Η επικοινωνιακή μετάλλαξη του Τσίπρα
Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ίσως ο μοναδικός πολιτικός αρχηγός ο οποίος στις τελευταίες δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, αλλά και στις «κρυφές» κυλιόμενες δημοσκοπήσεις, ανεβάζει σταδιακά τη δημοτικότητά του.
Ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ανεβάζει συνεχώς τις μετοχές του στο «χρηματιστήριο» της εγχώριας πολιτικής σκηνής, και φαίνεται ότι καταφέρνει να κερδίσει τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς στα… σημεία.
Αν παρακολουθήσει κανείς, με χρονολογική σειρά, τις τελευταίες εμφανίσεις του Τσίπρα στη Βουλή, αλλά και στις δημόσιες ομιλίες του, θα παρατηρήσει ότι κάτι έχει αλλάξει.
Πέρα από την επιχειρηματολογία του, ο Αλέξης Τσίπρας έχει αλλάξει ριζικά και τη φρασεολογία του. Στην εποχή της εικόνας, ο Πρόεδρος του Συνασπισμού έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του «imagemaking», ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έχει αλλάξει και ο άνθρωπος που γράφει τους λόγους του.
Με τις αλλαγές αυτές στην εικόνα που βγαίνει «προς τα έξω», ο Αλέξης Τσίπρας κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις προ διμήνου, με τις εμφανίσεις του κατά τη διάρκεια των ομιλιών των πολιτικών αρχηγών, επ’ευκαιρία της ψηφοφορίας για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.
Με μία προσεκτικότερη «μελέτη» των ομιλιών του, μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι επιλέγει την «επιθετική» πολιτική με καθαρό λόγο και σταθερές θέσεις.
Μεγάλο στοίχημα για τον ίδιο, αποτελεί βεβαίως η καλύτερη δυνατή διαχείριση της πολιτικής κρίσης στην Ελλάδα, και η απεικόνισή της σε μία ενδεχόμενη εκλογική αναμέτρηση, όπου ο ίδιος έχει θέσει τον πήχη υψηλότερα από το 4,6% των εκλογών του 2009.