Ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την συμφωνία ΟΛΠ - COSCO

Το ελληνικό Κοινοβούλιο έπειτα από μια θυελλώδη συνεδρίαση ψήφισε τη σύμβαση παραχώρησης τουτου 67% τουλιμανιού του Πειραιά στη κινεζική εταιρεία COSCO, με 223 ψήφους υπέρ.
16'

Υπέρ επί της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, οι ΑΝΕΛ και η Ένωση Κεντρώων και καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ (25 ψήφοι).

Το ΚΚΕ υπερψήφισε, ωστόσο, την τροπολογία για το Κερατσίνι και τα άρθρα για το Λιμενικό Σώμα, πλην αυτού για την συμμετοχή του Λιμενικού στην FRONTEX.

Η Χ.Α. έθεσε σε ονομαστική ψηφοφορία την αρχή του και άρθρα του νομοσχεδίου και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το άρθρο 10α, για τις εργασιακές σχέσεις.

Σε μια επεισοδιακή συνεδρίαση όπου η αντιπολίτευση κατηγόρησε για αφερεγγυότητα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με αφορμή τους… λεονταρισμούς του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα που κόντεψαν να τινάξουν στον αέρα τη συμφωνία οι βουλευτές της συμπολίτευσης αλλά και αυτοί της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού ψήφισαν και επισήμως την παραχώρηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας στους Κινέζους.

Έτσι, ο Αλέξης Τσίπρας αναχωρεί αύριο για το Πεκίνο έχοντας στις αποσκευές του μια πολύ σημαντική συμφωνία και με όπλο αυτή θα προσπαθήσει να προσελκύσει νέες επενδύσεις στη χώρα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας αναγκάστηκε να κάνει «πίσω ολοταχώς», καταθέτοντας τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ στην κινεζική COSCO.

Σκληρό «ροκ» στη Βουλή με φόντο τον ΟΛΠ

Σε υψηλούς τόνους και με εκατέρωθεν κατηγορίες ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και σύσσωμη την αντιπολίτευση, πραγματοποίηθηκε η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, στον απόηχο της επιστολής της κινεζικής αντισυμβαλλόμενης εταιρείας Cosco στην σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ - με την οποία ζήτησε «αλλαγές στον κυρωτικό νόμο».

Ο αρχηγός της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε σφοδρή κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης με αιχμή την επιστολή της Cosco και ανέφερε ότι ξεπέρασε κάθε βαθμό αναξιοπιστίας, «η οποία αντί να κυρώσει την συμφωνία, την ακύρωσε ουσιαστικά πολιτικά».

Μετά την δίωρη διακοπή της συνεδρίασης, ώστε να καταθέσει νομοτεχνικές αλλαγές ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, και την τοποθέτηση του τελευταίου, τα κόμματα της αντιπολίτευσης μίλησαν για «αναξιοπιστία της κυβέρνησης» και για υπαναχώρηση των συμφωνηθέντων με την COSCO, που πλήττουν το κύρος της ίδιας της χώρας. Επίσης, η Χρυσή Αυγή ανακοίνωσε ότι στο άρθρο με το οποίο ρυθμίζονται οι εργασιακές σχέσεις, θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας, όπως και η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

«Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν» είπε από την πλευρά του ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ηλίας Καματερός, κατηγορώντας τα κόμματα που «έκαναν τέτοιο θόρυβο» και μίλησαν για «αλλαγή της συμφωνίας», ότι εκείνα δημιουργούν πρόβλημα στη χώρα, ενώ «η επιστολή αυτή δεν είχε καμία βάση, αφού τα πάντα περιήχοντο σε παράρτημα της σύμβασης».

«Σε μία περίοδο που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κλίμα ασφάλειας για τις επενδύσεις, και παραμονές της επίσκεψης του πρωθυπουργού στην Κίνα, μιλάνε για αναξιοπιστία του Δημοσίου» είπε. Καταφέρθηκε δε, ειδικώς εναντίον της ΝΔ, για να πει πως το μόνο που την απασχολεί είναι το πώς θα ξανάρθει στην εξουσία κι όχι αν με την στάση της κάνει κακό στην Ελλάδα.

