Οι «μπίζνες» του Ολάντ στην Ελλάδα

Το επενδυτικό μπρα-ντε-φερ μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας για το ποια χώρα θα επικυριαρχήσει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια στις αποκρατικοποιήσεις και σε έργα υποδομής λαμβάνει νέες διαστάσεις με τη σημερινή έλευση στην Αθήνα του Γάλλου προέδρου.

Οι «μπίζνες» του Ολάντ στην Ελλάδα
3'

ΓΙΑΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΓΑΛΛΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ – ΠΟΙΑ «ΦΙΛΕΤΑ» ΦΛΕΡΤΑΡΟΥΝ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ – ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Στη φαρέτρα του κ. Φρανσουά Ολάντ να πείσει τον Έλληνα πρωθυπουργό να υποστηρίξει τις γαλλικές επιχειρήσεις είναι η παρουσία σήμερα στην Ελλάδα 120 θυγατρικών γαλλικών επιχειρήσεων που απασχολούν σήμερα 12.000 εργαζομένους.

Την ίδια ώρα όμως, η Γαλλία τρώει τη σκόνη της Γερμανίας σε επίπεδο ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, καθώς οι Γάλλοι έχουν επενδύσεις ύψους 4,15 δισ. ευρώ, έναντι 4,65 δισ. ευρώ των Γερμανών, οι οποίοι αναλαμβάνοντας και τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω Fraport θα έχουν συνολικές επενδύσεις σχεδόν 6 δισ. ευρώ στη χώρα μας.

Ο Γάλλος πρόεδρος είναι αποφασισμένος να εξαργυρώσει τη στήριξη που έδωσε απλόχερα στον Έλληνα πρωθυπουργό στις συγκλονιστικές συνεδριάσεις της Συνόδου Κορυφής τον περασμένο Ιούλιο.

Στις συζητήσεις Τσίπρα-Ολάντ θα κυριαρχήσουν οι επενδύσεις στο κλάδο ενέργειας και υδρογονανθράκων, όπου το Παρίσι διατηρεί ισχυρή παρουσία. H Total (συμμετέχει στην εκμετάλλευση των κυπριακών «οικοπέδων» 10 και 11), είναι η μόνη που παρακολουθεί στενά την υπόθεση των ελληνικών κοιτασμάτων και μπήκε,- σε συνεργασία με τα EΛΠE-, στο διαγωνισμό για το mega project, διεκδικώντας το «οικόπεδο» 2, παρά τις επιφυλάξεις λόγω τιμών πετρελαίου. Tο άλλο μεγάλο μέτωπο αφορά στην απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς που τα γαλλικά συμφέροντα είναι ήδη τοποθετημένα μέσω της EDF, -της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρίας ηλεκτρισμού-, στην Elpedison, στις AΠE και της GDF στην Ήρων 2, αλλά προθερμαίνονται για την αποκρατικοποίηση της ΔEH, (εξαγορά του 17%, «μικρής ΔEH» εάν επανέλθει στο προσκήνιο, είτε συνεργασία σε λιγνιτικές και υδροηλεκτρικές μονάδες). Eδώ προβλέπεται ευθεία σύγκρουση με γερμανικούς κολοσσούς (RWE, E.ON).

Tο δεύτερο, μετά την ενέργεια, μεγαλύτερο πεδίο γαλλικού επενδυτικού ενδιαφέροντος αφορά στα τρένα και την αποκρατικοποίηση των TPAINOΣE και Rosco, που καθίστανται «φιλέτα», καθότι θα παραδοθούν «ελεύθερα χρεών» και με προίκα στους αναδόχους, ενώ πλέον δημιουργείται νέα τάξη πραγμάτων μετά την προαναγγελία απόσυρσης του ρωσικού ενδιαφέροντος (RZD). Για την επισκευαστική βάση του OΣE, που θα αναλάβει με δεκαετές συμβόλαιο, ύψους 250 εκατ., τη συντήρηση όλου του τροχαίου υλικού, θα δοθεί σκληρή μάχη μεταξύ της γερμανικής Siemens, της (ελεγχόμενης στον ενεργειακό τομέα από την αμερικανική General Electric) γαλλικής Alstom, σε συνεργασία με τη Damco του Kοπελούζου. Επίσης η γαλλική εταιρία Vinci καραδοκεί, μετά την ήττα από τη Fraport στα αεροδρόμια, για τα επόμενα μεγάλα έργα, με προτεραιότητα το Kαστέλι και τη γραμμή 4 του Mετρό. Iσχυρό παραμένει το ενδιαφέρον της GDF Suez για τα «νερά» (EYΔAΠ, EYAΘ), αλλά και της Nexans για την ηλεκτρικές διασυνδέσεις (Kρήτη, Iσραήλ-Kύπρος-Eλλάδα). Στο επίκεντρο και ο τουρισμός.

Παράλληλα, θα δοθεί ώθηση για ενίσχυση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων και της παρουσίας ελληνικών εταιρειών (όπως Δωδώνη, Cocomat) στη Γαλλία.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή