Παφίλης προς κυβέρνηση: Πώς θα συνεισφέρουν οι εφοπλιστές;

Ένα εύλογο ερώτημα έθεσε στην κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα στη Βουλή: «πώς συνεισφέρουν οι εφοπλιστές;» την ώρα που «γδέρνετε τον ελληνικό λαό;».

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΠΛΑΣΙΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ – ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΕΝΟΙ…

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει κάνει κυριολεκτικά «γαργάρα» την αύξηση της φορολογίας των Ελλήνων εφοπλιστών και τη «σταδιακή» κατάργηση του καθεστώτος φορολογικής τους προστασίας, όπως προβλέπεται στο τρίτο μνημόνιο, το οποίο εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια για όλα τα υπόλοιπα σκληρά μέτρα, που πλήττουν την πλειονότητα του ελληνικού λαού.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ ήταν ο μόνος που έθιξε στη Βουλή, το σοβαρό αυτό θέμα κοινωνικής ανισότητας. «Ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών: ποιος θα την πληρώσει; Ο ελληνικός λαός. Έρχονται νέοι φόροι: έχουμε 13 εκατομμύρια ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας. Θα τα πληρώσει η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων και του λαού. Φόρος στο κρασί: λέτε, έλα μωρέ, 40 λεπτά είναι. Σαράντα εδώ, πενήντα αλλού, ξέρετε πόσα είναι για τη λαϊκή οικογένεια;» ανέφερε ο κ. Παφίλης.

«Και μάλιστα, κάνετε και ένα κόλπο (...) καλείτε τον ελληνικό λαό μέσα από τη φορολογία του κρασιού και όλων των υπολοίπων, να πληρώσει την κοινωνική σας πολιτική και έχετε και το θράσος να μιλάτε για κοινωνική δικαιοσύνη. Κοροϊδεύετε τον ελληνικό λαό» πρόσθεσε.

Απευθυνόμενος στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, τόνισε: «Θα ήθελα να μας πει πώς θα συνεισφέρουν οι εφοπλιστές;».

Το 2013, τα έσοδα του κράτους από τη φορολογία των πληρωμάτων έφτασαν περίπου τα 140 εκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο έτος, οι εφοπλιστές πλήρωσαν μόλις 70-75 εκατ. ευρώ. «Ισχύει το στοιχείο αυτό; Θα μας πείτε πόσα πλήρωσαν οι εφοπλιστές, ο πρώτο εμπορικός στόλος του κόσμου; Και πόσα πληρώνουν τα πληρώματα;» ήταν τα ερωτήματα του κ. Παφίλη προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών.

«Θα μας πείτε, εσείς τι κάνετε τώρα, αντί να γδέρνετε τον κοσμάκη φορολογώντας ακόμα και το κρασί του, θα μας πείτε στα νομοσχέδιά σας τι συνεισφέρουν όλοι αυτοί, σε αυτό το γδάρσιμο του ελληνικού λαού;» τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ και συνέχισε αναφερόμενος στους πλειστηριασμούς:

«Το ΚΚΕ προειδοποιεί για τη λαϊκή κατοικία. Αν μπείτε στη διαδικασία πλειστηριασμών, δυο λέξεις: "Μολών λαβέ". Και πάρτε το χαμπάρι. Το ΚΚΕ θα κάνει τα πάντα μέσα από όλους τους μαζικούς φορείς που δουλεύει, θα προσπαθήσει να κινητοποιήσει όλους ώστε να ισχύσει το "μολών λαβέ" και δεν έχει "λαβέ", δεν θα τις πάρετε τις λαϊκές κατοικίες». Παράλληλα και αναφερόμενος στο Ασφαλιστικό, ο Θανάσης Παφίλης προειδοποίησε την κυβέρνηση να μην τολμήσει να βάλει χέρι στα εναπομείναντα τελευταία δικαιώματα στην Κοινωνική Ασφάλιση. «Η επίθεση στο Ασφαλιστικό είναι αιτία πολέμου και θα γίνει κόλαση», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε. «Δεν πρόκειται να αφήσουμε το λαό να παραδοθεί και να οδηγηθεί στην ακραία δυστυχία. Θα το πληρώσετε πάρα πολύ ακριβά και θα έχουμε και το λαό με το μέρος μας» κατέληξε.

Όταν μπαίνει στη ζυγαριά η λαϊκή κατοικία και η κερδοφορία των εφοπλιστών, φαίνεται πως και για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κερδίζουν οι εφοπλιστές. Η «ανταγωνιστικότητα» της ελληνικής ναυτιλίας φυλάγεται ως κόρη οφθαλμού από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά και από τη σημερινή, με βάση τα μέχρι τώρα πεπραγμένα της. Το επιχείρημα είναι ότι σε διαφορετική περίπτωση, πλοία και εταιρείες θα εγκαταλείψουν την Ελλάδα για άλλες χώρες, με ευνοϊκότερο φορολογικό περιβάλλον. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι και χωρίς να πειραχτούν τα φορολογικά τους προνόμια, Έλληνες εφοπλιστές κατεβάζουν την ελληνική σημαία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, τα οποία δημοσιεύθηκαν σήμερα (19/11/2015), 74 πλοία έχουν κατεβάσει την ελληνική σημαία από το 2013 μέχρι σήμερα. Τον Σεπτέμβριο του 2015, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε 1.835 πλοία (100 κόρων και άνω), παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,9% και κατά 1,8% στη χωρητικότητα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.

Σχετικές ειδήσεις