Με σφοδρότητα «αντεπιτέθηκε» η εισηγήτρια της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία είπε πως έφτασε σε τέτοιο σημείο η αναξιοπιστία της κυβέρνησης, ώστε να θέσει σε κίνδυνο μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές συμφωνίες. «Κι αυτά δεν τα λέμε εμείς, τα λένε οι Κινέζοι. Παραπλανήσατε τους βουλευτές και αλλάξατε τα συμφωνηθέντα με τους αντισυμβαλλόμενους. Πρόκειται για κάτι πρωτοφανές» είπε η κ. Κεφαλογιάννη. Διερωτήθηκε δε «πώς θα κοιτάξουν τους επενδυτές στα μάτια και τι θα τους πουν, αν κατάλαβαν τι πλήγμα επέφεραν στη χώρα, τι εικόνα αναξιοπιστίας δημιούργησαν στον κόσμο και ποιος επενδυτής θα αναλάβει το ρίσκο ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ».

Απευθυνόμενη προς τον κ. Δρίτσα, είπε: «Μιλάτε για καλή νομοθέτηση. Εσείς, που φέρνετε νύχτα τα νομοσχέδια και τις τροπολογίες και τα περνάτε ως κατεπείγοντα; Και ρωτάτε εμάς με ποιους είμαστε; Εμείς είμαστε με την Ελλάδα. Την Ελλάδα της αξιοπιστίας που τιμά την υπογραφή της».

«Μην κλαίτε κι εσείς κ. Δρίτσα. Ο κ. Σπίρτζης κλαίει καλύτερα από σας. Βρείτε άλλο ρόλο» είπε προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ο πρώην υπουργός της ΝΔ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τονίζοντας πως «έφτανε μια και μόνο επιστολή της Cosco για να καταρρεύσει το θέατρο της δήθεν περήφανης διαπραγμάτευσης».

«Αισθάνομαι δικαιωμένος, γιατί σήμερα αυτό που πριν πολλά χρόνια κόντρα σε όλους ξεκίνησαν ο Κ. Καραμανλής και μετά ο Α. Σαμαράς, γίνεται πράξη με ψήφους της Αριστεράς», υπογράμμισε ο βουλευτής της ΝΔ.

«Είστε υπερήφανοι για το ξεπούλημα του πρώτου λιμανιού της χώρας; Ποια σχέση έχει η πολιτική που ασκείτε με αυτά που λέγατε;» έθεσε προς την κυβερνητική πτέρυγα το ερώτημα ο γενικός γραμματέας της ΧΑ, Νίκος Μιχαλολιάκος, υποστηρίζοντας πως ενώ η κυβέρνηση μιλά για επιτυχία, στην πράξη πρόκειται για «ξεπούλημα». Για 400 εκ. ευρώ θα πουληθεί το λιμάνι του Πειραιά, είπε προσθέτοντας πως πρόκειται για «πραγματικό σκάνδαλο» για το οποίο υπάρχουν ποινικές ευθύνες. «Η ΧΑ θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο αυτό το οποίο θα υπερψηφίσει η ΝΔ, δείχνοντας πως είναι η μοναδική εθνική αντιπολίτευση», κατέληξε ο κ. Μιχαλολιάκος.

«Εσείς νομίζετε ότι όταν σας κράζουν, σας θαυμάζουν», είπε προς την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ, ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας πως το χειρότερο που κάνουν οι κυβερνητικοί είναι ότι λένε στον κόσμο ότι δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς και «άρα ψηφίζουν ότι τους δίνουν».

«Αν νομίζετε ότι τα συμφώνησαν οι άλλοι κι εσείς απλώς μένετε στην εξουσία, να παραιτηθείτε. Να έρθει η ΝΔ. Εσείς δέχεστε να είστε δεξιοί και κάνετε δεξιά πολιτική», ανέφερε.

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι όχι απλώς δεν διαπραγματεύτηκε για την συμφωνία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, αλλά παραχώρησε ακόμη περισσότερα.

«Συνεχίζετε από εκεί που τα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τα συνεχίζετε αγριότερα - κι η ενοχή σας φαίνεται από την διαδικασία του κατεπείγοντος, που επιλέξατε» κατηγόρησε την κυβέρνηση η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου.

«Η κυβέρνησή σας εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Εξάλλου ο πρόεδρος του ΤΑΥΠΕΔ είπε ότι μέσα από τη σύμβαση δεν μπορούσαν να λυθούν να εργασιακά» συμπλήρωσε η βουλευτής. Πρόσθεσε επίσης, ότι «η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών είναι πολιτική της ΕΕ», όμως οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας και θα συνεχίσουν να δουλεύουν, αφού πάντα σε κάθε ιδιωτικοποίηση βαρίδια θεωρούνται οι εργαζόμενοι και οι μονοπωλιακοί όμιλοι θα εξασφαλίζουν όλο και περισσότερα. «Αυτό το σύστημα δεν αλλάζει ανατρέπεται. Η ουσία είναι ότι ι ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ εντάσσεται στους στρατηγικούς σχεδιασμούς των μονοπωλίων» σημείωσε.

