«Πίσω ολοταχώς» από τον Δρίτσα: Νομοτεχνικές βελτιώσεις που ικανοποιούν την COSCO
«Σεβόμαστε τον παραχωρησιούχο και τη φίλη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας» - Ανησυχία στο Μαξίμου λίγο πριν το ταξίδι Τσίπρα στο Πεκίνο
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναγκάστηκε να κάνει «πίσω ολοταχώς», καταθέτοντας τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ στην κινεζική COSCO.
Για να μετριάσει την πολιτική διάσταση που προκάλεσε η προηγούμενη δήλωσή του σύμφωνα με την οποία «όχι το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης» προχώρησε στις αλλαγές που παρ' ολίγον να τινάξουν στον αέρα την συμφωνία με την Cosco, ο κ. Δρίτσας είπε ότι «αυτή η πρωτοβουλία των αλλαγών δεν είναι μόνο του υπουργείου μας και δική μου -και αναλαμβάνω και την προσωπική ευθύνη- ήταν μια γενικότερη πρωτοβουλία της γενικής γραμματέας που όλα τα νομοσχέδια τα ελέγχει».
Παράλληλα καταφέρθηκε κατά των ΜΜΕ λέγοντας ότι «ακαριαία μεταφέρθηκε ως είδηση ότι ο Δρίτσας 'αδειάζει' το Μαξίμου», καλώντας μάλιστα τα κόμματα «να μην ανέχονται αυτού του είδους την αγυρτεία».
Μιλώντας στη Βουλή και επιχειρώντας να... διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά το χθεσινό σάλο και την έντονη αντίδραση της COSCO, ο κ. Δρίτσας υποστήριξε πως «δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και η αναταραχή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε προηγηθεί η αντίδραση του Μεγάρου Μαξίμου που κάλεσε τον κ. Δρίτσα να... συμμορφωθεί καθώς ακολουθεί το κρίσιμο ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα.
Οι νομοτεχνικές τροποποιήσεις σε σειρά άρθρων (5,6,9,12 και 14,15,19) του κυρωτικού νόμου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ ικανοποιούν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα αιτήματα που έθεσε η COSCO και έτσι το μόνο που απομένει είναι η ψήφιση το βράδυ από την Ολομέλεια.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ
«Η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον του παραχωρησιούχου, χωρίς νομικά κενά που μπορούν στο μέλλον να προκαλέσουν προβλήματα», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας χαμηλώνοντας τους τόνους της αντιπαράθεσης. «Με ευθύνη προχωρήσαμε σε αυτές τις βελτιώσεις που μπορούν να δρομολογηθούν, να δοκιμαστούν και να κριθούν στην πράξη».
Ο κ. Δρίτσας αιτιολόγησε για άλλη μια φορά την παραχώρηση του ΟΛΠ σε αναγκαίο συμβιβασμό, επαναλαμβάνοντας πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν ήταν υπέρ της λύσης των ιδιωτικοποιήσεων για στρατηγικής σημασίας τομείς και ειδικά για τα λιμάνια. «Αυτό το όραμα η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει. Η μάχη που δόθηκε με αδυσώπητους όρους κατέληξε σε έναν συμβιβασμό με επώδυνες λύσεις και μέτρα και μη συμβατές με τις διακηρύξεις μας. Αυτό δεν αποτελεί προγραμματική υπαναχώρηση αλλά αλλαγή πλεύσης σε μια επιλογή σχεδόν καταναγκαστική» σημείωσε.
Μάλιστα, όπως είπε, «με την ευθύνη της εντολής του Σεπτεμβρίου και όχι γιατί θέλουμε να διατηρηθούμε σε καρέκλες -άβολες ήταν για μας αυτές οι καρέκλες- η κυβέρνηση με σύστημα και σοβαρότητα βάλθηκε αυτή την δεσμευτική συμφωνία να την υλοποιήσει για να μην ρισκάρει χειρότερες εξελίξεις». Έτσι κατέληξε σε αυτή την συμφωνία με την Cosco για την οποία είπε ότι «δεν υπάρχει αμφισβήτηση από καμία πλευρά, υπάρχει όμως ανασφάλεια στο χώρο των εργαζομένων».
Για αυτό και έσπευσε να καταθέσει ερμηνευτική εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργαζομένων παραμείνουν στην εταιρεία.
Ο Δρίτσας καθησυχάζει τους εργαζομένους στον ΟΛΠ με γραπτή ερμηνευτική δήλωση
Με μια γραπτή ερμηνευτική δήλωση, που υπέγραψε και κατέθεσε στα Πρακτικά της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, προσπαθεί να καθησυχάσει τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, κατέθεσε μια ερμηνευτική δήλωση για το περιεχόμενο του άρθρου 10Α της συμφωνίας προκειμένου να μην υπάρχει όπως είπε «η παραμικρή αμφισβήτηση, αν και δεν μπορεί να υπάρχει αμφισβήτηση για το περιεχόμενο του».
Αναλυτικά η δήλωση Δρίτσα:
«Με το άρθρο 10Α διασφαλίζονται πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στην ΟΛΠ, λαμβάνοντας υπόψιν ότι από τον συνδυασμό των διατάξεων του Νόμου 3996/2011 (Τεύχος Α΄ 170 της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως) και της με αριθμό 2063/Δ1 632/2011 Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Τεύχος Β΄ 266) συνάγεται ότι:
α) η κείμενη νομοθεσία απαγορεύει με απόλυτο τρόπο στον παραχωρησιούχο να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και ταυτόχρονα να λειτουργήσει τον ΟΛΠ ΑΕ έστω και μια (1) μέρα χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού,
β) η κείμενη νομοθεσία προβλέπει με τρόπο σαφή ότι η λειτουργία της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, έστω και μια (1) μέρα, αποτελεί υψηλής σοβαρότητας παράβαση της εργατικής νομοθεσίας, για την οποία είναι επιτρεπτή ακόμα και η επιβολή της διοικητικής κύρωσης της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του παραχωρησιούχου, η οποία θα επιφέρει και τις αντίστοιχες συμβατικές κυρώσεις της κυρούμενης Αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, διακριτό στάδιο κατάργησης των ανωτέρω Κανονισμών χωρίς ταυτόχρονη αντικατάστασή τους δεν δύναται να υπάρξει.
Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψιν ότι μετά τη θέση σε ισχύ του συζητούμενου σχεδίου νόμου στους ανωτέρω Κανονισμούς εφαρμόζονται οι περί μετενέργειας διατάξεις, δεν υφίσταται δικαίωμα του παραχωρησιούχου να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ χωρίς αυτούς».
Η συζήτηση στη Βουλή διεξάγεται σε υψηλούς τόνους με την κυβέρνηση να δέχεται να σφοδρά πυρά της αντιπολίτευσης. ΔΕΙΤΕ LIVE ΕΔΩ