Επερώτηση Νικολόπουλου για την «αμαρτωλή» σύμβαση του Προαστιακού και του ΟΣΕ
Με επίκαιρη ερώτηση και Α.Κ.Ε. που κατάθεσε στη Βουλή ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος Νίκος Νικολόπουλος στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη και συναρμόδιους υπουργούς εκτοξεύει βαριές καταγγελίες κατά των Διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, όσο αφορά τη διαχείριση της σύμβασης 751/2015 της ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία θα αποπερατωθεί μέρος των υπολειπομένων εργασιών της διαλυθείσας σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ.
Ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος με τη νέα του Κοινοβουλευτική παρέμβαση, που αποτελεί συνέχεια μιας σειράς Κοινοβουλευτικών του παρεμβάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια για το μεγάλο σκάνδαλο της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, καταγγέλλει τα εξής:
1) Οι Διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ σε αγαστή συνεργασία «αχρήστευσαν» υλικά επί τόπου, αξίας (χωρίς τον ΦΠΑ) 11.215.547,44 €, τα οποία κατά την εκτέλεση της σύμβασης 994/05/ΟΣΕ είχαν πληρωθεί και προσκομισθεί στο Έργο, αλλά κατά τη διάλυση της σύμβασης δεν παραλήφθηκαν παρανόμως από τον ΟΣΕ και παρέμειναν στη δικαιοδοσία της αναδόχου κοινοπραξίας της σύμβασης 994/2005, δυο από τους τρεις εταίρους της οποίας(ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. και ΤΕΡΝΑ) είναι οι ίδιοι(!!!) και στη νέα σύμβαση 751/2015.
Με τη μεθόδευση αυτή, τα μη παραληφθέντα υλικά επί τόπου της σύμβασης 994/05/ΟΣΕ θα χρησιμοποιηθούν στη σύμβαση 751/2015 από την ανάδοχο κοινοπραξία ως «νέα» υλικά και θα πληρωθούν εκ νέου(!!!).
2) Ο κίνδυνος με τη σύμβαση 751/2015 της ΕΡΓΟΣΕ να πληρωθούν εκ νέου εργασίες, που είχαν πληρωθεί με τη διαλυθείσα σύμβαση, είναι πλέον βέβαιος, αφού οι υπερσυμβατικές και μη εγκεκριμένες ποσότητες της σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ δεν έχουν συμπεριληφθεί παρανόμως στην Τελική Επιμέτρηση του έργου της σύμβασης 994/2005.
3) Λόγω της καθυστέρησης στην αποπεράτωση του έργου του Προαστιακού, απόρροια της σκανδαλώδους διαχείρισης της σύμβασης 994/2005 από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και των ενεργειών και παραλείψεων της Εθνικής Διαχειριστικής Αρχής(Ε.Δ.Α.) Μεταφορών, υπάρχει τεράστιος κίνδυνος, αν όχι βεβαιότητα, ότι θα οδηγηθούμε σε επιστροφή κοινοτικής συνδρομής εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που δόθηκαν για το σύνολο του έργου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής, αλλά και για το έργο της Ηλεκτροκίνησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τέλος, ο Νίκος Νικολόπουλος υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη και στους υπουργούς Οικονομίας, Δικαιοσύνης και Οικονομικών μια σειρά ερωτημάτων:
α) Όσον αφορά τη σκανδαλώδη διαχείριση της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ, από την υπογραφή της μέχρι τη διάλυσή της και μέχρι τη συνέχειά της με τη σύμβαση 751/2015 της ΕΡΓΟΣΕ
β) Όσον αφορά τη διερεύνηση του σκανδάλου από τη Δικαιοσύνη, αλλά και τις ευθύνες του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της αμαρτωλής σύμβασης.
γ) Όσον αφορά τις ενέργειες της Ε.Δ.Α. Μεταφορών και του πρώην Γενικού Γραμματέα υπεύθυνου για το ΕΣΠΑ κ. Γιώργου Γιαννούση, αλλά και τις παραλείψεις του ΣΔΟΕ για έλεγχο φορολογικών παραβάσεων της αναδόχου κοινοπραξίας των «εθνικών εργολάβων».
«Θα διερευνηθούν οι καταγγελίες μας ή θα αφεθούν οι διεφθαρμένες Διοικήσεις και οι διεφθαρμένοι υπάλληλοι του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ να ολοκληρώσουν το έργο τους και τη λεηλασία του δημόσιου χρήματος;», ρωτά χαρακτηριστικά ο Ν. Νικολόπουλος.