Την λύπη του για «την ευκολία αφύπνισης της ρητορικής του διχασμού», εξέφρασε ο Σπύρος Δανέλλης από το Ποτάμι, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ανέπτυξε το επιχείρημα «ή μαζί μας ή με τον εχθρό». Όπως είπε, τα λιμάνια είναι εθνικής σημασίας και αποτελούν βασικά εργαλεία παραγωγής πλούτου, και η αξιοποίηση τους είναι εκ των ουκ άνευ. «Δεν μπορούν να δώσουν λύσεις οι κορώνες» σχολίασε.

Κατά τον βουλευτή του Ποταμιού, «η χώρα πρέπει να ξεφύγει από τον αέναο κύκλο της επόμενης δόσης. Η δαμόκλειος σπάθη της χρεοκοπίας που κρέμεται πάνω από την χώρα και δημιουργεί ένα ιδιαίτερα εχθρικό περιβάλλον. Χρειαζόμαστε μια εκτεταμένη αλλαγή των εκφράσεων. Ο δημόσιος πολιτικός λόγος υπήρξε βαθειά αντιφατικός. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, δεν έχει και νόημα να συνεχίζουμε σε αυτόν τον δρόμο» ανέφερε. Υποστήριξε τέλος, ότι η ρύθμιση για τις μετατάξεις στο Δημόσιο αποτελεί ένα είδος μπούσουλα για τις επόμενες υπό αποκρατικοποίηση επιχειρήσεις.

Οι τοποθετήσεις των κοινοβουλευτικών εκπρόσωπων των κομμάτων

Υπέρ του κυρωτικού νομοσχεδίου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ τάχθηκαν οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων που άσκησαν παράλληλα έντονη κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς που έγιναν.

Νέα Δημοκρατία

«Θα θέλαμε σήμερα να χαιρόμαστε αλλά μας τη στερήσατε αυτή τη χαρά με τη δική σας ενοχική εισήγηση», είπε απευθυνόμενος στον υπουργό ναυτιλίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας.

Ο Νίκος Δένδιας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρθηκε ενοχικά απέναντι στη σύμβαση με την Cosco, επειδή είναι από την αρχή εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων και ότι υποχρέωσε το κοινοβούλιο να περιμένει την διαπραγμάτευση των νομοτεχνικών αλλαγών συναλλασσόμενο με μια εταιρεία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε υπέρ της κύρωσης της συμφωνίας επί της αρχής, σημειώνοντας ότι απετέλεσε στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων της ΝΔ από το 2008 και τόνισε ότι, «η στρατηγική σχέση με την Κίνα είναι κάτι που συμμεριζόμαστε σχεδόν όλοι σε αυτήν την αίθουσα».

ΣΥΡΙΖΑ

«Δεν δεχόμαστε μαθήματα δημοκρατίας από τους Yes Man των αποικιοκρατικών συμβάσεων και τους αρχιερείς των απολύσεων» ανέφερε στην τοποθέτησή της η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι «ταυτίζεται με τους δικηγόρους της COSCO».

Η Φωτεινή Βάκη είπε επίσης ότι η διαδικασία της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης έχει ξεκινήσει από το 2008, και η κυβέρνηση προσπάθησε μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις να αυξήσει την παραγωγικότητα της επένδυσης και να διασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων και μέσω των μετατάξεων.

«Η ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας νέας προσπάθειας για την οικονομίας την τοπική και εθνική ανάτπυξη», κατέληξε η Φωτ. Βάκη.

Χρυσή Αυγή

Για «ξεπούλημα» έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής Ιωάννης Λαγός και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απέτυχε να προστατεύσει τους εργαζόμενους.

Ο Ιωάννης Λαγός έθεσε επίσης το θέμα της Κυνόσουρας της Σαλαμίνας, όπου βρίσκονται τα οστά των Σαλαμινομάχων και επικαλέστηκε έγγραφο της δημοτικής αρχής της Σαλαμίνας, σύμφωνα με τα οποία τα εδάφη αυτά δεν ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.

Δημοκρατική Συμπαράταξη

«Να αναλάβετε τις ευθύνες σας και να μη μας λέτε άλλα αντί άλλων» ζήτησε από την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος και εκτίμησε ότι, οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν λάβει ένα αρνητικό μήνυμα.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να κατοχυρώσει τους εργαζόμενους δεν μπόρεσε, και προσπαθεί να κάνει προσλήψεις με μετατάξεις.

«Είστε ξένοι με αυτά. Αντιλαμβάνεστε την ανάπτυξη με τρόπο μεταφυσικό και νομίζετε ότι θα έρθει από μόνη της», κατέληξε.

