του. Παράλληλα, λόγω της μεγάλης ωριμότητας και σημασίας του, προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014 - 2020.
Η δημοπράτηση ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 27/1/2015. Επειδή θεωρείται βέβαιο ότι στις 27 Ιανουαρίου δεν θα έχει ακόμα σχηματισθεί η νέα κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών ανέλαβε πρωτοβουλία και μετέθεσε την ημερομηνία δημοπράτησης για τις 31 Μαρτίου. Είναι άγνωστο όμως τι θα γίνει σε μια ενδεχόμενη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ καθώς ούτε τη Σύμβαση ψήφισε στη Βουλή, ενώ παράλληλα στελέχη του έχουν δηλώσει ότι μόλις ανέβουν στην εξουσία θα αναθεωρήσουν όλες τις συμβάσεις, αφήνοντας έτσι μετέωρο το τι μέλει γενέσθαι.
Να θυμίσω απλώς ότι η αναθεώρηση της σύμβασης για το αεροδρόμιο Βενιζέλος από το ΠΑΣΟΚ το 1993, είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει η κατασκευή του για 10 χρόνια.
Είναι όμως γεγονός ότι η οδική ασφάλεια πρέπει να ενισχυθεί και πως με κονδύλια από το νέο ΕΣΠΑ πρέπει να προχωρήσουμε σε έργα που σχετίζονται με τη βελτίωση των μεγάλων οδικών αξόνων της Ηλείας, αλλά και των επαρχιακών και τοπικών δρόμων. Συγκεκριμένα είναι αναγκαίο για το υπάρχον οδικό δίκτυο να γίνουν έργα όπως καθαρισμός από τη βλάστηση περιμετρικά των δρόμων, νέα διαγράμμιση, φωτισμός, σήμανση πχ να μπουν σε κάποια τμήματα τα λεγόμενα «μάτια της γάτας» κλπ.
9. Αν η ΝΔ ηττηθεί στις εκλογές, τίθεται θέμα ηγεσίας στο κόμμα; Και αν ναι, ποιον θεωρείτε καταλληλότερο διάδοχο του Α. Σαμαρά;
Πιστεύω ότι η ΝΔ μπορεί να κερδίσει τη μάχη των εκλογών. Αλλοίμονο αν πηγαίναμε στη μάχη έχοντας το νου μας σε τέτοιου είδους ζητήματα. Αγωνιζόμαστε για να νικήσουμε. Όλα τα υπόλοιπα η ΝΔ έχει αποδείξει στην 40χρονη ιστορία της ότι τα επιλύει με τρόπο δημοκρατικό.