Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης - Νόμος είναι το... δίκιο των εφοπλιστών
ΤΟ NEWSBOMB.GR ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ... ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΚΕ ΣΚΛΗΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟΥ ΛΟΜΠΙ
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, σε όλη τη διάρκεια της θητείας του στο υπουργείο Ναυτιλίας, επιχείρησε να παρουσιάσει τις σκανδαλωδώς μονόπλευρες αποφάσεις του υπέρ των Ελλήνων εφοπλιστών, ως «εθνικό συμφέρον». Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο νυν αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, είχε κατηγορήσει τον κ. Βαρβιτσιώτη ότι μιλά στη Βουλή ως εκπρόσωπος Τύπου των Ελλήνων εφοπλιστών, ταυτιζόμενος πλήρως με τα συμφέροντά τους.
Από το έργο του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αυτό που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία, είναι ο επίλογος στο φιάσκο της έκτακτης φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών, όπως αυτός τον έγραψε, στις αρχές Οκτωβρίου του 2014, με την κατάθεση εκπρόθεσμης τροπολογίας σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας. Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας και η κυβέρνηση Σαμαρά απέδειξαν για μία ακόμα φορά τη δέσμευσή τους στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, καταργώντας τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της έκτακτης εισφοράς των εφοπλιστών, που είχε νομοθετηθεί στα τέλη του 2013, καθώς η οικειοθελής προσέλευση των πάμπλουτων «αρωγών της πατρίδας» αποδείχτηκε ιδιαιτέρως φτωχή. Μάλιστα, την κατάργηση της υποχρεωτικής έκτακτης φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών είχε προαναγγείλει ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τον Ιούλιο του 2014, με το επιχείρημα ότι «καθιστά το ελληνικό πλοίο ασύμφορο»!
Η τροπολογία Βαρβιτσιώτη προσέδιδε ισχύ νόμου στο συνυποσχετικό που είχε υπογραφεί μεταξύ του Αντώνη Σαμαρά και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το καλοκαίρι το 2013, κατοχυρώνοντας τον «εθελοντικό» χαρακτήρα της εισφοράς τους.
Συγκεκριμένα προέβλεπε τα συμφωνηθέντα 420 εκατ. ευρώ να κατανεμηθούν, αντί σε τρία, σε τέσσερα χρόνια (2014, 2015, 2016 και 2017), κατά το ποσό των 105 εκατ. ευρώ ετησίως, έναντι των 140 εκατ. ανά χρόνο που προβλέπονταν αρχικά στον ορίζοντα της τριετίας.
Επιπλέον, η τροπολογία έδινε τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να δηλώνουν για την «εθελοντική» συνεισφορά, όποιες από τις εταιρείες τους επιθυμούν, έχοντας τη δυνατότητα να αποκρύψουν μεγάλα ποσά, όπως σημείωνε δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή».
Η τροπολογία υπερψηφίστηκε από το Γ΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής, την 1η Οκτωβρίου 2014, με τις ψήφους 52 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, σηκώνοντας κύμα αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Οι ενέργειες του κ. Βαρβιτσιώτη υπέρ των εφοπλιστών δεν σταμάτησαν εκεί. Στα μέσα του Δεκέμβρη του 2014 και λίγο πριν η κυβέρνηση Σαμαρά παραδώσει την εξουσία, ο τότε υπουργός Ναυτιλίας προώθησε για υπογραφή τις κανονιστικές διατάξεις για την ίδρυση και τον τρόπο λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, που στην ουσία λειτουργούσαν ανεπίσημα μεν, αλλά ήδη σαν ιδιόκτητες σχολές των εφοπλιστών. Ήταν μία ακόμη βασική αξίωση των Ελλήνων εφοπλιστών, που ικανοποιούσε η τότε συγκυβέρνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», το «έργο» της ενεργοποίησης του θεσμικού πλαισίου εκδίδοντας τα κατάλληλα Προεδρικά Διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις, ανέλαβε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος παράλληλα με το Προεδρικό Διάταγμα 141 που είχε ήδη υπογραφεί πριν από δύο μήνες, ερχόταν να διαμορφώσει μία ζοφερή κατάσταση στη ναυτική εκπαίδευση. Το Προεδρικό Διάταγμα προέβλεπε ότι αναγνωρίζονται ως ισότιμα πιστοποιητικά από δημόσιες και ιδιωτικές σχολές, «την ημεδαπή ή την αλλοδαπή», που μπορούν να εκδίδονται ακόμα και εξ αποστάσεως, χωρίς να προβλέπεται καν πρακτική εξάσκηση με ό,τι σημαίνει αυτό τόσο για τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών όσο και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Σημειώνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πρωτοστατήσει στη λειτουργία ιδιωτικών σχολών σε χώρες όπως οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία, η Κίνα κτλ.
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου του Ιανουαρίου 2015 δε, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης «κέρδισε» ξανά τις εντυπώσεις, αυτή τη φορά για φερόμενους «κομματικούς διορισμούς». «Έχει βουίξει ο τόπος, για την εύνοια που έχει επιδείξει προς ημετέρους, με τις αδιαφανείς διαδικασίες που ακολούθησε για την εισαγωγή αξιωματικών και υπαξιωματικών στο Λιμενικό Σώμα με "εξετάσεις", μη σεβόμενος τον κόπο νέων ανθρώπων για την εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας στην Ελλάδα της τροϊκανής υποταγής και μάλιστα, παρά τις περυσινές του εξαγγελίες, για αλλαγή του συστήματος εισαγωγής το 2014» είχε καταγγείλει ο Θοδωρής Δρίτσας.
Όπως είχε σημειώσει, άλλωστε, στον κ. Βαρβιτσιώτη ταιριάζει η παροιμία «στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί»...