Ένωση Κεντρώων

«Εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση να είχατε μεριμνήσει για τη σύνδεση της σύμβασης με ανταποδοτικά οφέλη ανάλογα με την εξέλιξη του κύκλου εργασιών» υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων. Δεν μπορεί να παραβλέψει ότι τέτοιας μορφής σύμβασης θα συμβάλλουν στην επάνοδο της οικονομίας.

Καλύτερες συμβάσεις και καλύτερες αποδώσεις. Θα την ψηφίσουμε κατ’ αρχήν τη σύμβαση.

ΑΝΕΛ

«Δεν ήταν μείζον το θέμα που ανέκυψε χθες και εκδηλώθηκε με τρόπο που δεν έπρεπε», ανέφερε κατά την τοποθέτησή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

Ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος υπερασπίστηκε τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα τονίζοντας ότι «έκανε ότι μπορούσε να βελτιώσει έως την τελευταία στιγμή για τους εργαζόμενους, ανθρώπους που τους ξέρει και έχει μεγαλώσει με αυτούς».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ, ζήτησε από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να πάρει μέτρα για την αναπλήρωση των απωλειών των συνταξιούχων που έχασαν το ΕΚΑΣ, έως ότου γίνει η αναπλήρωση.

«Απαιτούνται 120 εκατ. ευρώ για το πεντάμηνο έως ότου γίνει αναπροσαρμογή και πιστεύω ότι θα γίνει», κατέληξε ο Θαν. Παπαχριστόπουλος.

ΚΚΕ

«Εύκολη κριτική» χαρακτήρισε την επίθεση που δέχθηκε η κυβέρνηση από κόμματα της αντιπολίτευσης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και εκτίμησε ότι έγινε για να «συγκαλυφθεί, ότι συμφωνούν με την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής».

Ανέφερε, ότι το ΚΚΕ δεν πρόκειται να αντιπαρατεθεί με την κυβέρνηση τόσο για το τίμημα της ιδιωτικοποίησης, όσο και για το ποιοι είναι οι αγοραστές. «Ούτε μας ενδιαφέρει, είπε, να παραμείνει η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά ως έχει τώρα. Δηλαδή στο δημόσιο έλεγχο και να το λυμαίνονται συγκεκριμένα επιχειρηματικά και εφοπλιστικά συμφέροντα» τόνισε.

Εκτίμησε, επίσης, ότι με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά η κυβέρνηση ικανοποιεί στρατηγικό στόχο της εγχώριας αστικής τάξης και ότι θα έχει επιπτώσεις στα λαϊκά στρώματα, αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΟΛΠ.

«Πίσω ολοταχώς» από τον Δρίτσα: Νομοτεχνικές βελτιώσεις που ικανοποιούν την COSCO

Ο υπουργός Ναυτιλίας αναγκάστηκε να κάνει «πίσω ολοταχώς», καταθέτοντας τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ στην κινεζική COSCO.

Για να μετριάσει την πολιτική διάσταση που προκάλεσε η προηγούμενη δήλωσή του σύμφωνα με την οποία «όχι το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης» προχώρησε στις αλλαγές που παρ' ολίγον να τινάξουν στον αέρα την συμφωνία με την Cosco, ο κ. Δρίτσας είπε ότι «αυτή η πρωτοβουλία των αλλαγών δεν είναι μόνο του υπουργείου μας και δική μου -και αναλαμβάνω και την προσωπική ευθύνη- ήταν μια γενικότερη πρωτοβουλία της γενικής γραμματέας που όλα τα νομοσχέδια τα ελέγχει».

Παράλληλα καταφέρθηκε κατά των ΜΜΕ λέγοντας ότι «ακαριαία μεταφέρθηκε ως είδηση ότι ο Δρίτσας 'αδειάζει' το Μαξίμου», καλώντας μάλιστα τα κόμματα «να μην ανέχονται αυτού του είδους την αγυρτεία».

Μιλώντας στη Βουλή και επιχειρώντας να... διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά το χθεσινό σάλο και την έντονη αντίδραση της COSCO, ο κ. Δρίτσας υποστήριξε πως «δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και η αναταραχή».

Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε προηγηθεί η αντίδραση του Μεγάρου Μαξίμου που κάλεσε τον κ. Δρίτσα να... συμμορφωθεί καθώς ακολουθεί το κρίσιμο ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα.

Οι νομοτεχνικές τροποποιήσεις σε σειρά άρθρων (5,6,9,12 και 14,15,19) του κυρωτικού νόμου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ ικανοποιούν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα αιτήματα που έθεσε η COSCO και έτσι το μόνο που απομένει είναι η ψήφιση το βράδυ από την Ολομέλεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ

«Η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον του παραχωρησιούχου, χωρίς νομικά κενά που μπορούν στο μέλλον να προκαλέσουν προβλήματα», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας χαμηλώνοντας τους τόνους της αντιπαράθεσης. «Με ευθύνη προχωρήσαμε σε αυτές τις βελτιώσεις που μπορούν να δρομολογηθούν, να δοκιμαστούν και να κριθούν στην πράξη».

Ο κ. Δρίτσας αιτιολόγησε για άλλη μια φορά την παραχώρηση του ΟΛΠ σε αναγκαίο συμβιβασμό, επαναλαμβάνοντας πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν ήταν υπέρ της λύσης των ιδιωτικοποιήσεων για στρατηγικής σημασίας τομείς και ειδικά για τα λιμάνια. «Αυτό το όραμα η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει. Η μάχη που δόθηκε με αδυσώπητους όρους κατέληξε σε έναν συμβιβασμό με επώδυνες λύσεις και μέτρα και μη συμβατές με τις διακηρύξεις μας. Αυτό δεν αποτελεί προγραμματική υπαναχώρηση αλλά αλλαγή πλεύσης σε μια επιλογή σχεδόν καταναγκαστική» σημείωσε.

Μάλιστα, όπως είπε, «με την ευθύνη της εντολής του Σεπτεμβρίου και όχι γιατί θέλουμε να διατηρηθούμε σε καρέκλες -άβολες ήταν για μας αυτές οι καρέκλες- η κυβέρνηση με σύστημα και σοβαρότητα βάλθηκε αυτή την δεσμευτική συμφωνία να την υλοποιήσει για να μην ρισκάρει χειρότερες εξελίξεις». Έτσι κατέληξε σε αυτή την συμφωνία με την Cosco για την οποία είπε ότι «δεν υπάρχει αμφισβήτηση από καμία πλευρά, υπάρχει όμως ανασφάλεια στο χώρο των εργαζομένων».

Για αυτό και έσπευσε να καταθέσει ερμηνευτική εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργαζομένων παραμείνουν στην εταιρεία.

Ο Δρίτσας καθησυχάζει τους εργαζομένους στον ΟΛΠ με γραπτή ερμηνευτική δήλωση

Με μια γραπτή ερμηνευτική δήλωση, που υπέγραψε και κατέθεσε στα Πρακτικά της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, προσπαθεί να καθησυχάσει τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, κατέθεσε μια ερμηνευτική δήλωση για το περιεχόμενο του άρθρου 10Α της συμφωνίας προκειμένου να μην υπάρχει όπως είπε «η παραμικρή αμφισβήτηση, αν και δεν μπορεί να υπάρχει αμφισβήτηση για το περιεχόμενο του».

Αναλυτικά η δήλωση Δρίτσα:

«Με το άρθρο 10Α διασφαλίζονται πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στην ΟΛΠ, λαμβάνοντας υπόψιν ότι από τον συνδυασμό των διατάξεων του Νόμου 3996/2011 (Τεύχος Α΄ 170 της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως) και της με αριθμό 2063/Δ1 632/2011 Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Τεύχος Β΄ 266) συνάγεται ότι:

α) η κείμενη νομοθεσία απαγορεύει με απόλυτο τρόπο στον παραχωρησιούχο να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και ταυτόχρονα να λειτουργήσει τον ΟΛΠ ΑΕ έστω και μια (1) μέρα χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού,

β) η κείμενη νομοθεσία προβλέπει με τρόπο σαφή ότι η λειτουργία της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, έστω και μια (1) μέρα, αποτελεί υψηλής σοβαρότητας παράβαση της εργατικής νομοθεσίας, για την οποία είναι επιτρεπτή ακόμα και η επιβολή της διοικητικής κύρωσης της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του παραχωρησιούχου, η οποία θα επιφέρει και τις αντίστοιχες συμβατικές κυρώσεις της κυρούμενης Αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης.

Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, διακριτό στάδιο κατάργησης των ανωτέρω Κανονισμών χωρίς ταυτόχρονη αντικατάστασή τους δεν δύναται να υπάρξει.

Περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψιν ότι μετά τη θέση σε ισχύ του συζητούμενου σχεδίου νόμου στους ανωτέρω Κανονισμούς εφαρμόζονται οι περί μετενέργειας διατάξεις, δεν υφίσταται δικαίωμα του παραχωρησιούχου να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ χωρίς αυτούς».

Σχετικές ειδήσεις